Hva skjer med meg??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Helt siden jeg ble gravid har jeg vært plaget med svimmelhet... Jeg klarer ikke stå oppreist lenge før det begynner å svartne for meg og jeg må sette meg. Så kan liksom ikke gå i butikker å kikke lenge før det skjer[:o]

Har også sjekket jernnivået mitt og alt annet man sjekker på den kontrollen, og alt var fint.

Problemet er at jeg skal gifte meg om en måned, og hvordan i allverden skal jeg klare å stå oppreist i kirken eller på bildene med kjole og alt når det hele tiden svartner for meg??[:o] Vet ikke hva jeg skal gjøre...

I dag måtte jeg sette neg ned midt i en blomsterbutikk da jeg var å forhørte meg om brudebukett[8|]

Må jo være lavt blodtrykk da eller?
Har det litt sånn jeg og....

ORIGINAL: siljegulli

Men jeg har jo målt alt jeg skal hos legen og det var ikke noe galt[8|]

sånn hadde jeg det i begynnelsen også....
masse blodtrykksfall som bare kom av seg selv uten at jeg bestillte det[:D]

mitt råd er å drikke farris,de saltene som er i den hjelper til at blodtrykket ikke faller sååååå drastiskt.

og husk å drikk masse,gå rundt med en flaske vann og små drikk hele tiden...

og sist men ikke minst...IKKE stress unødvendig...kanskje ikke så lett siden du skal gifte deg,men deleger heller oppgavene litt så du ikke sitter igjen med alt...

helt sikkert blodtrykksfall

ORIGINAL: EricaJenta

Men jeg har jo målt alt jeg skal hos legen og det var ikke noe galt[8|]

ifølge min lege har jeg altfor lavt blodtrykk i forhold til in alder og aktivitetsnivå...
men ifølge min JM er det helt topp...så det kommer ann på øyet som ser.
mitt ligger på 100/60

ORIGINAL: 3xS

Men hva kan dette komme av?? skal liksom veeeldig lite til...

og hvordan skal jeg kommer igjennom vielsen?[:-]

ORIGINAL: 3xS

Men hva kan dette komme av?? skal liksom veeeldig lite til...

og hvordan skal jeg kommer igjennom vielsen?[:-]

det er sånn som hører med graviditeten. jeg hadde endel av det i starten, men det gikk over etterhvert. aner ikke hvordan du skal komme deg gjennom vielsen, men du kan jo snakke med presten om det i forkant? så du slipper å stå lenge av gangen? det ordner seg heeelt sikkert [:)]

Fotograferingen blir nok værre[8|]

Merka også at jeg begynte å svette da det kom sorte prikker overalt.

du får ta mange bilder sittende eller i armene til din kjære da vettu [;)]

sånn som du beskriver det er jeg helt sikker på at det er blodtrykksfall.

Spiser du nok da? Vet selv i perioder der jeg ikke spiser tilstrekkelig blir helt rar og susete. Svett å ekkel.
Eller så kan det være slags type angst rett og slett!

Spiser du nok da? Vet selv i perioder der jeg ikke spiser tilstrekkelig blir helt rar og susete. Svett å ekkel.
Eller så kan det være slags type angst rett og slett!

Spiste en skive og en banan rett før jeg dro...

Jeg sliter med angst så vet at det er det ikke[:)]

Sånn hadde jeg det det i de første mnd i begge mine svangerskap. Det er utrolig slitsomt [&:]
Tror jeg drakk 4 - 5 liter vann hvis jeg skulle ut på noe.. måtte drikke og sette meg ned over alt for ikke å gå i bakken [&:]

Kan du ikke ha en stol tilgjengelig under vielsen da? Må da være lov med tanke på omstendighetene..?

LYKKE TIL [:)]

Jeg hadde 90/50 eller no' og besvimte annenhver dag. [8|]

Tips og triks er:
Støttestrømper.
Ikke stå helt stille - stå og stram musklene i beina i bølger; først anklene, så lårene, så anklene. Holder sirkulasjonen i gang og kan gjøre at du ikke besvimer.
Spis lakris - eneste kjerringrådet som hever blodtrykket, alle ordentlige medisiner må man ligge unna når man er gravid.

Lykke til med bryllupet! [:)]

P.S. Man sitter ned under mesteparten av bryllupet, det er bare en kort periode hvor dere står - bare vær forsiktig når du reiser deg opp fra knelingen (om dere skal gifte dere i kirken).

sånn hadde jeg og det...
Det var ingenting de fant på prøvene, det er bare et plutselig blodtrykksfall..

prøv å ta ting veeeeldig med ro, og ikke bøy deg ned fort.Drikk masse!

Med meg gikk det over rundt uke 20, lykke til ;)

Sånn hadde jeg det å, sinnsykt lavt jernlager og veldig lav blodprosent...
Jeg levde på leverpostei og grønnsaker, og det gikk fort over..
Spiser du usunt?

Jeg har faktisk fått det nå nylig, i uke 24 [&:] Vært så ille i helgen at jeg har vært sengeliggende, går helt rundt og blir kvalm og får veldig hodepine av svimmelheten ! Var hos legen i dag og alt var normal, litt proteiner i urin , ikke stort annerledes blodtrykk enn sist kontroll, men pulsen min var skyhøy da .. Er helt sykmeldt og får bare lov hvile med en liten tur om dagen , veldig kjedelig ! Er midt i flytting så passer dårlig her også ... 

Du har fått masse gode svar..og har ingen bedre, men jeg var også SINNSYKT svimmel hele tiden jeg var gravid gang nr.2[:)]! Alt hjelper[:D]

Sånn hadde jeg det også.
På shopping hadde jeg alltid med meg en flaske vann og når du kjenner du blir svimmel så sett deg ned med hodet mellom bena.

Back
Topp