Hva slags saus bruker dere til kyllingen?

1Blå1Rosa1iHjertet

Glad i forumet
Vi pleier alltid å ha aioli som 'saus' til kyllingen, men det blir litt kjedelig i lengden... Tenkte jeg skulle prøve noe annet i dag, men jeg trenger litt inspirasjon, så derfor lurer jeg litt på hva slags saus dere pleier å ha til kylling.

Fortell gjerne hva slags tilbehør dere pleier å ha og.

Bernaise. Ingen over ingen ved siden :) Og ris og salat.  Blir aldri lei dette, men da er jo kyllingen naturell på en måte, eller bare grillet.  Har du den i form med diverse snacks er det jo masse andre gode sauser, gjerne tomatbasert eller med kokosmelk o.l.

Til mannen lager jeg bretagne kyllingsaus, mens jeg og jentene har ketchup:P

Bretagne saus. Pleier å dyppe filetene i egg og så i geriljamel før jeg steker de. Har som regel ris og mais som tilbehør.

Tomatsaus  (tomatsuppepose utspedd med vann og melk) og bacon til er min favoritt for tiden...

Jeg steker filetstrimler sammen med forskjellig krydder, så har jeg oppi grønnsaker (jeg bruker ofte løk, paprika, sopp, ananas, sukkererter), og litt sweet chilisauce, så pælmer jeg oppi en boks med philapelphia med smak. Når den smelter, blir den til en nyyyyyydelig saus!

Serverer ris og/eller grove hvitløksbaggiser til <3 NAM!

Bruker fløtesaus fra toro som jeg krydrer med kyllingkrydder (på glass), salt og pepper :) Ellers er jo bernaise god også da :)

Bretagne, bernaise, karri eller fløtesaus. Spørs helt på tilbehøret

Jeg bruker bretagnesaus, kremet kyllingsaus, bearnaisesaus, karrisaus og også den toropakken med saus og kylling stekt i form.

Og en annen favoritt er kylling stekt i ovn (jeg bruker stekepose, har oppi litt margarin eller olje og krydder eller bare hvitløkssmør) og så koker jeg pasta og blander i pesto! Det er en av de store favorittene her i huset!

Eller så lager jeg en liten fløte og ostesaus til pasta sammen med kylling (1 dl fløte kokes opp sammen med den kokte pastaen, jeg skrur ned varmen og så har jeg i en neve revet ost, gjerne litt parmesan og salt og pepper)

Brokkoli er det vanligste tilbehøret av grønnsaker her...

VenterNr2iMars skrev:
Bretagne saus. Pleier å dyppe filetene i egg og så i geriljamel før jeg steker de. Har som regel ris og mais som tilbehør.

F9Z 

Labambie skrev:

VenterNr2iMars skrev:

F9Z 

LOL!!! Du mener griljermel nå eller? emoticon

Back
Topp