Hva slags vitaminer tar dere

cakegirl84

Betatt av forumet
Jeg lurer på hva slags vitaminer dere tar. Jeg tar den pakka for ammende/ 2 trimester. Denne er jo ganske dyr. Vurderer om jeg bare skal gå over til vanlig multivitaminer og trantabletter.
Hva gjør dere andre?

Tran, multivitamin og ekstra magnesium ( noe jeg trenger tilskudd av fra før)

Jeg lurer på hva slags vitaminer dere tar. Jeg tar den pakka for ammende/ 2 trimester. Denne er jo ganske dyr. Vurderer om jeg bare skal gå over til vanlig multivitaminer og trantabletter.
Hva gjør dere andre?

Jeg tar de samme, hvor det er fire piller for dagen... Synes de var litt dyre, men kjekt å vite at man får i seg det man skal :-)

Tar folsyre (kjøper på billigtester.no) og tranpiller. Den pakka fra apoteket er så dyr :-S

Tar den vitaminpakken for gravide, men når eg er ferdig med den skal eg gå over til bare trantablettar igjen. Husker ikkje å ta kvar dag!

Jeg tar noen milde jerntabletter pga. lavt jernlager i uke 12, og D - vitamin. Ellers ingenitng :) Litt tran inn i mellom når jeg husker det.

Tar den vitaminpakken man får kjøpt på apoteket for gravide, synes det er mye enklere å holde styr på, for jeg surrer en del :p

Jeg bynte med den pakken med folsyre og tran for gravide mange mnd før jeg ble gravid (noe min svigermor fant på kjøkkenet når hun var på besøk:p). Fortsatte med den til uti mnd 3, har en del av de, var tilbud ;) så nå tar jeg bare trankapslene og litt jerntilskudd :)

Ellers prøver jeg å spise variert :smiley-bounce012

Klarer ikke svelge de 4 pillene fra apotekpakken jeg... klarer kun omega 3 kapslene... :chicken:

Til alle dere som tar både tran og multivitamin, så vil jeg bare tipse om at disse ikke skal taes samtidig :-) det vil kunne påvirke effekten stoffene har i kroppen.. dagens heads up ;-)

Jeg tar Nycoplus sine mamma piller, magnesium og Tranebær! Jeg fikk beskjed av en av legene fra sykehuset om å ta vitaminer for gravide, magnesium pga lavt liggende morkake og tranebær fordi jeg sliter med uvi og nyrene. Vet d er magnesium i multipillene, men jeg fikk beskjed om å ta 3-4 om dagen i steden for 1-2 som d står på pakken, så da sper jeg på litt...

Jeg tar tran og Folsyre. Fortsetter med Folsyren på grunn av ny forskning som viser at man skal ha mer (800μg) i løpet av starten. :)

Back
Topp