Hva skal jeg gjøre?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg jobber 10%, og skal jobbe tre timer i morgen (som altså tilsvarer 10%) Fra klokken 9-12.
I helga er jeg blitt veldig tett i nesa, det klør, og jeg er konstant trøtt i øynene. Jeg kan tippe jeg ser litt rusa ut til tider. :P Og jeg nyser mye. Jeg stod opp halv ti, men kunne lett ha sovnet igjen kl 11. :/

Skal jeg bare bite tennene i sammen og jobbe disse tre timene imorgen? Det er jo "bare" tre timer, men enkelte dager er de fryktelig lange, og de vil de bli spesielt nå. Eller skal jeg bare si jeg er syk?

Og må jeg "jobbe inn" de timene dersom jeg ringer og sier jeg er syk siden jeg allerede er sykemeldt, eller kan jeg bruke egenmeldingsdag?

Selvom du er sykemeldt har du lov til å bli syk. Kjenn på formen i morgen og bruk egenmelding hvis du føler behov for det. Sykdom kan være ille når man er gravid;)

Trodde ikke man kunne bruke egenmelding når man var sykemeldt? Men du kan jo bare ta en tlf til legen så ordner han sykemelding for deg for den dagen. Er du syk så er du syk, så da skal du ikke dra på jobb:-)

Du kan ikke bruke egenmeldig når du er sykemeldt. Kan du ikke bare jobbe inn de tre timene senere i uka når du føler deg bedre? Hvis du ikke blir bedre ringer du bare til legen så gjør han om på sykemeldingen din til 100% for den uka. :)

Kan vel ikke bruke egenmelding som sykemeldt...! Men kan jo jobbe inn timene da.. evnt ringe legen og få full sm denne uka

Jeg er så dårlig på disse reglene. :P Uff, er usikker på hva jeg skal gjøre... Jeg vet jo ikke om jeg er bra nok til å jobbe inn timene senere i uka. Føler meg skikkelig uopplagt. :/
Spørs om jeg må ringe legen, da....

Sjekket opp da jeg på onsdag til fredag var virkelig dårlig i nakken+bekken og skulle jobbe fredag.. endte med at jeg presset meg igjennom arbeidsdagen, for orket ikke styre med legen..

Jeg tror jeg har bestemt meg for å sykemelde meg 100% denne uka. Jeg vet nøyaktig hvordan det blir på jobb, så jeg tror jeg står over. Jeg har jo hele ansvaret for treåringen alene i tillegg. Skal på kurs på torsdag, men det får jeg nesten ta som det kommer.

Typisk at dette skjer når mannen er på jobb...!

Jeg tror jeg har bestemt meg for å sykemelde meg 100% denne uka. Jeg vet nøyaktig hvordan det blir på jobb, så jeg tror jeg står over. Jeg har jo hele ansvaret for treåringen alene i tillegg. Skal på kurs på torsdag, men det får jeg nesten ta som det kommer.

Typisk at dette skjer når mannen er på jobb...!
Bra du tar vare på deg selv! Høres ut som et smart valg!

Back
Topp