Hva slags matvarer kan du spise uten å bli mer kvalm?

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg har funnet ut at det er veldig mye matvarer jeg ikke kan spise uten å bli mye dårligere enn det jeg er. Mye mat jeg er veldig glad i som jeg ikke orker tanken på. Ønsker derfor tips til hva som fungerer for dere?

Begynner å bli temmelig lei av tørre Ritz kjeks og riskaker. Noe frokoster/lunsj/middag dere enkelt klarer å få ned uten å få i retur?

Takker for alle tips :)

Det høres sikkert kjemperart ut men Toro sin mikrorett med kjøttboller (denne: https://kolonial.no/media/uploads/public/193/63/188063-2a740-product_detail.jpg )

Det kom nemlig til et punkt der jeg ikke klarte å spise tørre ting lenger (Ritzkjeks har jeg aldri klart, men spiste popcorn og riskaker en periode). Det skjedde etter at jeg kastet opp popcorn og fikk smaken av halvfordøyd popcorn blandet med magesyre i munnen. Siden har det totalt bydd meg i mot (beklager ekle detaljer!!)

Brød klarer jeg ikke, kjøtt og fisk heller ikke. MEN kjøttbollene i den Toro-tingen er de eneste proteinene jeg får i meg - superrart! Er drittlei av den også, sikkert spist 15 av den i de siste ukene, minst (når jeg ikke er gravid spiser jeg aldri sånn ferdigmat. Men gikk rundt på butikken i typ en halvtime og prøvde å finne det som virket minst frastøtende og det var den!!)

Så jeg vil tro det varierer kjempemye fra person til person. Men om jeg er kvalm (som når det er lenge siden jeg har spist sist) blir kvalmen bort etter et av munnfuller av den Iallefall.

Helt merkelig :P

Håper du finner noe som funker for deg!!

Det høres sikkert kjemperart ut men Toro sin mikrorett med kjøttboller (denne: https://kolonial.no/media/uploads/public/193/63/188063-2a740-product_detail.jpg )

Det kom nemlig til et punkt der jeg ikke klarte å spise tørre ting lenger (Ritzkjeks har jeg aldri klart, men spiste popcorn og riskaker en periode). Det skjedde etter at jeg kastet opp popcorn og fikk smaken av halvfordøyd popcorn blandet med magesyre i munnen. Siden har det totalt bydd meg i mot (beklager ekle detaljer!!)

Brød klarer jeg ikke, kjøtt og fisk heller ikke. MEN kjøttbollene i den Toro-tingen er de eneste proteinene jeg får i meg - superrart! Er drittlei av den også, sikkert spist 15 av den i de siste ukene, minst (når jeg ikke er gravid spiser jeg aldri sånn ferdigmat. Men gikk rundt på butikken i typ en halvtime og prøvde å finne det som virket minst frastøtende og det var den!!)

Så jeg vil tro det varierer kjempemye fra person til person. Men om jeg er kvalm (som når det er lenge siden jeg har spist sist) blir kvalmen bort etter et av munnfuller av den Iallefall.

Helt merkelig :p

Håper du finner noe som funker for deg!!

Hei snuppsemammaen!

Takk for tips!
Egentlig så fristet det litt med pasta-rett. Dette selv om jeg egentlig ikke er så glad i pasta, tror gjerne jeg skal prøve meg på den til lunsj i morgen. :)

Jeg spiste sodd, og det er det eneste jeg syns var godt. Ikke trønder selv, men bor i Trøndelag, så miljøpåvirka sikkert :p ellers syns jeg Tine sin Styrk kakao-melk er veldig grei å få ned ift mye annet. :)

Poteter/ris og grønnsaker med saus [emoji85] Ellers syns jeg gulrot med dip laget på kesam av og til fungerer. Og salte kjeks med gulost og cherrytomat.
I går funket stekt egg med stekte poteter og tomat, det funker nok ikke like bra i dag. Varierer veldig her..

Kiwi funker her, godt for magen og ☺️ Pasta og ris. Appelsinjuice og farris uten smak.

Jeg spiser masse frukt, eneste jeg ikke blir kvalm av. Klementiner kiwi og druer er favorittene så langt[emoji4]

Jeg må finne mat som frister. Hvis maten ikke frister klarer jeg ikke spise den. Da brekker jeg meg. Er ikke spesielle mattyper. Kommer ann på fra dag til dag.

Lever tidvis på havreknekkebrød med smør, hvitost og paprika. Beste kvalmestillende for meg xsmile8

Åh knekkebrød med servelat og hvitost og iskald o'boy. Servelat og o'boy har jeg ikke hatt i meg siden barneskolen, mens nå holder det meg i live Utrolig hvor mye jeg vanligvis elsker som nå er frastøtende! Lykke til!

Jeg har oppdaget at polarbrød er safe :) smaker ikke så verst uten pålegg heller :) klarer ikke pålegg bestandig.

Jeg har oppdaget at polarbrød er safe :) smaker ikke så verst uten pålegg heller :) klarer ikke pålegg bestandig.

Jeg prøvde polar-brød her om dagen. Det gikk helt fint! Skal prøve det uten pålegg også. Takk for tips :*

• Liker
Reactions: ECB
Back
Topp