Hva skjer

Jakobe4

Betatt av forumet
Hva skjer med at nesten ALLE skal på tidlig ul, dette er da ikke vanlig prosedyre ved et svangerskap... Er det liv er det liv da forblir man gravid er det ikke liv da mister man.... Merker vel det tidsnok??

Tenker kanskje litt rart jeg da, men ikke mye man får gjort med om det hjertet ikke slår.... 
HAdde mange tidlig ul i et svangerskap men det var fordi jeg hadde mistet så mange før og at det var da et risikosvangerskap fordi jeg og ble satt på en rekke medisiner for og øke kjangsene... 

Men er dette noe dere bestiller privat eller er det vanlig at man får tidlig ul nå...?? hehe bare jeg som ligger etter tydeligvis :P Ser liksom ikke behovet før jeg er lenger på vei egentlig jeg da...  

Nå sysn ejg du virka litt krass i starten med det roa seg under lesninga  ;)

Selv så får jeg det, fordi, jeg har hatt 3 SAER, Er høyrisikosvanger, pga en blodsykdom jeg har.

Åååh, jeg er veldig redd, engstelig osv denne gangen.
Så jeg kommer til å bli jevnt fulg opp.
Jeg gjør det på fødepol, ikke privat.
å det er jo ikke bare bare, å få en tidlig ul på sykehuset, må jo være en go grunn før legen skriver en henvsning, men til syvende å sist, så er det jo gynpol ol som avgjør om man får det eller ikke.

Går også på sprøyter, derfor skal jeg bli kontrollert nøye.

Tror nok de aller fleste venter til ordinær ul, er nok litt mer i babyverden-verden at mange tar tidlig ul. 

Av de som tar tidlig ul er det de færreste som får det ved henvisning, tror jeg i allefall... Jeg gjorde det sist, delvis på impuls, og sysn det var skikkelig betryggende å se hjertet dunke i uke 6. Derfor velger vi det denne gangen også, men har ikke tenkt tanken på å be om henvisning, dette betaler jeg selv.

Det er vanlig i mange andre land, både Danmark og Sverige, å ha ul rundt uke 12, men da er det jo også en "baktanke". Jeg stiller meg skeptisk til å bruke resultatet ved en tidlig ul for å skape et utvelgelsessamfunn, der man ender opp med ingen med f.eks Downs. For meg er det kun for å se at det er et liv der og at det blir mer virkelig for oss begge. 

(dette havnet visst litt på siden av det du sa da men....)

Tina pusen skrev:

Selv så får jeg det, fordi, jeg har hatt 3 SAER, Er høyrisikosvanger, pga en blodsykdom jeg har.

å det er jo ikke bare bare, å få en tidlig ul på sykehuset, må jo være en go grunn før legen skriver en henvsning, men til syvende å sist, så er det jo gynpol ol som avgjør om man får det eller ikke.

Samme tilfelle som i mitt du da...fikk ul en gang i uka pgr av mange spontan aborter pluss at jeg gikk på sprøyter og tabletter...

Jakobe4 skrev:

Tina pusen skrev:

Samme tilfelle som i mitt du da...fikk ul en gang i uka pgr av mange spontan aborter pluss at jeg gikk på sprøyter og tabletter...

Mhm.

Jeg har høy protein-s mangel, å fikk blodpropper i lungene når vesla var 4 uker gammel bare, så fikk jeg nye propper bare 1 mnd etter jeg kom hjem fra sykehuset :(
Så jeg må gå på marevan for livstid, men det er ikke lov i svangerskap, så da må jeg ta klexane 2 ganger dagli i 12 mnd fremover nå. blæææ.

Men hva gjør man ikke for de lille å seg selv.

Er ikke noe gla i alle ul`ene egentlig. er jo ikke så bra. blir jo mye energibølger som lille må høre på :(

Men må man så man, for at alt skal være i orden.

Her må jeg bare si at mange velger tidlig privat, fordi noen leger er så j.... Vanskelig på det å gi henvisning.... ja jeg skjønner at de må være forsiktig og at ikke alle kan få, men det finnes grenser.... Selv øsnket jeg henvisning fra fastlege pga blødninger og div. Noe jeg overhode ikke fikk, han sa jeg måtte bestille privat:( dette gjorde jeg og etter 3 private og flere uker og dårlig prognose fikk jeg henvisning til sykehuset på ul. Det viste seg da at den lille gutten vår var så alvorlig syk at vi måtte avbryte sv.skapet... Takk og lov for ultralyden vi valgte før den ordinære, ellers hadde fødselen av sønnen vår vært ufattelig mye vanskeligere å takle... (tror jeg) Så her har jeg full forståelse for at folk velger å ta tidlig ul dersom de er engstelig...:). nå skal det sies at med mine to andre barn, tenkte heller ikke jeg tanken på å ta tidlig ul... Men da var også magefølelsen god:) Men når dette er sagt, så ville aldri jeg valgt å ta tidlig ul i uke6-7 kun for å se hjertet slå, det måtte nok ha ligget noe mere bak... Men dette er jo for all del opp til hver enkelt, Og det som blir valgt er jo som regel det rette for de det gjelder:)

CasMal skrev:
Her må jeg bare si at mange velger tidlig privat, fordi noen leger er så j.... Vanskelig på det å gi henvisning.... ja jeg skjønner at de må være forsiktig og at ikke alle kan få, men det finnes grenser.... Selv øsnket jeg henvisning fra fastlege pga blødninger og div. Noe jeg overhode ikke fikk, han sa jeg måtte bestille privat:( dette gjorde jeg og etter 3 private og flere uker og dårlig prognose fikk jeg henvisning til sykehuset på ul. Det viste seg da at den lille gutten vår var så alvorlig syk at vi måtte avbryte sv.skapet... Takk og lov for ultralyden vi valgte før den ordinære, ellers hadde fødselen av sønnen vår vært ufattelig mye vanskeligere å takle... (tror jeg) Så her har jeg full forståelse for at folk velger å ta tidlig ul dersom de er engstelig...:). nå skal det sies at med mine to andre barn, tenkte heller ikke jeg tanken på å ta tidlig ul... Men da var også magefølelsen god:) Men når dette er sagt, så ville aldri jeg valgt å ta tidlig ul i uke6-7 kun for å se hjertet slå, det måtte nok ha ligget noe mere bak... Men dette er jo for all del opp til hver enkelt, Og det som blir valgt er jo som regel det rette for de det gjelder:)

Kjenner jeg blir så irritert på den legen du hadde når det skjedde. grrrrrr!!!!

Jeg mener jo at, har man blødninger,smerter ol, så sysn ejg legen skal ta en på alvor asså.

Da er det bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, nettopp pga det som skjedde med deg. huff, kan ikke se for meg hvor vodt det må ha vært. Jeg hadde virkelig satt den legen til veggs når alt var ferdig!

Sender deg masse gode klemmer jeg :D

Tina pusen skrev:

CasMal skrev:

Jeg mener jo at, har man blødninger,smerter ol, så sysn ejg legen skal ta en på alvor asså.
.
Da er det bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, nettopp pga det som skjedde med deg. huff, kan ikke se for meg hvor vodt det må ha vært. Jeg hadde virkelig satt den legen til veggs når alt var ferdig!

. Takk for det Tine pusen, og tro meg legen har fått øynene litt mer opp... Ringte i dag for å bestille time, og da ville han ha meg inn på haste time mandag allerde slik at jeg fort kom inn i systemet og fikk tett oppfølging med ul og samtaler med spesialister..:) Så denne gangen skal det ikke stå på innsatsen dems, bare synd at dette måtte skje før han tok alvoret:-/

CasMal skrev:

Tina pusen skrev:

CasMal skrev:

.

. Takk for det Tine pusen, og tro meg legen har fått øynene litt mer opp... Ringte i dag for å bestille time, og da ville han ha meg inn på haste time mandag allerde slik at jeg fort kom inn i systemet og fikk tett oppfølging med ul og samtaler med spesialister..:) Så denne gangen skal det ikke stå på innsatsen dems, bare synd at dette måtte skje før han tok alvoret:-/

Ja, det er utrolig trist, at en ulykke må skje for at dem skal få op øynene. Meninga er jo at dem skal få dem opp FØR Det skjer da men...

Godt å høre at du blir godt fulgt opp nå <3

Jeg fikk det i dag rett fra legetimen pga blødninger i 2,5 uke, men verken jeg eller legene kan si om det har gått galt eller ikke, om alt i såfall har kommet ut eller ikke...

Ikke alltid man vet faktisk og da kan det være greit å få bekreftet hvordan ståa er, men det er tidlig og skal tilbake neste uke for å sjekke.

Jeg kan jo også forstå at de som har en eller flere sa/ma bak seg f.eks  får for å roe nervene, kan bli lange uker om man skal gå lenge å bekymre seg.

delphi skrev:
Jeg fikk det i dag rett fra legetimen pga blødninger i 2,5 uke, men verken jeg eller legene kan si om det har gått galt eller ikke, om alt i såfall har kommet ut eller ikke...

Ikke alltid man vet faktisk og da kan det være greit å få bekreftet hvordan ståa er, men det er tidlig og skal tilbake neste uke for å sjekke.

Jeg kan jo også forstå at de som har en eller flere sa/ma bak seg f.eks  får for å roe nervene, kan bli lange uker om man skal gå lenge å bekymre seg.

Krysser fingre for at det er uskyldig blødning du har.
x x x x

Tina pusen skrev:

delphi skrev:

Krysser fingre for at det er uskyldig blødning du har.
x x x x

Tusen takk, dere er gode:-D

delphi skrev:

. Huff av meg, ikke noe kjekt med disse blødningene:( krysser det som krysses kan for at alt er som det skal og at blødningene er uskyldige:) god'klem

Vi har prøvd 2 år.. og jeg har gått på en privat klinikk for utredning... så når testen endelig viste positivt så ringte jeg dit for å høre hva som var vanlig å gjøre nå... jeg hadde jo ikke peiling.. så hun ba meg komme inn så kunne hun bekrefte svangerskapet... og det gjorde hun via UL.. så da så vi jo et lite hjerte som pulserte også..!!

Det var først da vi var der det virkelig gikk opp for meg :)

Etter en spontanabort og konstante bekymringer for gjentagelse, er jeg ikke i tvil om at jeg har behodv for å se det hjertet slå, for første gang kunne si at jeg er gravid, på ordentlig, og senke skuldrene! :) Så denne er etter henvisning fra lege, for hun mente det var lurt å sende meg dit. 

Vi tar nok en tett oppunder jul om vi får time, men det er bare for vår egen del, for å se at alt er bra før en lang ferie, og for å gi familien en hyggelig juleoverraskelse på julaften, OM de klarer å se kjønnet :) Denne blir privat, og for egen lomme :) 

Jeg får pga mange sa-er, og dette er 3. gang jeg er gravid bare i år.
Så da er det greit å se at det faktisk er liv.

Så får du synes hva du vil- det er heldigvis opp til hver enkelt å gjøre det som er best for de ;)

Vi skal på tidlig privat UL til uka. Ikke henvist fra lege, men bestilt time selv! Er bare så lykkelig over å ha en liten i magen og ønsker så inderlig å se et lite hjerte slå. Blir forhåpentligvis mer virkelig da og jeg kan senke skuldrene litt!

Hvis det ikke slår "slipper" jeg å gå å tror jeg er gravid... Er jo ikke alle som begynner å blø:/ Bl.a søsteren min.. Sannsynligheten for at de 12 ukene går fint er større dersom man har sett er hjerte slå, så håper jeg får se det snart! Verdt hver krone for oss <3

Jakobe4 skrev:
Hva skjer med at nesten ALLE skal på tidlig ul, dette er da ikke vanlig prosedyre ved et svangerskap... Er det liv er det liv da forblir man gravid er det ikke liv da mister man.... Merker vel det tidsnok??

Tenker kanskje litt rart jeg da, men ikke mye man får gjort med om det hjertet ikke slår.... 
HAdde mange tidlig ul i et svangerskap men det var fordi jeg hadde mistet så mange før og at det var da et risikosvangerskap fordi jeg og ble satt på en rekke medisiner for og øke kjangsene... 

Men er dette noe dere bestiller privat eller er det vanlig at man får tidlig ul nå...?? hehe bare jeg som ligger etter tydeligvis :P Ser liksom ikke behovet før jeg er lenger på vei egentlig jeg da...  

jeg skal på tidlig ul for å se om alt har gått bra og at det er et hjertet som slår siden jeg har hatt prøverørsforsøk.. en del av prosdyren der...

Her var det avtalt med sykehuset at jeg skulle følges opp med ULer så fort jeg ble gravid igjen. Har en del SA/MA bak meg.. Er ikke særlig kult å tro man er gravid, også har man gått med et dødt foster i flere uker.. Jeg orker ikke gå gjennom det flere ganger. Ja, mister man så mister man, men kanskje man kan få det overstått før det går for lenge. Vet ikke om du har mistet før, men det gjør faktisk j* vondt i sjela :(

Back
Topp