Hva slags mat vil dere ikke ha nå som dere har likt før dere ble gravide?

stripen

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Oktobergull 2022
for meg er listen lang...

Var avhengig av iskaffe mocca og nå klarer jeg ikke lukten eller en liten slurk

Egg, klarer ikke egg til frokost, ikke kokt eller stekt eller eggerøre

Kylling, orker ikke se på en gang...

Har flere ting også...

Hva med dere?
 
Pepsi Max og andre light drikker e da eg merke best at eg ikkje klare lenger :p
 
Jeg har vært avhengig av et glass cola siden forrige svangerskap. Nå klarer jeg ikke tenke tanken en gang. Craver etter vann, men jeg liker ikke vannet vi har her jeg bor :p
 
Kaffe og generelt alt av kjøtt....
ikke drukket en eneste kopp kaffe siden uke 5 [emoji848] husker det var sånn sist også.. blir bedre etterhvert :)
 
Jeg er egentlig veldig glad i sjokolade men nå blir jeg kvalm av tanken.

Derimot har jeg veldig lyst på grillet kylling men jeg er pesceterianer og har ikke spist kjøtt på ett år nå..
 
Det meste... Pleier å drikke masse kaffe og en del Pepsi Max men klarer ingen av delene nå :eek:
 
Kjøtt generelt frister ikke, brekker meg bare av tanken på rødt kjøtt..
 
Taco og sjokolade. Og det er ting jeg ikke klarte meg uten før. Får oppkastet i halsen bare jeg tenker på det [emoji23]
 
Klarer ikke:
lukten av mat / stekt mat osv.
Stekt egg
Kjøtt ( ingen kjøtttyper)
Hater brus plutselig , drakk 2 liter Pepsi Max før
Knekkebrød

Nå mååå jeg ha:
Brødskive med leverpostei og majones
Cornflakes
Sjokomelk
Surt eple
Potetgull
Og juice
+ godteri
 
så og si alt..
men av og til kommer jeg på en spesiell matrett som jeg ikke begynner å brekke meg ved tanken på, å da bare må jeg lage det, så jeg får i meg noe.

noen ting som hjelper meg litt med kvalmen er: juice, vann med sitron, og epler.
kunne aldri funnet på å drikke vann med sitron før :')
 
samme her Babyandl, Jeg har spist hovedsaklig pescovegetarians mat i flere år, men har ikke lyst på kylling da. det sluttet jeg å spise når jeg var 7 eller noe. JEg derimot har lyst på hamburgerrygg pålegg av en eller anna grunn x)

Ser flere som sliter med tanken på kjøtt, er det vanlig når man er gravid?
Det finnes masse gode vegetar produkter nå, men også en del som ikke er gode. om dere vil prøve vegetar pølser, er coop sine de eneste som går. for oss hvertfall.
når det kommer til hamurger, er coop sne soppburgere gode. pluss hansas kök sin.
av vegetarkylling eller kjøttdeig, prøv quorn sine varianer. kyllingen til de andre er ikke god.
og kjøttdeigen til feks hansas kök har masse krydder, så den egner seg mest til taco eller noe som har sterkt krydder fra før.
 
Jeg er sjokkoman, men jeg klarte ikke sjokolade da jeg var gravid nå sist:arghh::p
 
Jeg klarer ikke å spise stekt mat. Bli kvalme av alle stekt lukter. Kan ikke se appelsin juice. Kaffe hater jeg nå plutselig.

Men har begynt lyst på sure ting med salt. Eple, kiwi, tomater.
 
Sjokolade. Jeg spiste lett sjokolade flere ganger i uken og hadde gjerne lyst på det hver dag før jeg ble gravid. Nå frister det absolutt ikke i det hele tatt.. Ellers varierer det litt dag for dag hva jeg blir kvalm av tanken på og hva jeg klarer/ikke klarer å spise.
 
Back
Topp