hva skal jeg gjøre?

Min lille er nå fire uker i dag. De fire ukene har vært en del kos, men mest slit merker jeg. Han gråter veldig mye, og ikke litt gråt, men hysterisk hyling og krakilsk gråt. Det kan være mange timer i løpet av en dag. Den ENE tingen som roer han, er puppen. Han vil ikke spise nødvendigvis (her en dag ammet jeg i 12 timer i strekk), men gjerne bruke meg som smokk. Greit nok det, men jeg mener, ingenting roer han. Pappaen får ikke tatt han, bæresjal funker ikke, ikke vippestol, ikke vogn, ikke bilkjøring. Jeg får jo ikke gjort noe, verken husarbeid, vært med toåringen eller lest til eksamen som er om 20 dager. Skal ta opp dette med hs, men ville høre med dere om dette er normalt. Han sover også veldig lite på dagen, i dag har han enda ikke hatt noen dupp (blundet i ti minutter bare), han har vært våken nå i 6,5 time mer eller mindre i strekk. Økeuke hadde han forrige uke, så jeg vil ikke tro det er det heller, jeg har masse melk og amminga går jo egentlig fint (med skjold ). Hjelp meg, jeg blir gal, og klarer i hvertfall ikke å nyte dagene slik ting er nå.
Hvordan går det nå?

Oppdatering. Lille er 8 uker i dag. Fikk i går diagnose kolikk etter mange uker med vektnedgang, gråt fra alle her hjemme, kiropraktor, manuellterapi, sukkervann, bæring og byssing i timevis, innom barnelege for å sjekke stramt tungebånd etc..... Har ikke så mye annet å si enn at det er tøft, og jeg gleder meg til å nyte permisjonen i stedet for å grue meg til hver dag.. :-/ "bare" 4-6 uker igjen

Det første jeg tenker på her, er om du ammer med skjold hver gang du ammer? :-) Skjold er en fin ting, men de fleste barn får i seg mye mindre melk ved amming med skjold, enn uten. Da jeg begynte å amme min datter lå vi fortsatt på sykehuset, og vi startet med skjold for at det skulle være lettere for henne. Men hun ble alltid urolig. Ved veiing viste det seg at hun fikk i seg rundt 10 ml i starten. Da vi prøvde uten skjold tok hun til seg 40 ml på mye kortere tid. Sier ikke at dette må være løsningen, men har du forsøkt å amme uten skjold noen måltider, for å se om det kan gi mer ro? Det gjorde det hvertfall her, for det viste seg at hun ble sliten lenge før hun ble mett med skjold :-)

Oppdatering. Lille er 8 uker i dag. Fikk i går diagnose kolikk etter mange uker med vektnedgang, gråt fra alle her hjemme, kiropraktor, manuellterapi, sukkervann, bæring og byssing i timevis, innom barnelege for å sjekke stramt tungebånd etc..... Har ikke så mye annet å si enn at det er tøft, og jeg gleder meg til å nyte permisjonen i stedet for å grue meg til hver dag.. :-/ "bare" 4-6 uker igjen
Ser dere har fått et svar. Det er jo godt det, men tøft å vite at man må gå enda lengre. Jeg håper det blir bedre for dere veldig snart! Masse lykke til :-)

Jeg har det likt om det er noe trøst.

Back
Topp