Hva slags seng ?

Preggi2017

Elsker forumet
Marsboere 2020
Tenkte å bytte ut sprinkelsenga med ny seng til 2 års dagen til dattera mi.

Noen anbefalinger ? :happy:

Vi er veldig fornøyd med Hemnes dagseng fra IKEA. Kan trekkes ut til å bli 160 bred dersom behov for det, og kjekt med skuffer under til oppbevaring.
Har også ei vokseseng, den er grei. Har ikke noe galt å si om den, men ikke noe kjempepositivt heller :p Har vokseseng fordi det ikke er plass til ei med vanlig lengde på det rommet før vi har fått pussa opp, da blir det Hemnes der også.

Kjøpte hemnes dagseng fra Ikea til storebror når han ble 3 år. Vært veldig fornøyd. Det har storebror også. Han sover mye bedre der enn i sprinkel senga. Vi valgte bevisst å ikke kjøpe vokseseng/junior seng for å slippe å kjøpe ny seng ennå en gang når den blir for liten. Når lillesøster blir 3 år blir det hemnes seng på henne også

Da fikk jeg også et godt tips til seng til eldste, tror jeg må måle litt på rommet hennes :p

Og vi gikk for juniorseng :p

Først hadde eldste den, så har Frøkna på 7 den nå. Men nå synger den på siste verset.

Eldste fikk stor høyseng med skrivebord og skap under da han begynte på skolen. Men han fikk rammemadrass igjen i vinter da han ramla ned og brakk begge bena i høyre håndledd i desember... Så han har ikke mindre enn to senger på sitt rom... Den store skal ikke ut pga skrivebordet og all oppbevaringsplass. Og hans rom har plass til det.

Verre er det på Frøkna sitt rom som er to meter bredt og 3 meter langt... Der går ikke noe inn virker det som... Derfor har vi drøyd så lenge som mulig med større seng enn juniorseng...
Og jeg har fått skrekken for høye senger etter fallet til eldste..

Men vi må nok gå for en halvhøy seng med innebygd pult og oppbevaring...

Men dette sporet helt av :p

Vi har bygd køyeseng til våre to. Blir de m9lene man vil ha og da passer senga der det er plass uansett. Vi har ett rom med en veldig spesiell vinkel som gjør det vanskelig med store senger der inne. Det er kun en vegg og da blir rommet ødelagt hvis det står en seng der. Så de har køyeseng som er 80*160. Nå er jeg 31 år og 158 cm så den sengen kan nok brukes i mange år siden jeg får plass der. Eldste har egentlig en IKEA seng som er gått ut med skuffer under, men siden de nå blir 3 barn er det greit at de som sober natten gjennom deler rom også blir det fordelt etter kjønn når babyen kan sove natten gjennom.

Takk for svar :happy: vi har faktisk hemnes dagseng stående på gjesterommet. Aldri tenkt på at det kunne vært et alternativ :wacky:men det hadde vært perfekt for må ut med den senga siden det skal bli babyen i magen sitt rom. Takk for tips :D

Vi fikk en sånn uttrekkbar seng av svigermor( som jeg aldri har likt:P), så kjøpte vi Hemnes dagseng for ikke så lenge siden. Kommer nok til å ta i bruk svigermorsenga når yngste kommer seg over sprinklene, så blirdet etter hvert Hemnes på han også. Genialt ved overnatting og skuffer til leker og rot:)

Kjøpte halvhøy juniorsemg, helt topp å ha. Den brukte han til han ble ti År og da kjøpte vi rammemadrass.

Har Kritter fra IKEA til alle tre guttene mine, di byttet fra sprinkelseng til juniorseng da di var 1 år fordi di klatret over sengen:p

Me er veldigt førnøjd med IKEA sengen den extra sengen du kan dra ut visst barnen er syke eller overnatting kan man ligger nedførbi de. Me har brukt den mye.

Back
Topp