Hva slags bil har dere?

Skoda Superb TDI
Bor i Holmestrand, er en del i Oslo hos familie. Skulle dieselforbudet komme, og være helt nazi... Så får vi ta toget om det er helt krise :p

Må si jeg er mektig frustrert (hormonene hjelper nok ikke heller akkurat), fordi alle sa for ikke så lenge siden at disel er best - folk kjøpte det, og nå er det visstnok pesten selv med lavere co2 utslipp enn bensin. Jeg synes da at det er fint å ønske å ta vare på miljø men det å totalt velge bort diselbilen er faktisk ikke et reelt valg enda. Det er ikke nok elbiler i f.eks storbil klassen og som passer gjennomsnittsnordmanns lommebok. Markedet er rett og slett ikke forberedt/tilrettelagt for dette regelverket.

Vi har Volvo xc90 og er superfornøyd med størrelse på bagasjerom selv med alle 7 setene oppe :)

Mannen drømmer om en BMW x5, men tror kanskje det koster mer enn det smaker :P

Har Ford Kuga ❤️

Min første tanke var "en sånn vanlig blå en"... :P samboer hadde bilen lenge før vi ble sammen! Men d er en Passat, ganske sikker på d... Når den skal byttes ut tror jeg vi kommer til å gå for en el- eller hybridmodell, men blir ikke ny bil enda!

2015 Toyota Avensis, og 2014 Lexus GS 300.

Toyotaen er konebilen :P

Vi prøvde mange stv bilder med besafe bakovervendt sete, emmaljunga city cross og mann på rundt 1.80-1.85 (?) og det var ikke mange vi fikk plass til alle tre delene i.

Til førstemann kjøpte vi ford focus stv, den blei for liten med vogn og bakovervendt sete + mannen.
Mannen satt foroverbøyd med beina inni dæsjbordet...

Vi har en 16 år gammel Opel Zafira. God plass både i bil og bagasjerom. Er fornøyd med den :)

Volvo v60 her:-)
Men leaser så den går ut i mai. Da skal vi lease noe nytt. Får se hva det blir til. Tror v60 blir litt trang med emmaljunga vogn:)

Dodge Grand Caravan. Genial bil :)

Fikk en splitter ny Golf stasjonsvogn i går <3 mannen er i ekstase, siden han fikk velge ut alle ekstradetaljene han har ønsket seg. Men så var det på tide med ny bil etter 10år med den gamle og da. Vi leaser da.

Vi hadde Volvo V70, men har nå byttet til en BMW 530. Vi er veldig høye og ser alt nå at bmw'en gir utfordring i forhold til barnesete med isofix og beinplass. Så blir vel kanskje barnesete uten isofix. :-/

Skal kjøpe oss bil tenker på mazda diesel, bor i drammen men har en del venner i oslo. Men det dieselforbudet er vel så langt bare på slike dager der det er ekstre mye forurensning sant? Ah irriterende vurderer tesla og men vil helst ikke ha et så stort lån. Synspunkt?
Jeg har mazda CX5 diesel. Veldig fornøyd med den! God plass i både bagasje og baksete!

Jeg har mazda CX5 diesel. Veldig fornøyd med den! God plass i både bagasje og baksete!
Ja vi endte opp med den :D so far so good til tross for at vi kommer til å kjøre litt i oslo -ikke akkurat diselvennlig men. Bruker dere den daglig, også til butikken osv? Vi synes den er veldig komfy og romslig ^^

Har Audi A4 stasjonsvogn. Men aner ikke hva slags vogn som går inni. Noen som har erfaring med A4 og barnevogn så tar jeg gjerne imot tips:)

Vi hadde mest lyst på Stokke trailz, og prøvde den i bilen. Uansett hvordan vi vridde og vendte på det så ble bagasjerommet noen cm for lite.

Back
Topp