hva skjer? (mulig sa?)

Bettien

Blir kjent med forumet
Var på tidlig ul i dag. Det viste seg at jeg er et par uker mindre på vei enn jeg trodde! har ikke hatt mensen etter at jeg sluttet på p-pillene, så er vanskelig å si når jeg har blitt gravid. Men sånn som det så ut på ul, må jeg være ca 4 uker.
Jeg fikk time til nu UL om to uker for å se at dette stemer, og at det utvikler seg inni der.
Pga at jordmor hadde vansker med å finne noe på ul, tok hun innvendig ul. dette er nå 9 timer siden, og nå har jeg begynt å blø. Det kommer kun når jeg sitter på toalettet, men da drypper det med friskt blod. Jeg har også mensensmerter, mer enn de murringene jeg har hatt di siste ukene!
Jeg skjønner jo at dette godt kan være en SA, men kan det være at jeg blør pga innvendig ul? Eller kan det være en festeblødning? Tok hcg blodprøve idag, for å se om den er som den skal (ble så usikker på alt når jeg plutslig bare var 4 uker), og skal ta ny på freda. Så jeg får jo svar da på hva det er som skjer, men er jo vanskelig å vente....

Det er større sjangse for å blø etter sex, enn innvendig ultralyd. Det er verken hardt eller kjempe langt inn. Når du sier du har vondt, at det drypper og at det er friskt. Så må jeg desverre si at det høres ut som en SA. Men ta på deg ett bind, å kryss fingrene for at det stopper :) Det gjorde det her :D

Vansklig å svare på men jeg begynnte jo å blø en kveld her og har også gått i tvil, så lenge du ikke fossblør eller har sterke smerter er det nok ingen SA, men vansklig å si. Eneste man kan stole på er hcg nivået i blodet

Vet akkurat åssen du har det, det er helt forferdelig :( Men en blødning trenger ikke å bety SA. Sender deg masse gode tanker, å håper det går bra!

Jeg har ikke blødd noe etter sex, men hadde innvendig ultralydsundersøkelse på tirsdag, og opplevde rødt på papiret ca. midt på dagen onsdag, og litt brunaktig "nå og da" i løpet av kvelden og også litt i dag. Selvfølgelig sitter klumpen der i magen og jeg lurer på om noe er galt, men jeg prøver å roe meg selv ned med at alt mest sannsynlig er i skjønneste orden, og at det bare er ultralydens "romsteringer" der inne som har irritert slimhinnen.

Har tatt blodprøver i dag, og krysser fingrene for at alt er i orden. Krysser fingrene dobbelt så mye slik at de krysses litt for deg også!!

krysser fingrene for deg, og håper alt står bra til.

Back
Topp