Hva slags klesoppbevaring har dere til barna?

Ha mindre klær og vask oftere?

Her har vi god skaplass. Ellers så er jeg vant til å ha alt i en kommode til de fra før. Tar ikke mye plass da.

Jeg bytter plass på strømpebukser og shortser hver høst/vår og legger vekk det av de som ikke brukes den sessongen.

Nei, vaske oftere er ikke noe jeg kommer til å gjøre. Er ingenting av gjøremål jeg hater mer enn klesvask. Holder med en maskin om dagen :p
Vi har hatt kommoder og det fungerer ikke.
Må finne på noe lurt til de :)

Har to kommoder på badet hvor de har to skuffer hver til hverdagstøyet. Lillebror på 19mnd har en kommode og ett lite skap på rommet sitt til resten, storesøster har en kommode og et stort skap på sitt rom :)

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus. Vi har ingen oppbevaring på barnas rom enda, så de har klærne i skapet på vårt rom :P På lillegutts rom tenkte vi å ha en litt stor kommode til klærne hans. På bebisen i magen sitt rom, er det et lite skap, men kommer også til å ha litt klær i stellebordsbenken :)

Babyen har 2 skuffer i en komode på vårt soverom+ en skuff på badet. Eldste har en stor komode på rommet sitt, men den begynner å bli liten så blir nok kleskap snart.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, vaske oftere er ikke noe jeg kommer til å gjøre. Er ingenting av gjøremål jeg hater mer enn klesvask. Holder med en maskin om dagen :p
Vi har hatt kommoder og det fungerer ikke.
Må finne på noe lurt til de :)
Det blir jo ikke noe mer skittentøy - bare at tøy ikke tar mer plass i skap og skittentøyskurv.

Det blir jo ikke noe mer skittentøy - bare at tøy ikke tar mer plass i skap og skittentøyskurv.

Det blir ikke lagt noe mer inn i skapet av den grunn, det er jo akkurat dette vi sliter med. Hater klær som henger på tørk, det tar plass, det er passer ikke inn.
Jeg liker også at mine barn har klær for skole/ barnehagen, hverdag, kos og pent. Så skap må de ha på en eller annen måte :)

Det blir ikke lagt noe mer inn i skapet av den grunn, det er jo akkurat dette vi sliter med. Hater klær som henger på tørk, det tar plass, det er passer ikke inn.
Jeg liker også at mine barn har klær for skole/ barnehagen, hverdag, kos og pent. Så skap må de ha på en eller annen måte :)
Pakke vekk sesongtøy?

Har en malm kommende fra IKEA, blir bare kaos uansett hva vi gjør... Når vi flyttet skal jeg finne et bedre system :p

Sånn har babyen det, også litt i kurver i stellebordet. Har en pappeske fra ikea med for store klær, og en som er til for små klær også pakker jeg frem og vekk mer klær ettersom ting blir for lite

Vedlegg

• 1419928848945.jpg
    1419928848945.jpg
    116,9 KB · Visninger: 57
Kommode i vårt walkincloset. Men det må ryddes og holdes orden ofte for at det ikke skal bli bare rot :p

Skuffer fra IKEA til begge to. Store gode skuffer, pluss ett stort klesskap:)

Mine har hver sin Malm Kommode med fire skuffer i. Undertøy og nattøy har vi på badet :)

Guttene har hvert sitt store skap med kurver + hengeplass. Vi har en 4 meter lang skyvedørsgarderobe på rommet vårt. I gangen har vi 6 meter med garderobeskap med plass til både sko og yttertøy + at hvert familiemedlem har 2 skuffer til luer, votter etc. I vaskerommet har vi 1,5 meter med klessplass til treningstøy/fjøsklær. Oppbevaring var absolutt prioritet da vi bygde huset, gull verdt :)

Ungane har soverom oppe, vi har soverom og vaskerom nede.

Det første året vi budde her, hadde ungane klærne sine i skap på rommet sitt. Men det var egentlig litt lite plass, og det var tungvindt å gå opp med alt for så å gå opp og hente klær for å legge klart på badet om kvelden igjen.

Dermed "ommøblerte" vi klærne i sommar, og er veldig fornøgd! 9-åringen har sine klær i eit skap i gangen (her var det tidlegare div. yttertøy som sjeldan blei brukt, det er sortert og hengt i yttergangen, gitt vekk eller lagt på loftet). Vi sette inn trådkorger i skapet altså.

7-åringen har fått ein stor kommode (80 cm brei, 120 cm høg) på vaskerommet. I tillegg har ho framleis det lille skapet på rommet sitt, men der har ho berre utkledningstøy og kjolar.

Dette fungerar heilt supert for oss. Deilig å ha all klesoppbevaring i samme etasje, og deilig å sleppe å rote rundt på mørke rom for å finne klær til neste dag etter ungane har lagt seg.

Back
Topp