Hva slags farger

kate

Gift med forumet
har dere i de forskjellige rommene? Varierer dere, eller går det i det samme?

Liker dere best gråtoner, kalde farger eller mere beigetoner, varme farger?

I stua og kjøkken har jeg vanilje, med en foundvegg på kjøkkenet med tapet. I gangen har jeg toast, hakket mørkere enn vanilje. Soverommet er lys grå/lilla med foundvegg med tapet. WC er en slags grå/beige, hjemmelaga farge.. Rommene til gutta er knall blå og knall grønn (kiwi)..

gang:hvit
stue:hvit, en vegg med sort og sølv tapet
soverom:beige og brun (skal male det i grå lilla toner ettervært med muligens en tapet p en vegg)
kjøkken:creme hvit og en litt gyllen farge på en måte.. vil male her også i helt hvit.

Stuen; cafe latte
Kjøkken, Bomull
Soverom 1; Bomull og Rosa (jenterom)
Soverom 2; Risør (Heeeerlig blåfarge)
Soverom 3; Stygg tapet, skal pusses opp..
Tv-stue; Stygg tapet der å, skal legge smartpanel
Badet; Grått (fargekode 1500)
Gangen; Nord (Lys beige)
Vaskerommet; Hvitt

Jepp, det var det[:D]

Dessverre går det meste i 2 farger av en simpel anledning, att vi har ferdigmalt panel og da fikk vi velge i 2 farger.. så det er capuccino og lys antikkgrå. Blir nok en annen farge i noen rom etterhvert [:)]  I Loke sitt rom har jeg en blå fond vegg med fisker og i våres soverom så er det brun tapet m fond tapet.
Får visstnok male eller tapetsere hobbyrom/boden min og en fond vegg på gjesterommet [8D]

Jeg liker beige/varme toner...

Så i romma her går det i skandinavisk lys, caffe mocca og eggehvit. Har lya tapet på kjøkkenveggene, med litt beigetonete mønster..

Her er alle rom malt i skadinavisk lys. Eggehvit på lister og karmer + kjøkkeninnredning.

Enkelt og ryddig, så kan jeg heller variere med møbler og tekstiler.

Stua: caffelatte
Kjøkkenet: en veldig lys stripete tapet[:)]
Gangene: egghvit
Soverom1: bast
Soverom2: skumring
Soverom3: risør
Kjellerstue: egghvit
Gangen på loftet og deler av gangen nede er ikke oppusset enda, så der er det en fæl ferskenlignende farge som forrige eieren har malt[:'(] Men der skal jeg ha etterhvert ha egghvit...

Nå har jeg ikke overtatt leiligheten enda, eller begynt oppussingen,
men planen er mørk aubergine på kjøkkenet, og refleksjon i de andre rommene, evt. chi eller drøm om jeg blir lei av refleksjon etter å ha malt soverommene[:)]

vi har duse farger i alle rommene vi da[:D]

stua/kjøkkenet har vi en farge som er litt lysere en lys toskana. den er hvitere[8D]nydelig og dus

soverommet er en gråfarge.. SKUMRING .  den er lyyys og litt varm[:)] er så nydelig inntil hvit

soverommet til sønnen, har vi en dus/lys grønnfarge som heter sanne. har forøvrig den i gangen å. den er jeg helt forelsket i [8D]

Har duse varme farger i 1. etg...
Kjøkken og stue er caffe latte med hvite lister.
gangen er antikk hvit (litt lysere enn caffe latte)
badet nede går i jordfarger (forskjellige bruntoner)

Gang oppe - antikk hvit
hoved soverom - gammelrosa med hvite rustikke møbler
gjestesoverom - dus grønn
"barnerom" dus blå (babyblå)
Badet går i hvitt, grått og sort oppe.

Back
Topp