hva skjer a?

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
kroppen min er rar i perioder.. i går og i dag har jeg vært så rar (på ettermiddag\kveld) med tanke på å spise.. jeg har en kvelningsfornemmelse i halsen (som at noen skulle holdt to fingre inn der halsen slutter, i det "hullet" vet du) fy søren, jeg er så dårlig på å forklare...samtidig så føler jeg nesten at hele tunga\svelget er nummen, så hvis jeg spiser så må jeg ta små biter, og tygge godt før jeg tør å svelge... er bare forkjøla, og har hatt det slik i perioder før.. men det er så sabla irriterende, fordi jeg er jo sulten!! og med mine 50 kg er det ikke bra å ikke spise heller.. kan det ha noe med musklene i nakken å gjøre? har vært litt stiv, mener jeg har lest et sted at det kan påvirke kjevemusklene og svelget. (for jeg har jo ikke VONDT!) jeg har prøvd å forklare det for en lege før, men fikk beskjed som vanlig, at det er angst(altså psykisk). var ikke på undersøkelse ang det for en stund siden(2-3 år eller noe) og de fant ingenting fysisk galt med spiserøret eller noe.
men hva kommer det av da`? spenninger? rart det skal gå utover det liksom, jævla kjedelig..

Høyt stoffskifte kanskje? Google høyt stoffskifte hals så dukker nok noe opp. Jeg skal utredes for lavt stoffskifte nå og plages med hoven og vond tunge, og en sånn trykkefølelse nederst på halsen (der kjertelen som regulerer stoffskiftet sitter) og en haug til forsåvidt men det har ikke noe med poenget å gjøre.  Spør om utredning til ultralyd så de kan se på den og i verste tilfelle utelukke problemer med den.

Fyttikatta skrev:
Høyt stoffskifte kanskje? Google høyt stoffskifte hals så dukker nok noe opp. Jeg skal utredes for lavt stoffskifte nå og plages med hoven og vond tunge, og en sånn trykkefølelse nederst på halsen (der kjertelen som regulerer stoffskiftet sitter) og en haug til forsåvidt men det har ikke noe med poenget å gjøre.  Spør om utredning til ultralyd så de kan se på den og i verste tilfelle utelukke problemer med den.

takk for svar! merkelig denne kroppen.. nå er det ikke så ille som istad, men kommer og går...fryktelig kjedelig mtp at man er sulten, men ikke får i seg mat nor særlig jeg har hatt om høyt og lavt stoffskifte på skolen, men aldri hørt noe med halsen? kan jo være da :) men egentlig passet min "tilstand" bedre med lavt stoffskifte egentlig, iallefall mtp slapphet og depresjon..

Back
Topp