Hva skal man egentlig med alarm på huset?

Agnete

Forumet er livet
Vi har alarm og hver gang min kjære drar på jobb så minner han meg på å bruke denne. Jeg føler ingen trygghet med alarmen, om noen bryter seg inn i huset mitt så ringer de før de kommer. Om noen angriper meg og jeg trykker SOS knappen så ringer de da også!
Det tar også lang tid før de kommer og de går ikke inn i huset.
Så hva skal man med alarm da?

Billigere forsikring er jo ett argument?

Hvis du ikke tar telefonen, ikke er hjemme eller oppgir feil kodeord så går de inn. Det er derfor man gir de nøkkel.
Når brannalarmen gikk her tok det max fem minutter før det sto en på døra.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Fikk 500 mindre i løpet av ett år :p
Betaler 399 i måneden for alarmen så, det var en dårlig deal :p hihi

Haha, ja det var ikke noe særlig. :p Da vet jeg det da, føler ikke at jeg trenger noe alarm her vi bor. ;)

Haha, ja det var ikke noe særlig. :p Da vet jeg det da, føler ikke at jeg trenger noe alarm her vi bor. ;)

Hadde hatt brukt for det her, har vært en del innbrudd. :)

Ja, brannalarmen er sjekk, men SOS og innbrudd er ikke jeg så fornøyd med, ser ikke helt vitsen ;)

Det er for det første ganske prevantivt.. Hvis naboen din ikke har alarm, så går innbruddstyven dit - istedenfor å ta sjansen på ditt hus der det er alarm..
Hvis det skulle begynne å brenne når du ikke er hjemme, så blir brannvesenet varslet - det er kjekt å komme hjem til et LITT brent hus, enn et helt nedbrent hus... vil jeg tro da.

Jeg føler meg tryggere når jeg kommer hjem til tomt hus. Om noen venter på meg inne liksom, så har de utløst alarmen for lengst.... jeg er litt paranoid.
Og så er det jo rabatt på forsikring ja, ikke så mye - men det er jo greit.. selv om det koster med alarmen også..

Jeg er iallefall veldig glad for at vi har det her vi bor nå.. Midt i et boligfelt. Ikke mange naboer som har alarm, så jeg føler meg passe trygg på at en innbruddstyv går dit og ikke hit :P

Og avhengig av type alarm du har.. hvis jeg trykker på SOS/Panikk, så kommer de uten å ringe - eller de ringer, men de kommer uansett. Samme med brann.
Går innbruddsalarmen så ringer de. Får de ikke svar, eller de får feil kode - så kommer de. På 10 minutter :)

Det er for det første ganske prevantivt.. Hvis naboen din ikke har alarm, så går innbruddstyven dit - istedenfor å ta sjansen på ditt hus der det er alarm..
Hvis det skulle begynne å brenne når du ikke er hjemme, så blir brannvesenet varslet - det er kjekt å komme hjem til et LITT brent hus, enn et helt nedbrent hus... vil jeg tro da.

Jeg føler meg tryggere når jeg kommer hjem til tomt hus. Om noen venter på meg inne liksom, så har de utløst alarmen for lengst.... jeg er litt paranoid.
Og så er det jo rabatt på forsikring ja, ikke så mye - men det er jo greit.. selv om det koster med alarmen også..

Jeg er iallefall veldig glad for at vi har det her vi bor nå.. Midt i et boligfelt. Ikke mange naboer som har alarm, så jeg føler meg passe trygg på at en innbruddstyv går dit og ikke hit :P

Er det prevantivt?
Her var det innbrudd i to hus, de begge hadde alarm, men de hadde innbrudd alikevel, derimot de husene som var tomme uten alarm hadde ikke innbrudd.
Mulig det er tilfeldigheter altså, men jeg er litt uenig at alarmen er verdt sin pris.
Så er det brann da, de kjører ut for å se om det brenner før de ringer brannvesenet. Jeg bor nærmere 30 min fra vekterene, huset brenner fort,
Men synes det er flott å ha seriekoblet alarmer også som virkelig høres. Jeg har alltid vært redd for at jeg skulle sover meg gjennom brannen..

Er det prevantivt?
Her var det innbrudd i to hus, de begge hadde alarm, men de hadde innbrudd alikevel, derimot de husene som var tomme uten alarm hadde ikke innbrudd.
Mulig det er tilfeldigheter altså, men jeg er litt uenig at alarmen er verdt sin pris.
Så er det brann da, de kjører ut for å se om det brenner før de ringer brannvesenet. Jeg bor nærmere 30 min fra vekterene, huset brenner fort,
Men synes det er flott å ha seriekoblet alarmer også som virkelig høres. Jeg har alltid vært redd for at jeg skulle sover meg gjennom brannen..
Da har du en dårlig alarm... Her er det nedskrevet i avtalen at om brannalarmen går, så ringer de oss. Får de ikke svar, så ringer de brannvesenet umiddelbart - OG kjører ut.

Signera alt sammen. Har dessuten komme heim fra ferie til "tomt" hus ein gang, og det er jo ikkje så hyggelig!

Et sted jeg leide var brannalarmen kobla til brannvesenet, så da mora mi skulle være snill å skifte batteri i brannvarsleren uten å si i fra til huseieren, så dukka brannvesenet opp helt uten videre :s. Passelig flaut for henne, morsomt for meg som ikke var hjemme ;)

Her er brannalarmen kobla direkte til brannvesenet. Jeg må ringe brannvesenet selv å si ifra hvis det er falsk alarm.
Det er sjelden de bryter seg inn i hus med alarm. Da et det stort sett noe spesielt i det huset som de vet om

Da har du en dårlig alarm... Her er det nedskrevet i avtalen at om brannalarmen går, så ringer de oss. Får de ikke svar, så ringer de brannvesenet umiddelbart - OG kjører ut.

Har alarmen som har vunnet alle tester, og dette var helt vanlig praksis ;)
Vi har verisure, og det var dette som var vanlig. Jeg spurte hva er vitsen da, men min kjære mener alarm er viktig ;)

Her er brannalarmen kobla direkte til brannvesenet. Jeg må ringe brannvesenet selv å si ifra hvis det er falsk alarm.
Det er sjelden de bryter seg inn i hus med alarm. Da et det stort sett noe spesielt i det huset som de vet om

Det synes jeg er flott, skjønner ikke hvorfor ikke dette er mer vanlig. Om man skal ringe og alt annet først er huset brent fullstendig ned...
Var ikke noe spesielt med disse to husene jeg vet om, bortsett fra at de var nærmest veien.

Eh de ringer jo bare for å sjekke om det er falsk alarm. Gir du feil passord eller ikke tar tlf så kommer de!

Eh de ringer jo bare for å sjekke om det er falsk alarm. Gir du feil passord eller ikke tar tlf så kommer de!

Ja, og hva er vitsen med at de bruker over 30 minutter, for så å ringe politiet. De som har vært i mitt hus da er borte for lengst ;) Jeg får beskjed på min telefon at alarmen går, om jeg er hjemme og det er falsk alarm så er der ti ganger bedre at jeg sier i fra selv, enn at de skal ringe først for så å sende en bil, så ringe politiet. Jeg ser ikke helt vitsen.
Så om min alarm går og vekterene ringer politiet med engang så hadde jo alarmen hatt sin funksjon.
Alarm er en bra ting, men synes den er i feil rekkefølge. Om jeg ligger her å har blitt overfalt i mitt eget hjem. Jeg får trykket inn SOS knappen og de må kjøre hit i 30 min forså å ringe politet. Sier ikke det seg selv da at det er litt seint?

Ja, og hva er vitsen med at de bruker over 30 minutter, for så å ringe politiet. De som har vært i mitt hus da er borte for lengst ;) Jeg får beskjed på min telefon at alarmen går, om jeg er hjemme og det er falsk alarm så er der ti ganger bedre at jeg sier i fra selv, enn at de skal ringe først for så å sende en bil, så ringe politiet. Jeg ser ikke helt vitsen.
Så om min alarm går og vekterene ringer politiet med engang så hadde jo alarmen hatt sin funksjon.
Alarm er en bra ting, men synes den er i feil rekkefølge. Om jeg ligger her å har blitt overfalt i mitt eget hjem. Jeg får trykket inn SOS knappen og de må kjøre hit i 30 min forså å ringe politet. Sier ikke det seg selv da at det er litt seint?

Vi hadde innbrudd i huset vårt og en nabo kunne identifisere tyvene. Politiet gjorde absolutt ingenting med saken. Fikk jo igjen på forsikringen, men en skulle jo tro at det skulle straffe seg å være kriminell. Så jeg har lite tro på at innbrudsalarm er annet enn avskrekkende når alarmen går.

Hvis du er så misfornøyd så må du jo bytte selskap.

Ingen selskap er bedre, så hvorfor skal jeg det. Ikke er det jeg som har bestemt dette heller, det er min samboer;)
Alle selskap sender ut en vekter for å se om det er innbrudd før de kontakter politiet, så skifte selskap ser jeg ingen vits med ;)

Back
Topp