Hva slags fødsel ønsker dere? :)

Ønsker selvfølgelig en relativt rask fødsel, eller en fødsel med kontinuerlig fremgang. Ønsker lystgass og ellers god støtte fra de rundt meg.
 
Jeg håper fødselen vil gå like greit som med begge storesøstrene. Total varighet fra første ri har vært 3,5 time. Vi rekke å komme meg på sykehuset og roet litt ned før siste innsats. Med første rakk jeg ingen smertelindring da jeg kom inn med pressrier, det var på storken i Haukeland. Andre fikk jeg akupunktur som funket bra, det var på fødeloftet på SUS.

Denne gang håper jeg å komme inn på sykehuset og sykehuset og få satt intravenøs grunnet GBS, og tar det som det kommer. Håper på fødeloftet på SUS denne gang også.

Føler d er greit å ikke haven for stor plan, på den måten slipper man å bli skuffet hvis ikke alt går etter planen.
 
Jeg ønsker at det går så greit og raskt som sist. Prøve litt samme innstilling som sist, ikke anta at man kan vite hva som skjer:p

Har noen praktiske ting jeg vil gjøre annerledes: husker jeg tenkte at jeg lå vondt i fødesengen, skulle ha fått regulert litt. Det sto en del folk rundt i pressfasen og spurte meg om dosene på blodtrykksmedisinen, jeg har tenkt å stille med en lapp denne gang. Fikk atoniblødning sist, regner med de tar screeningprøve når jeg kommer inn og har noe forebyggende medisin/tiltak for det.
Skal pakke med meg mer nyttig snacks denne gangen. Også håper jeg jeg kan få gått på do så jeg slipper kateter. Men er vel vanskelig å kontrollere.

Denne listen med detaljer jeg tenker på ifm fødsel viser jo at det ikke er så lett å ta det som det kommer. Så skal jobbe litt med meg selv fram mot fødselen:) ellers så håper jeg jo det oppstår så få komplikasjoner som mulig.
 
Jeg kommer til å be om fødestue med badekar da jeg har god erfaring med det fra tidligere fødsler. Ellers tar jeg det som det kommer :)
 
Har ikke noe bestillingsskjema, da fødsel blir som den blir. Ser derimot for meg et drømmescenario med fødsel på ca6-10timer, uten epidural, badekar, og føde i vann.
Ender sikkert opp med alt av smertelindring og liggende på ryggen i senga, men holder på drømmen om naturlig vannfødsel inntil videre :p
 
Det er fint å lese litt fra dere som ikke er førstegangs :) Selv er jeg førstegangs, og aner jo ingenting om hva jeg kan forvente. Syns det er litt deilig også, at man ikke kan forberede seg noe særlig, bare "ta det man får" :p

Noen som vet hvorfor det er så mange som er imot epidural?
 
Legger ikke noe planer.For man vet aldri hvordan/hva som skjer. Men jeg håper jeg får veldig lik fødselen som jeg hadde med Dattern vår. Jeg trengte ikke noe smertelindring, men tok imot tilbudet om akupunktur og badekar.Men fikk bare sittet oppi der i 20min føre jeg fikk pressrier.Jeg gikk fra 4-10cm på under 30min, så jordmor trodde ikke helt på hva som skjedde.Men fikk meg opp av badekaret og sjekket meg, pg da slo ho inn alarmknappen.45min senere kom vår vakre lille jente til verden.Grunnen til at det tok 45 min er bga jordmor holdt jenta mye igjen, så jeg ikke skulle revne.Og det hjalp veldig :) alt i alt tok fødselen 15 timer fra jeg begynte med rier til jenta kom. Spurte faktisk etter lystgass når pressriene kom, men den fikk jeg ikke da det rett og slett ble for sent og jenta var på vei ut :p
 
Hei julimammaer
Happy.gif



Hva slags fødsel ønsker du? Her tenker jeg; føde i vann, med epidural, akupunktur, lystgass, keisersnitt osv. (Evt Hvorfor/Hvorfor ikke?)
Kommer dere til å ha en omvisning på sykehuset før fødsel?


Jeg skal føde på Kalnes Sykehus (nye fredrikstad sykehus), og er førstegangs så kommer til å dra på omvisning før fødsel. Vil absolutt prøve å føde helt naturlig hvis det lar seg ønske, kanskje bruke badekar som smertelindring hvis mulig. Men åpen for annen smertelindring om dette blir anbefalt eller om jeg kjenner at jeg virkelig kunne trenge det.
Det var slik jeg ønsket at min førstefødsel skulle være også, men på Ahus fikk jeg ikke lov til å ligge i badekaret etter jeg fikk epidural :( så pga høy puls på babyen, måtte jeg ut av badekaret for å så få epidural litt senere :)
Nå tenker jeg at jeg vil at det skal gå fortere enn sist, og håper at Ahus har fått tilbake lystgassen før jeg skal føde! Hehe :) epidural er jeg ikke så redd for denne gangen, men er skikkelig redd for skadene på "ja du veit" :( sist hadde jeg ett lite sting der nede som hun strammet for hardt, så jeg mistet blodomløpet der, og hadde sykt vondt og klarte ikke å slappe av på noen måte. Helt til stinget falt ut etter 2 uker! Vet nå at jeg skulle reist å få sett på det hos lege eller på sykehuset. Men følte meg så ferdig med å ha åpent show! Håper ikke på gjentagelse! :p
 
Jeg har termin 17 juli(egentlig 16) og skal også føde på kalnes :) jeg er andre gangs, og har ikke så mye tanker om selve fødselen annet enn at jeg håper den blir som første :) den var lett men rask og intens. 2,5 time varte den. Revnet ikke og hadde fødeavdelingen for meg selv :p men det sist nevnte skjer nok ikke denne gangen med termin midt i juli ;) eneste tankene jeg hadde sist var at jeg ikke ville ha epidural. Men hadde tatt det hvis det var nødvendig. Men jeg tror det beste er å bare ta det som det kommer. Blir nok aldri som planlagt uansett :)

Jeg fødte i juni sist og det eneste som jeg tenker på nå er at det var fryktelig varmt og puste sist. Så det var godt med den maska med lystgass for der var det også oksygen og den maska hjalp deg liksom til å fokusere på å puste. Men kan ikke si jeg merket noe til lystgassen. Denne gangen vil jeg høre om det er mulig å kun få litt oksygen i masken. Var også i badekar under åpningsriene, men det ble for varmt for meg etterhvert så gikk ut og fødte i seng.
 
Tar den som den kommer. Men ikke like langvarig som sist og ikke vakuumforløsning :)
 
Æææ, drømte at jeg fødte i natt og våknet med skikkelig fødeskrekk! :O
Haha!
 
Jeg lnsker en kjapp fødsel som sist..halvannen time etter vi kom på sykehuset og uten smertelindring. Drømmen var da å føde i badekar men med de forferdelige riene hadde jeg mer enn nok med å ligge å puste så tror aldrinjeg kommer meg opp i noe badekar
 
Jeg forbereder meg mentalt på at også denne babyen blir født for tidlig, og muligheten er stor for at det blir keisersnitt.

Men jeg håper på en naturlig fødsel, som starter av seg selv og kun med lystgass som smertelindring, og fint om babyen kan vente til uke 36 med å komme ut.
 
Jeg ønsker meg min forrige fødsel. Da det satte i gang for fullt og det begynte å gjøre vondt, gikk det 2 timer også hun var ute. Minimal tid med smerter, en super lett fødsel og oppe og "spratt" med en gang :)
Eneste jeg ikke ønsker fra sist er en time i bil til sykehus med de værste riene ;)
 
Back
Topp