Hva skjer på etterkontroll?

LilleFighter2016

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg må bestille time til etterkontroll. Men jeg har ikke lyst til å ta den hos fastlegen da jeg har mannlig fastlege.
Prevansjon trenger jeg ikke da jeg ikke er i er forhold lenger.

Hva er det som blir foretatt på en etterkontroll?
 
Det er ikke vanlig prosedyre med sjekk nedentil med mindre du har revnet mye eller ber om å få sjekket.. dette er gammel prosedyre ifølge min fastlege..
 
Er ikke gyn med mindre du spesfikt ber om det. Er vel i hovedsak prevansjon og hvordan du har det samtale. Eventuelt bt og blodprøver om det er grunnlag for det.
 
Han kjenner vel om livmoren har strekt seg sammen som den skal. Om du har blitt sydd kan det hende han sjekker sting.
 
Ikke vanlig med gynsjekk lengre, nei. Bare litt prat om fødselen, om du har noen spørsmål/plager, evt prevensjon og gjennomgang av fødsel.

Jeg gidder ikke ta etterkontroll denne gangen da jeg ikke skal ha prevensjon.
 
D er vel ikke obligatorisk, kun et tilbud, også er d gratis siden d er gravid-relatert. Men du MÅ jo ikke dra til legen om du ikke føler behov for d! :)
 
Jeg fikk full kontroll her, med ul og sjekk av puppene. Hadde litt rester fra en av morkakene, så må inn igjen for ny sjekk snart. Har ikke hatt feber eller vondt, så håper kroppen har ordnet opp selv. Orker ikke engang tanken på utskraping! Må også ta blodprøver for å sjekke at leververdiene er tilbake til det normale. Synes egentlig det er greit å få sjekket at alt er i orden:)
 
Jeg var hos gyn forrige gang. Men da hadde jeg hatt et par sting og skulle sette inn spiral. Men nå er det ikke aktuelt å ta i bruk prevansjon uansett.

Jeg fikk ingen sting eller rifter under denne fødselen. Jeg tror jeg skal spørre jordmoren jeg gikk til om jeg kan komme til henne.
 
Jeg var hos gyn forrige gang. Men da hadde jeg hatt et par sting og skulle sette inn spiral. Men nå er det ikke aktuelt å ta i bruk prevansjon uansett.

Jeg fikk ingen sting eller rifter under denne fødselen. Jeg tror jeg skal spørre jordmoren jeg gikk til om jeg kan komme til henne.

Jordmor jeg gikk til under svangerskapet har sagt at jeg kan komme inn for time/samtale, så så lenge du ikke vil ha noe mer medisinsk oppfølging får du helt sikkert d i stede!:)
 
Jordmor jeg gikk til under svangerskapet har sagt at jeg kan komme inn for time/samtale, så så lenge du ikke vil ha noe mer medisinsk oppfølging får du helt sikkert d i stede!:)

Da skal jeg gjøre det :)
 
Jeg var hos gyn forrige gang. Men da hadde jeg hatt et par sting og skulle sette inn spiral. Men nå er det ikke aktuelt å ta i bruk prevansjon uansett.

Jeg fikk ingen sting eller rifter under denne fødselen. Jeg tror jeg skal spørre jordmoren jeg gikk til om jeg kan komme til henne.

Jordmor jeg gikk til under svangerskapet har sagt at jeg kan komme inn for time/samtale, så så lenge du ikke vil ha noe mer medisinsk oppfølging får du helt sikkert d i stede!:)

Sniker litt fra oktober jeg ;)
Jeg var på etterkontroll i desember og da var jeg til "min" jordmor :) jeg syntes det var godt å få snakket med henne ettersom hun sikkert er litt mer innsatt (erfaren) i fødselsforløpet enn en fastlege. Pluss at jeg revnet en del og det var faktisk hun som både tok imot baby og sydde etter fødselen, da passet det fint at hun sjekket så det så greit ut ;)
Men vil man ha prevensjon må man nok til fastlegen :)
 
Back
Topp