Hva slags symptomer har dere ny-gravide?

FruTB

Betatt av forumet
Jeg var ganske symptomløs sist også, men da også temmelig bekymringsløs ;)

Nå er jeg redd manglende symptomer kan bety MA eller SA. Hvor vanlig er det egentlig å gå gjennom de første ukene uten noen ting?!

I følge "nettet" og det man kommer over der, så blir så mange som 80% plaget av kvalme! Husker jeg var bittelitt kvalm sist også, men husker ikke helt når det startet ... Og jeg kastet aldri opp.

Andre vage symptomer jeg har er stikkninger (disse er mer eller mindre konstante), litt trøtt (men ikke veldig), ømme pupper (veldig!) og veldig ømme brystvorter. Eller frisk og fin!

Hva med dere? Hva kjenner dere?

Jeg var ganske symptomløs sist også, men da også temmelig bekymringsløs ;)

Nå er jeg redd manglende symptomer kan bety MA eller SA. Hvor vanlig er det egentlig å gå gjennom de første ukene uten noen ting?!

I følge "nettet" og det man kommer over der, så blir så mange som 80% plaget av kvalme! Husker jeg var bittelitt kvalm sist også, men husker ikke helt når det startet ... Og jeg kastet aldri opp.

Andre vage symptomer jeg har er stikkninger (disse er mer eller mindre konstante), litt trøtt (men ikke veldig), ømme pupper (veldig!) og veldig ømme brystvorter. Eller frisk og fin!

Hva med dere? Hva kjenner dere?
Hvor langt er du på vei? :) gratulerer!!

Mine symptomer går opp og ned, men ekstremt ømme ppupper og ekstrem trøtthet har jeg heletiden, men dukket ikke skikkelig opp før jeg passerte 5uker. Uggen, litt kvalm, sureoppstøt oppstøt, blir fort mett/kvalm og blir fort sulten igjen. Tror det er like vanlig å ha lite symptomer som mange. :)

Last edited:
Jeg har vært mye svimmel og kvalm, også før jeg fant ut at jeg er gravid. Ellers har jeg ømme bryster, veldig mye halsbrann og sure oppstøt.

Har hatt halsbrann siden jul, ømme brystvorter har jeg fått i det siste, til tider trøtt, hormonell
og sist men ikke minst løper på do hvert 5. Min :p så har ikke all verdens med symptomer jeg heller..

Kveldskvalme, trett, løs mage :/ oppblåst. kjente faktisk litt i bekkenet igår :/ mn d har jeg gjort hvert svangerskap.. mn ikke hatt løs mage eller kveldskvalme tidligere. Er det en gutt denne gangen? ;)

Ømme bryster/vorter, trøtt,mer kald en vanlig og veldig ofte på toalettet. Ellers ikke kjempe form. Innenmellom litt mensenlignende følelse og stikkinger. Blir litt bekymra av det selv. Men mamma var vist i kjempe form når du hun var gravid med meg, bare trøtt. Så håper alt er bra med lillegull ♡

Kjempetrøtt hele tiden, blir mer kvalm enn mett etter at jeg har spist (utover det ingen kvalme), ømme bryster, vondt i korsryggen og føler at jeg har menssmerter, men tror det kommer av at jeg er så oppblåst hele tiden og forstoppet. Bortsett fra det føler jeg meg fin :)

Startet med å bli trøtt i uke 4-5.. Kvalmen, puppene og svimmelhet kom for fullt i uke 7

Sist svangerskap var jeg kvalm i 2-3 dager, men konstant sulten fram til uke 13

Sliter veldig med kvalme og oppkast :( heldigvis pleier oppkaste å gi seg på kveldingen.. er også oppblåst med litt ømme pupper og litt svimmel. Men kvalmen og oppkastene er verst -.-

Vonde pupper og trett. Har de siste dagene vært ganske svimmel. Litt ekkelt å være så svimmel syns jeg..

Takk for svar :) Jeg er bare 4+3 (men har visst det en uke allerede), så da kommer vel symptomnene mine om 1-2 uker :/
Men som nevn; hadde det veldig problemfritt sist, og det kan jo hende at jeg får være så heldig en gang til :)

Kjenner også at jeg blir fortere mett, og er aldri lenger fysen på noe. Før kunne jeg små-spise ett eller annet på kvelden foran tv-en, nå er det kun de "obligatoriske" måltidene og veldig mye mindre mat enn vanlig - og ingen mellommåltider ...

Har veldig lite symptomer jeg også..veldig trøtt er jeg og det er vel slik jeg fortsatt merker at jeg er gravid:-P Fikk et lite kick over meg i går og fikk veldig lyst på granateple men thats it! Synes det er veldig rart for sist gang lå jeg å spydde som en gris på dette tidspunktet i svangerskapet! Hehe..men for all del jeg skal virkelig ikke klage, nyter det så lenge jeg kan uten kvalme og oppkast;-)

jeg har veldig ømme brystvorter, veldig trøtt og ekstremt kvalm... Skulle gjerne hatt mindre symptomer :p

6+0 og bare trøtt..

Ømme bryster siden uke 6, ganske akkurat. Fant ut at jeg er gravid 7+1, er uke 8 i dag. Ingen andre tydelige symptomer.

Føler eg har alle symptomer i hele verden:(( har ikke vert gravid før, og føler meg ikke gravid heller.. Eg føler meg bare dårlig :-( håper det avtar snart så eg kan begynne å glede meg ❤️

Back
Topp