Vi var på sykehuset nettopp med vår.
Fikk beskjed om å ikke amme så ofte for det blir refluks, fikk 3 uker medisin syreblokker i fall han har fått hoven/ irritert lukkemuskel som resulterer i refluks og vondt og ønske om å sutte på puppen som trøst. Var jeg deg ville jeg nærmest dratt på legevakten eller fått øyeblikkelig henvisning barnelegen helsestasjon til sykehus barneavd , det gjorde vi. De henviser. Det blir da bedre raskt!
Ville også dratt til manuellterapeut spesialisert på barn. Vet ikke hvor du bor men vår er helt guru. Bjørn Helgar, Akershus. Jeg hadde henvisning fra fastlegen, men han sa, trenger ikke det, og koster ikke noe for de små.
Har du sterk utdrivningsrefleks?
For oss hjelper det med pauser i maten og opp og rape undervegs. Venter vi til slutt får vi ikke opp alt.
Jeg har også gjort tømming med pumpe og deretter intervall ammet.
Drikker du ammete?
Prøvd Semperdråper (apotek)?
Massasje baby? Vondt i magen/ luft massasje - Se link filmer jeg la ut i går her.
Han kan også ha utviklingssprang. Jeg bruker appen The wonder weeks for å følge med
Jeg prøver nå bare amme hver 2. -3 time, før ammet jeg NON stop.. Kan hende det at han er glupsk og at jeg ga mat når han ville ha, gjorde at han fikk så vondt. Men det er jo det de sier, amm amm amm, hver 30. minutt om så. Pøh sier jeg nå.
For å trenere tiden til neste amming gir jeg noen ganger smokk. Han sutter som besatt (kun ved sult)
Ellers så var erfaringen med førstemann her, at han sov aldri, så vi måtte bare ut og trille ham på grus 2 x 2 timer daglig
Men hva skal jeg gjøre, da det eneste som roer han er puppen? Altså, han gråter hysterisk hele kvelden hvis han ikke får puppen, her en dag så gråt han i mange timer..
Skal til hs i morgen og be om hjelp, dette er så vondt for både meg og han. Hvor i Akershus? Bor rett på grensa til Akershus, i Hedmark
Har sterk utdrivning, men bruker skjold, så det stopper opp litt. Tidligere ble ungen "drukna", og nå får han mye bedre tak
Drikker ikke ammete, men drikker fenikkelte innimellom, uten at det har effekt. Prøvd massasje, flere ganger om dagen, noe luft av og til.
Gir smokk, men den vil han ha bare nå og da. Ikke prøvd semper dråper, hva er det?
På dagen er det stort sett ikke så ille med amminga, var ille på formiddagen i dag, og første duppen han fikk var rundt 14.30. Nå er det kveld, og han henger igjen i puppen. Med en gang jeg kobler han av, så blir det skriking. Prøvde å la pappaen hans ta han litt, men det ble bare skrik.
Kan han ha utviklingsspørsmål i flere uker om gangen? Takk for mange tips og råd