Hva skjer nå?

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
Hei damer, jeg har siden lørdags kveld hatt brun utflod/blod på papiret hver gang jeg tørker... de to første gangen var det ganske mye.. nå er det ikke så mye igjen. Jeg har ingenting i trusa, og heller ingenting i do.
Jeg fikk litt rødt en gang i går etter jeg hadde vært ordentlig på do, men etterpå var tilbake til samme brun fargen.
Jeg opplever ingen smerter i magen/ryggen.
(Beklager detaljer) når jeg på en måte stikker papiret litt opp, komme det litt mørkere farge.
I dag ringte jeg gynekolog som sa jeg måtte rett og slett vente ut uken og teste, da jeg er for tidlig for å kunne se noe på ultralyd uansett (5+1)
Jeg testet sånn en billig test i dag, og den viste ihvertfall fortsatt positiv.
Jeg har hørt om mange som har hatt brunt utflod og at dette som regel er ufarlig, alikevel tenker jeg at jeg har mistet og klarer ikke å roe meg ned med tanken.
Noen som har vært bort i dette?
De fleste sier at når du mister, så vet du det... men jeg er så i tvil.

Har hatt flere blødninger dette svangerskapet, men spiren klamrer seg fast :Heartred
Hadde TUL i uke 6, alt var da ok, men de kunne se blodannsamling slik at jeg kan komme til blø mer, eller at det blir sugt opp i kroppen.
Så ikke ta sorgene på forskudd. Tenkte også at det kom til og bli SA, men forstår at da vil en som regel få smerter + mye blod. Var veldig fortvilet selv, men det var fantastisk og se hjerte slå på TUL :hello2 Lykke til videre, dette går din veg :Heartred

Jeg hadde flere slike blødninger da jeg gikk gravid med sønnen min[emoji4]

Ikke ta sorgene på forskudd, vet det er lett for meg å si.. men det kan være mange årsaker til blødninger. Krysser fingrene for deg:)

Krysser fingrene for at det er helt ufarlige blødninger som jo en del har. Må uansett være skummelt.

Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du kontakte legen din enda en gang. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen.

Jeg hadde litt blødninger uke 5 denne gangen, alt så fint ut på ultralyd uka etter. Masse lykke til :happy:

Huff, skjønner du blir litt satt ut. Tror jeg jeg også hadde blitt. Oftest så er det jo ingenting, men godt du får oppfølging mot slutten av uka.
Stor styrkeklem til deg❤️

Uff.. blødninger er aldri noe kjekt å oppdage! Håper det bare en uskyldig blødninger og at spiren har det fint inni der :Heartred

Takk for gode oppmuntrende ord dere. I kveld prøvde jeg meg på en kveldsvakt, tenkte jeg var mentalt forberedt på alt, hele vakta gikk så greit helt til slutten. Jeg måtte så på do og i min jobb er ikke det alltid like tilgjengelig, så når jeg først kom på det var skrekken stor når jeg så sterkere rød farge og en del blod, bare på papiret.
Neste gang jeg gikk på do hjemme var det tilbake til brun fargen.
Ikke lett å bli klok. Foregått i 48 timer nå, og håper det gir seg snart.

Takk for gode oppmuntrende ord dere. I kveld prøvde jeg meg på en kveldsvakt, tenkte jeg var mentalt forberedt på alt, hele vakta gikk så greit helt til slutten. Jeg måtte så på do og i min jobb er ikke det alltid like tilgjengelig, så når jeg først kom på det var skrekken stor når jeg så sterkere rød farge og en del blod, bare på papiret.
Neste gang jeg gikk på do hjemme var det tilbake til brun fargen.
Ikke lett å bli klok. Foregått i 48 timer nå, og håper det gir seg snart.
Håper det gir seg snart og at det er helt uskyldig :Heartred

Uffda. Har selv hatt nye blødninger i dag. Forstår snart ingenting. Stressende greier. Blir nok mangen Ul i dette svangerskapet dersom det fortsetter slik

Jeg blør litt enda, eller spotter på papiret kan jeg jo kalle det. Jeg tok graviditets test igjen på mandag, 3 dager etter blødningen startet, den viste positiv. Så tenkte jeg... javel er fortsatt for tidlig.
Ventet to dager til og tok en ny nå.. det viste også positiv. 5 dager etter blødningene startet..
Hvor lenge kan testen vis positiv hvis man har hatt abort?
Blir jo helt tullete av det her.

Jeg blør litt enda, eller spotter på papiret kan jeg jo kalle det. Jeg tok graviditets test igjen på mandag, 3 dager etter blødningen startet, den viste positiv. Så tenkte jeg... javel er fortsatt for tidlig.
Ventet to dager til og tok en ny nå.. det viste også positiv. 5 dager etter blødningene startet..
Om du bare spotter og blør lite og det er brunt (altså ikke nytt blod) så har du nok ikke hatt abort ennå

Kunne du ikke bestilt en legetime eller gu time da? Så slipper man å gå å gruble

I dag gikk det galt... klumpen kom.
Etter 5 dager med små blødninger tok det seg opp og jeg mistet.
Takker for gode ord fra dere❤️ Ønsker dere masse lykke til videre

Back
Topp