Hva slags middag til en på 16 mnd??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Han har kommet i den kresne fasen sin og skal helst bare ha glass, men prøver å gi han vanlig mat for det meste.. men da er det veldig lite han spiser..

Han elsker pølser, kjøttboller,pannekaker og kokte gullerøtter men vil aldri ha noe annet kjøtt.. spytter det bare ut.. vil sjeldent ha ris med saus eller makaronni... og ikke poteter, men potetmos..

Noe annet jeg kan lage??

Jenta her er og har alltid vært veldig glad i fisk - i alle varianter: fersk, kokt, stekt!
Også fiskepinner er en suksess!! :)

Laks, pastaskruer med kjøttsaus, joikaboller :P

Julia09 skrev:
Jenta her er og har alltid vært veldig glad i fisk - i alle varianter: fersk, kokt, stekt!
Også fiskepinner er en suksess!! :)

vanlig fisk kom rett ut igjen her

Fiskepinner tror jeg går greit, men kan jo ikke ha det hele tiden. Når det gjelder fiskegrateng så har jeg hellet gitt det på glass for tror det er sunnere enn de andre..

Har du prøvd laks og fløtegratinerte poteter? Det elsket jenta her(noe jeg IKKE trodde hun skulle gjøre)
Ellers har dette vært favoritter lenge:
Fiskeboller, fiskepinner, lasagne, pizza, kjøttkaker ertestuing og potetmos, pølseform, maikolber(selvfølgelig ikke en hel middag med det, men veldig godt og artig å spise), fiskekaker

+ selvfølgelig pannekaker og slikt da...hehe

rotmos. potetmos med gulerøtter i, siden han liker smaken av gulerøtter:)
fisk? fiskefileter av laks, ørret, makrell, torsk...? eller fiskepinner, fiskekaker, fiskekarbonader..?

Mat med masse smak, krydder, hvitløk :)) Jenta her elsker mat med hvitløk som smaker mye..

Hva med feks stekt sei og løk, du kan koke opp matfølte i panna etter steking og helle over fisken som saus. Det elsker gutten her(har spist samme mat som oss siden han var ca 1 år). Grønnsaksuppe(ikke pose, men med div grønnsaker du måtte ønske, poteter og litt pølse oppi) og ha oppi slik at den blir litt "tykk" og ikke så flytende.
Til fiskekaker og potet kan du koke makaroni og blande med hvitsaus - veldig godt, og blir kanskje spist tilo tross for at pasta ikke er favoritt?
Lapskaus og ha flatbrød til.
Spaghetti med kjøttdeig og saus med "litt ekstra i"(krydder, tomatboks, løk osv.)
Her tilbyr vi han alltid det vi har, til tross for at noe ikke faller så veldig i smak så får han det på tallerkenen, og kan da selv avgjøre om han kanskje denne gangen vil ha det. Kom på at vår sønn liker svensk potetmos bedre enn norsk og hjemmelaga, så det kan jo være en ting?

Alt?

Tikka Masala og Korma og diverse indisk mat. Dyppe nanbrød i saus og sånn.
Wok med gode sauser
Pannekaker
ørret med honning/sennep marinade
ta skinkestek i samme marinade som ørreten ;) det er og godt
mange variasjoner av poteter
pytt i panne elsker jenta mi
Sodd med fersk loff

Back
Topp