Hva skjer hos JM første gang?

lykkeligfrøken89

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg skal til jordmor første gang på onsdag, er da 12+4 :) Har ikke vært til lege eller noe tidligere. Bare en privat tidlig UL 8+4. Hva skjer på kontrollen? Bruker de å prøve å finne hjertelyden? Eneste jeg vet er at jeg skal ta med en urinprøve, og at det blir fylt ut et slikt kort :) Skal også si at jeg GLEDER meg veldig :D

Anbefaler deg å skrive ned alle spørsmål du evt har, for da svarer hun på dem. Du får sikkert hørt hjertelyd og hun kommer til å spørre hvordan formen din er :)

Jente født 02.06.10
App taster :)

Tror bare du skal ta blodprøver og du skal levere urinprøve. Det jeg har hørt og lest.

Tror bare du skal ta blodprøver og du skal levere urinprøve. Det jeg har hørt og lest.
Blodprøver tas som regel hos legen, det kommer litt ann på hva de har tilgang til hos jordmor.. Det viktigste du gjør hos jordmor er å snakke om det du trenger:) dine bekymringer og gleder og endringer i kroppen:)

Jente født 02.06.10

Jeg skal ta blodprøver hos jordmor tror jeg..! Hørtes ut som at de kunne gjøre det på helsestasjonen jeg skal på :) Det blir så spennende! :D

Anbefaler deg å skrive ned alle spørsmål du evt har, for da svarer hun på dem. Du får sikkert hørt hjertelyd og hun kommer til å spørre hvordan formen din er :)

Jente født 02.06.10

Det var lurt! Jeg skal skrive ned alt jeg lurer på, hvis ikke glemmer jeg de sikkert :D

Ikke alle som prøver å finne hjertelyden på første kontroll;-) legen min nektet sist:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Måler vel også symfyse eller hva det kalles, magen/livmoren :) Ellers er det masse papirarbeid om jeg ikke husker så alt for feil!

Jeg skal ta blodprøver hos jordmor tror jeg..! Hørtes ut som at de kunne gjøre det på helsestasjonen jeg skal på :) Det blir så spennende! :D

Når jeg ringte fikk jeg vite at først skal jeg til hun (på de andrr første svkontrollene har jeg alltid fått høre hjertelyden) og så ned på legekontoret å ta blodprøver, her er alt i samme bygget :-)

Termin 4.januar ❤

Back
Topp