Hva skal til for at du velger bort et navn?

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Det jeg mener er at det finnes mange fine navn, som slekt, venner, naboer, søsken av venner osv heter.

Hvor setter dere grensen for hvor "nære" blir for nært? Eller bryr dere ikke dere om noen i nær omgangskrets heter det samme som det du vil kalle ungen din? :D

Jeg vil ikke gi barnet mitt samme navn som mine nære venner eller deres barn har (sånne jeg omgås med). Hadde heller ikke gitt barnet mitt akkurat samme navn som min mamma/pappa/søster/nevø har, og heller ikke samme navn som søskenbarn jeg har kontakt med (har veldig mange, så har ikke kontakt med alle) :) Kan deirmot vurdere samme navn som mine søskenbarns barn har f.eks.! Eller litt mer fjerne venner eller naboer jeg ikke har nær omgang med :)

Ville ikke valgt noe fra min omgangskrets! Ikke fra familie jeg møter minst en gang i året eller som blir ofte omtalt i familien. Kunne hatt samme navn som naboer som ikke er i omgangskretsen men har et hils forhold til.

Ville ikke valgt navn fra nær familie eller venner (med deres familier).
Har jobbet som lærer noen år, så navn som har vært på noen elever er uaktuelt nå har jeg guttenavn 100% klart og bare 3-4 jentenavn å velge mellom.

Ville ikke valgt samme navn som venner eller venners barn har, heller ikke navn slik at mine besteforeldre hadde hatt 2 oldebarn med samme navn, og heller ikke samme som noen av mine søskenbarn

Velger bort et navn hvis jeg har dårlig erfaring med det. Feks hvis noen har vært skikkelig slemme mot meg osv. Om jeg feks har tenkt ut et navn og noen "stjeler" det senere, så kaller jeg ungen min det lell. Har vært åpent om navn og de vet det er nøye planlagt

Back
Topp