Hva skal være i deres stellebord?:)

Nathalie_91

Glad i forumet
overskriften sier vel alt? Jeg lirer så fælt på hva slags kremer, oljer, salver, wipes, zinksalver dere bruker/ skal bruke?

Sist gang brukte jeg libero wipes og bleier, og neutral zinksalve og badeolje :) veldig enkelt og greit, men denne gangen er jeg mer nysgjerrig :)

Jeg handler inn på apoteket. First touch-serien til Natusan, samt litt fra Estelle & Thild og en solkrem. Bleier: Pampers nyfødt bleier. Ellers har jeg kjøpt stellematte og mykt frottétrekk til stellematte, en eske til å ha bleier i. Og tynne gasskluter. Har funnet frem den bittelille neglklipperen også, samt qtips og pyricept til å rense navlen med. Engangskluter fra apotek (ikke våtservietter. Det har jeg bare i stelleveska).

Jeg har fått masse i gave, men har virkelig ikke peiling siden jeg er førstegangs. Har fått litt av alt så jeg må bare prøve meg fram :) kommer tilbake til deg :D

Brukte en del neutral olje til minsten,fornøyd med den, pampers bleie eller muligens ett av billigbleiene, libero våtservietter når vi beg å bruke det, inotyol er ett must. Resten tar vi som det kommer.

Libero bleier, natusan olje, bepathen salve, engangskluter fra apotek, negleklipper til baby, febermåler, vaselin, baby q-tips.. tror det er alt vi brukte sist :-)

Bruker vel stort sett me- soft kluter og vanlige kluter og vann Evt en mild såpe/olje hjemme. Og våtservietter av et eller annet slag på tur.
Kremer bruker jeg så lite som mulig men Tar nok propolis krem fra forever Evt.

Body lotion har jeg ikke helt skjønt poenget med til babyer. Annet enn hvis de har noe husproblem - men da bruker man vel noe spesiellt..:)

Skal ha talkum eller potetmel, baby produktene fra hudpleie seriene jeg bruker, som er tilpasset baby. Det er liksom beklager bestemt alt.

Bleier, vaskekluter og mild såpe tenker jeg :)

Klorane og mustela sin serie. Begge er supre.

Jeg har kjøpt Neutral-serien som jeg finner hos Meny. Parfymefri og miljømerket, men MYE billigere enn apotek-produkter som Dr.Greve, babyline osv. Ellers er det bleier, kluter, parfymefri tørre vaskeservietter i papir, og en god håndduk å ligge på. Kommer ikke på noe mer? Sinksalve!

Minst mulig kremer, men inothyol og silulen zinksalve har jeg allerede (har 2barn fra før :-) )

Ellers bare tørre engangskluter (som fuktes med vann) til rumpetørk, minst mulig våtservietter, kun til nøds ;-)

Saltvannsdråper til øyne er kjekt å ha, og sånn snue-suger til tett nese ;-)

Back
Topp