Hva skjer??!

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Lille har vært så og si våken fra 0200 til nå 0620:o hun har pleid å sove gjennom siden 11 uker med få unntak av en halvtime her eller der. Hva i alle dager skjer?! Ligger og kaver/pludrer og våkner med en gang jeg slipper hånden hennes e.l. Sover kanskje 3x30 min på dagen, så jeg kommer til å slite maks i dag:(

Huff. Forstår ikke helt hva som skjer for tiden. Lillegutt har vært våken i natt fra 0348 til nå... kjenner det brenner i øynene så trøtt er jeg. Håper han hviler godt idag. Men vet av erfaring at dårlig nattesøvn = dårlig dagsøvn. Får håpe dere får sovet litt iløpet av dagen.

Her og. Tror jeg er borte å roer henne minimum en gang i timen.hun surrer og kaver og til tider ligger hun bare å babler. Hun blir 5 mnd om 1 1/2 uke. Trøtte dager!

Vi hadde en sånn natt forrige uke - virker som det er normalt? Går seg nok til :-)

Her sliter vi også. Han har alltid hatt tidenes sovehjerte, men har vært forandra siden uka før julaften. Da begynte han å bli urolig om nettene. Utrolig slitsomt.

Her sliter vi også. Han har alltid hatt tidenes sovehjerte, men har vært forandra siden uka før julaften. Da begynte han å bli urolig om nettene. Utrolig slitsomt.
Samme her, plutselig begynt og våkne i 4-tiden og nekter og sove før han får mat :/

Man skal selvfølgelig ikke alltid utelukke at det er noe som feiler babyen, og da er det opp til instinktet om du syns det er verdt å ta kontakt med helsestasjon eller lege.

Men, når det er sagt, så er det helt normalt at babyens søvnmønster varierer og at de sover dårligere i perioder. Kanskje de drømmer noe, kanskje noe mat de har reagert på, kanskje en oppdagelse som må fordøyes. Det skjer jo uhyre mye det første året og babyen lærer, oppdager og utforsker nye ting nesten daglig så det er jo ikke så rart at det kan bli overveldende.

Men som jeg sa helt i starten, det hender jo at de små blir syke på en eller annen måte og hvis man mistenker at noe sånt ligger bak er det en tur til legen som gjelder (eller en telefon til helsestasjonen).

Vi hadde det sånn en ukes tid når hun var rundt 4 mnd, sov da med senga hennes helt inntil meg, så jeg var alltid klar med en finger eller å synge for henne. Men det gikk plutselig over, nå sover hun 9-11 timer gjennom hele natta, hun har alltid sovet godt, men det virker som det bare blir lenger jo eldre hun har blitt. Men nå har hun nesten slutta å sove på dagen, kanskje 1,5 times tid samlet med små dupper.

Hun sovnet egentlig aldri i natt. Var våken omtrent hver halvtime til jeg ga opp og sto opp i 10 tiden. Etter det hadde hun 1 20min hvil, en 30 min hvil og så nektet hun plent å hvile mer. Endte med bæresjal og sang på stuegulvet til hun sovnet...i 30 min. Nå ligger hun og pludrer i sengen...ble lagt for 30 min siden...hun holder ut mens jeg er halvt dau!o_O :p

Hun sovnet egentlig aldri i natt. Var våken omtrent hver halvtime til jeg ga opp og sto opp i 10 tiden. Etter det hadde hun 1 20min hvil, en 30 min hvil og så nektet hun plent å hvile mer. Endte med bæresjal og sang på stuegulvet til hun sovnet...i 30 min. Nå ligger hun og pludrer i sengen...ble lagt for 30 min siden...hun holder ut mens jeg er halvt dau!o_O :p

Hehe, de kan holde det gåent lenge på en powernap på 30 min ;-)

Back
Topp