Hva slags soveløsning for baby?

Troll bedside crib her. Det var supert. Ikke bare for amming. Min lille gråt hver gang han mistet smokken og da var det lett å strekke ut armen i mørket med en ny. Hadde blitt slitsomt å stå opp av senga. Hadde ene siden nede hele tiden. Veldig koselig og så kunne jeg breie meg i min seng så mye jeg ville :) Kommer til å bruke den nå også, men lurer på om ikke det blir en liten tur oppi senga med meg også:hilarious:
Det jeg ser for meg også, veldig greit å bare kunne strekke bort armen hvis det er behov for det [emoji4] fullt mulig mini havner i senga noen ganger selv med en bedside, men greit å kunne ta den beslutningen uten noe styr.
Har hatt vanlig sprinkelseng til alle.
Babynest slo godt ann hos minste for å få det lunere.. samsover innimellom å da drar jeg senga hans helt inntil vår seng så han ikke faller utenfor :) vugge i stua til de er 3-5 mnd..
Synes babynest virker helt genialt!

Vi samsov(er) . De første ukene eller så lå han noe i nestet mitt i senga, men etterhvert sov vi best med fri bar. Har lyst på bedside crib denne gangen, sprinkelsenga vår er knapt brukt, den var liksom for stor når han var baby, og når vi tok ned bunnen så nekta han å roe seg der.

Det skal sies at vi fortsatt samsover, han er tre år. Han sover nesten aldri natta gjennom, så det er det enkleste for oss begge. Pappaen har eget rom.. [emoji85]
Har en venninne som også har den ordningen, virker som om alle parter synes det fungerer greit [emoji23] mannen min sovner ofte på kontoret pga turnusarbeid og dårlig døgnrytme, så han hadde sikkert vært åpen for den ordningen selv.

Åå, nå begynte jeg å glede meg til en nyfødt tass tett inntil meg i sengen [emoji7] Jeg hadde vanlig sprinkelseng med første. Grusomt å reise seg opp på det iskalde gulvet hver andre time. Så når nr. 2 kom investerte vi i en sebraseng, hvor du kan ta ned en siden. Blir som en bedside. Fantastisk i forhold! Og spesielt da hun var MYE våken om natten. Sov inntil meg og kunne bare skyve henne over. Anbefales :)

Sebraseng har jeg aldri hørt om, det skal jeg sjekke ut!

Samsover. Har bedside ved senga til pynt [emoji14] samsoving er enkelt, baby sover godt og jeg slipper å våkne ordentlig når han skal ha mat. Samsovet med begge mine. Vi skulle bruke bedside, men baby nektet å sove noe annet sted enn på/inntil meg.
Det kan jo fort skje her også, men greit å være forberedt på begge deler. Vi har heldigvis stor seng, så jeg er sikker på at vi får plass. Brukte du da babynest i sengen deres, eller lå de med egen dyne?

De første par månedene sov babyen i babynest mellom oss. Det ble ganske trangt, og jeg begynte etter en stund å savne og ha et par timer på natten uten babyen mellom oss :shy: Hehe. Så vi la han etterhvert over i en bitteliten reiseseng(inovi cocoon) ved siden av sengen på min side. Den er veldig kjekk å ha med rundt når man skal besøke besteforeldre også, i begynnelsen. Måtte sette meg opp for å ta han opp, men lå stort sett alltid og ammet. Må man ikke sette seg opp litt med bedside også? For å få babyen inntil seg, liksom? Når neste kommer i november kommer jeg til å satse på egen seng helt fra starten av, sannsynligvis samme løsning som sist, med den lille reisesengen :rolleyes:

Inovi cocoon har jeg ikke hørt om, skal sjekke ut. Vi har snakket om behovet for en reiseseng, så hvis man kan slå to fluer i en smekk er det jo veldig greit. Jeg aner ikke hvordan det blir med amming, innbiller meg at man kanskje må sette seg litt opp uansett, men har inntrykk av at noen også får det til liggende?

Jeg har funnet to forskjellige varianter, en heter two og den andre heter sun, men jeg klarer ikke å se annen forskjell på dem enn at den siste koster en tusenlapp mer

Så godt å høre at dere har vært fornøyde! Hadde dere den nedfelte siden nede hele tiden, eller hadde dere den oppe i perioder? Syntes dere i så fall det lagde mye lyd å ta den ned/opp?

Forskjellene på bedside crib two og sun er design/utforming. Jeg har ikke fått med meg om det er høydeforskjell. De er litt mer stabile enn den gamle bedside crib.

Jeg tenkte i første omgang å bruke bedside crib siden vi har stor seng som tar nesten hele soverommet, men så kom jeg på at den uansett bare kan brukes i ish 6 mnd - så hva gjør vi etter det? Gjesterommet er mannens datarom, og vi har ikke plass til å flytte dataen i stua, så inntill vi får solgt og kjøpt nytt (tidligst neste sommer, og da er baby rundt 9 mnd) må vi dele soverom.

Så, jeg kjøpte en sprinkelseng brukt som jeg planlegger å prøve å ta den ene siden av på, og bygge opp bunnen så den vil bli på ca samme høyde som vår relativt høye seng :-) Jeg må kvitte meg med nattbord, og må nok krabbe litt inn og ut av senga på hjørnet av min side, men pyttsann! :-)
Dette er argumentene mine mot bedside, jeg synes også i utgangspunktet det er dumt med så kort brukstid, men fordelt på (forhåpentligvis) to barn blir det et års brukstid, og da veier fordelene tyngre for min del. Vi har derimot både barnerom og kontor tilgjengelig, så vi får ikke samme dilemma som dere. Hadde nok prøvd å få til det samme som deg dersom jeg ikke hadde rommet tilgjengelig [emoji3]

Det jeg ser for meg også, veldig greit å bare kunne strekke bort armen hvis det er behov for det [emoji4] fullt mulig mini havner i senga noen ganger selv med en bedside, men greit å kunne ta den beslutningen uten noe styr.

Synes babynest virker helt genialt!
Ja jeg har ikke brukt det til de 3 store men minstemann trivdes VELDIG godt der fra han var 2 uker av :) så novemberspiren skal få overta det:)

Førstemann sov på ei pute oppi senga med oss. Var ikke redd for å rulle over han, for du dægern så var man er på at disse små ligger oppi senga med en. :hilarious: fare for at det blir samsoving på nåt vis denne gangen også. Men det kommer selvfølgelig helt an på hvordan baby blir. :) førstemann var 100% avhengig av fysisk kontakt. lyd, lukt og varme fra mor var det som gjorde at han sov. Om neste baby er sånn, blir det samme vise. Hvis ikke blir det vuggen etter samboer. :)

Vi har kun hatt sprinkelseng vedsiden av sengen vår, somregel havner babyen sammen med meg iløpet av natta uansett :)

Samsov med minsten til han var 9 mnd sist. Så kjøper en bedside crip denne gang og går for samsoving med den lille.

Inovi cocoon har jeg ikke hørt om, skal sjekke ut. Vi har snakket om behovet for en reiseseng, så hvis man kan slå to fluer i en smekk er det jo veldig greit. Jeg aner ikke hvordan det blir med amming, innbiller meg at man kanskje må sette seg litt opp uansett, men har inntrykk av at noen også får det til liggende?
Selve ammingen går bra liggende, men for å få babyen inntil seg må man vel uansett bevege seg litt, tenker jeg, hehe :rolleyes: Uansett om man har bedside eller ikke. Og bedsiden kan vel brukes bare i 7-8 måneder, altså til barnet begynner å rulle og sette seg opp, i likhet med reisesengen, men den er ikke praktisk å ta med seg rundt, noe reisesengen er. Men den ser veldig ålreit ut, da :angelic: bedsiden, altså. Tror de aller fleste som har kjøpt den er fornøyd.

Har hatt «vanlig sprinkelseng» med begge mine. Jeg er ikke en ligge-nede-å-amme/samsove type.. og har heller ikke hatt babyer som må det. Jeg sitter i sengen og ammer og det har derfor ikke vært noe problem/tungvint å legge baby tilbake igjen i sengen [emoji5] Så vi kjører Stokke sin sprinkelseng [emoji1303]

Hadde sprinkelseng ved siden av senga vår med en side tatt av. Den stod utørt i 4mnd før vi ga opp og kjøpte større seng til oss. Vi nattammet og samsov fram til mini var 18mnd før hun sov på eget rom

Hadde bedside crib til første og kommer til å bruke den nå også[emoji1360] brukte den og samsov mye den første tiden da baby kun roet seg med kroppskontakt. Jeg ammet ikke og synes likevel det var praktisk med bedside crib da baby lå i nærheten og jeg kunne høre pusten og se at alt var bra ( mulig jeg var en litt hysterisk hønemor i starten[emoji23][emoji23])

Back
Topp