Hva skjer egentlig..

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
..på første svangerskapskontroll? :) Eg skal i morra og er då 9 +5 :) Grugleda meg, då ditta er første graviditeten min :)

Utfylling av helsekort for det meste. Sjekk av blodtrykk og urinprøve ;)

Dersom du er heldig kan det hende at lagen gjør en ul eller hører etter hjertelyd med doppler!

Teit spm men hvordan vet legen at man er gravid liksom? Blodprøve? Jeg tenker jo på meg selv, tatt en test posetiv og har de symptomene jeg har. Men man vet jo aldri liksom. Kan jo være inbildning også..

Teit spm men hvordan vet legen at man er gravid liksom? Blodprøve? Jeg tenker jo på meg selv, tatt en test posetiv og har de symptomene jeg har. Men man vet jo aldri liksom. Kan jo være inbildning også..

De tar ei vanlig urinprøve sånn som vi gjør heime :) Min lege gjorde aldri det då, fordi eg hadde blødning og det i stedet for blei tatt hcg blodprøve :) Er testen positiv er man gravid :)

Det er få fastleger/jordmødre som lyttet etter fosterlyden før man er et godt stykke på vei, i hvertfall 12 uker, men aller, aller fleste ikke før uke15 og utover da det kan være vanskelig å finne den og kan skape unødvendig uro ;)

Men gratulerer med helsekort for gravide :D

Back
Topp