Hva skjer med meg..?

mw87

Blir kjent med forumet
Huff.. Vet ikke helt hva som skjer med meg for tiden.. :-/ I to netter nå så har jeg så å si nesten grått meg til søvn. Og det pga masse tanker oppi hodet. Første natta var enkelt å greit fordi jeg kjente at jeg begynte å stresse, med tanke på handling av diverse, hva trenger jeg osv. Og det å vite at vi ikke har råd til å kjøpe noe før neste lønning kommer. Og i tillegg så merker jeg at jeg kan havne langt ned når det gjelder meg og min samboer. Greia er at jeg har ikke mista noe form for sex lyst i svangerskapet. Men det har tydeligvis han! Jeg må faktisk mase om å få noe, og hvis jeg nevner kos.. Da grynter han å lager grimaser og vil ikke.. Det er kjempelenge siden vi hadde sex, og den gangen var han full. Han må faktisk være full for å kunne ha sex med meg! :-( Merker at dette gjør noe med selvbilde mitt, har lissom ikke hatt sånn kjempebra selvbilde før heller, og merker at når han ikke vil, da blir jeg skikkelig nedfor.. Og tankene dukker opp og jeg begynner å gråte og gråte.. Han synes rett å slett at det er ekkelt med den store magen.. Og når han sier det.. Vel.. Jeg blir ikke særlig glad i magen min jeg heller... :-( Dette ble ett langt og teit innlegg, men følte at jeg måtte få det ut ett eller annet sted... Måtte stå opp fra senga i sted, gå på badet og satt der å gråt i mørket.. Dritt!! :-(

mw87 skrev:
Huff.. Vet ikke helt hva som skjer med meg for tiden.. :-/ I to netter nå så har jeg så å si nesten grått meg til søvn. Og det pga masse tanker oppi hodet. Første natta var enkelt å greit fordi jeg kjente at jeg begynte å stresse, med tanke på handling av diverse, hva trenger jeg osv. Og det å vite at vi ikke har råd til å kjøpe noe før neste lønning kommer. Og i tillegg så merker jeg at jeg kan havne langt ned når det gjelder meg og min samboer. Greia er at jeg har ikke mista noe form for sex lyst i svangerskapet. Men det har tydeligvis han! Jeg må faktisk mase om å få noe, og hvis jeg nevner kos.. Da grynter han å lager grimaser og vil ikke.. Det er kjempelenge siden vi hadde sex, og den gangen var han full. Han må faktisk være full for å kunne ha sex med meg! :-( Merker at dette gjør noe med selvbilde mitt, har lissom ikke hatt sånn kjempebra selvbilde før heller, og merker at når han ikke vil, da blir jeg skikkelig nedfor.. Og tankene dukker opp og jeg begynner å gråte og gråte.. Han synes rett å slett at det er ekkelt med den store magen.. Og når han sier det.. Vel.. Jeg blir ikke særlig glad i magen min jeg heller... :-( Dette ble ett langt og teit innlegg, men følte at jeg måtte få det ut ett eller annet sted... Måtte stå opp fra senga i sted, gå på badet og satt der å gråt i mørket.. Dritt!! :-(

Kjenner meg igjen i mye av det du sier. tror hormonene spiller oss et puss. husker fra sist svangerskap at sambo kunne ikke si noen ting som kunne høres bittelitt negativt ut, da hylgrein jeg hehe. denne gangen er det i grunnen ganske likt, tåler kanskje litt mer. men selvbilde er ikke noe å skryte av. men regner med at det kommer seg når bebisen kommer og jeg får begynne å komme i form igjen. syntes det er unødvendig av ham å kalle magen din ekkel uansett. vanskelig viss en vil ha sex mens den andre ikke vil.... men kanskje du bør snakke med han om det. fortelle at du blir såret når han snakker sånn. om han ikke kan si det på en annen måte. kanskje dere kan kose litt da i stede for sex viss han ikke føler seg komfortabel med det.
ikke mangen ukene igjen med magen nå, å bare husk det at når småen kommer så blir dette bare bagateller : ) :) klemklem

Huff da... Det høres ikke noe særligt ut. Du får prøve å snakke med han om saken. Kan jo hende han er redd for å skade deg el babyen. Er jo ufattelig mange mannfolk som tror di dunker babyen i hode vist di har sex med oss..;) Men tror nok hormonene spiller deg ett aldri så lite puss, vi er jo yber sensitiv for alt muligt nå som vi er gravid. Håper alt ordner seg og dere får snakket ut om ting. Det kan hjelpe på:) Sender en skulder over som du kan gråte på så længe jeg..:)

Jeg kjenner igjen noe av dette. I sist svangerskap grein jeg og tenkte alt for mye! Denne gangen er det litt anderledes, sikkert pga jeg har en liten som opptar mye tid, så har ikke tid til å tenke så mye. Klart jeg har tider der jeg olmer av forbannelse over mannen min som ikke gjør så mye for å gjøre ting LITT lettere for meg nå når ting begynner å bli tungt å vondt. MEN jeg prøver bare å glemme han, å tenke på megselv om mitt. Ofte er det hormonene som tar overhånd (selv om mannen er en dritt av og til ;p ) Hadde jeg vært gift, hadde nok svangerskapene ført til skilsmisse er jeg redd ;)

Så mitt råd, om han er lik min mann, så hjelper det lite å sette seg ned å snakke han til fornuft. Du kan prøve og håpe det synker inn. Eller så ta deg en luftetur når hormontrollet kommer snikende. finn på ting som får deg på andre tanker :o) Og sett fingen på det positive med mannen. Ikke lett! Lykke til! :o)

Noen menn mister dessverre lysten under svangerskapet. Mange av dem syns det er skummelt med barnet og tror de kan skade noe, eller henger seg helt opp i at det er en baby inni der. Du kan jo prøve å vise ham noen artikler på nett som forteller at det er helt trygt?

Heldigvis for min del er ikke min mann redd for slikt, men det er klart at magen kommer litt i veien til tider. Jeg syns at skjestilling er ganske behagelig, det kan jo hende han liker det? Da kommer jo magen litt bort fra ham og han trenger ikke ta på den om han skulle bli distrahert av at babyen beveger seg. 

Utover det merker jeg jo at hormonene kan få meg til å overanalysere og overtolke det meste for tiden, Er nok lurt å ikke ta noen store avgjørelser mens man er midt oppi hormontåken :)

Jeg ville anbefalt deg å snakket med ham om det - du er gravid, følsom og hormonell, han må passe på hva han sier og hvordan han sier det. Det er viktig å ikke mislike magen (jeg hadde svangerskapsdepresjoner med førstemann, så skjønner hva du mener.)

Her er det jeg som ikke vil ha sex, rett og slett fordi jeg aldri har følt meg så usexy som nå, føler meg kjempevakker som gravid, men forferdelig usexy som kone - den magen er liksom i veien :S

Håper du får snakket med han og at han forstår deg :) Det er ikke alltid lett når det kommer til sex desverre =/

Back
Topp