Hva slags seng skal dere ha?

Merker at jeg er helt på jordet i forhold til dette med seng.... Kan babyen sove i denne fra dag en?
I så fall, kan man ikke ha den ved siden av sin egen seng?

Innser at det er maaaaange spørsmål jeg ikke har stilt enda... Men, føler at jeg fortsatt har gooood tid. Er det naivt??:wacky:

De kan sove i den fra dag 1 ja :) jeg hadde senga hennes inne på rommet vårt fra dag 1. Fint med babynest oppi, så ligger de litt tettere. De har lett for å slå ut armene når de er små, og derfor våkne av det.

Noen har babyen på eget rom fra at 1. Kommer vel an på hva man er komfortabel med.

Ellers sov hun i senga med meg det første året da, pga kolikk. Så senga ble allikevel ikke mye brukt.

Og så fins det sånne bedside cribs som kan justeres i forhold til høyden på egen seng. Da tar man ned ene siden når man skal amme dem om natta. Enklere. Men de sengene er ikke så store da, så de er mer beregnet for den første tida :)

De kan sove i den fra dag 1 ja :) jeg hadde senga hennes inne på rommet vårt fra dag 1. Fint med babynest oppi, så ligger de litt tettere. De har lett for å slå ut armene når de er små, og derfor våkne av det.

Noen har babyen på eget rom fra at 1. Kommer vel an på hva man er komfortabel med.

Ellers sov hun i senga med meg det første året da, pga kolikk. Så senga ble allikevel ikke mye brukt.

Og så fins det sånne bedside cribs som kan justeres i forhold til høyden på egen seng. Da tar man ned ene siden når man skal amme dem om natta. Enklere. Men de sengene er ikke så store da, så de er mer beregnet for den første tida :)

Aha, jeg er litt klokere. Utfordringen her blir da at sengen til babyen ikke kan stå helt inntil sengen vær, for den har en ganske tykk kant rundt...
Forslag på hvordan man løser det, eller det ikke noe problem??

Jeg har gitt oss en månedsvis på å få i stand rommet, så etter det starter vi nok å kjøpe litt ting.

Aha, jeg er litt klokere. Utfordringen her blir da at sengen til babyen ikke kan stå helt inntil sengen vær, for den har en ganske tykk kant rundt...
Forslag på hvordan man løser det, eller det ikke noe problem??

Jeg har gitt oss en månedsvis på å få i stand rommet, så etter det starter vi nok å kjøpe litt ting.
Tenker at det ikke er noe problem :)

Vi hadde ikke trengt å ha seng til henne den første tiden engang. Holdt lenge med babynest og bagen til barnevogna :P

Vi har vogge som min avdøde svigermor fikk lagd til min mann ble født. Den har begge guttene også brukt som seng de første 4 mnd så vi starter der å handler etterhvert. Ellers skal bebisen sov i vogna si på dagtid. Blir å ha vogna på stua.

Vi har vugge som skal brukes de første fem- seks månedene, så blir det spinkelseng :)

Har kjøpt en vanlig brukt sprinkelseng som kan stilles i to forskjellige høyder. Usikker på om siden kan tas av men storebror 18.mnd har en slik (stuva fra ikea med skuffer) :)

Vi har arvet en enkel sprinkelseng fra IKEA. :)

Vi har beställt en chicco next 2 me, men tänkte också beställa en sprinkelsäng från Ikea :)

Vi har en vugge som har gått i arv i ett par generasjoner + en sprinkelseng.

Back
Topp