Hva skal du IKKE kjøpe?

Reana

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Juligull2021
Inspirert av en tråd på en annen termingruppe ;)

Da jeg var førstegangs trodde jeg egentlig at jeg hadde vært flink til å ikke handle inn unødvendig, men man gjør seg jo noen erfaringer underveis og ser at alt kanskje ikke var like praktisk likevel.

Hvilke ting kommer du IKKE til å handle inn til babyen?
 
Det jeg kommer på nå:

- Nesesuger. Den passet aldri til den lille nesa og ble aldri brukt.

- Bukser med fot. Lille her hadde lange føtter så selv om buksa passet ble plagget fort ubrukelig da føttene var for store til den foten i buksa.

- Klær med hette. Søtt, men upraktisk!

- Ammepute. Den jeg kjøpte inn brukte jeg kanskje tre ganger.
 
- Bæresjal, funka ikke for oss.
- Bukser / pyjamaser med fot, ble for små med en gang, lille var veldig lang i beina
- Bilstolpose, veldig varm unge, likte ikke å ha pose i bilstolen
 
Upraktiske klær! Med hetter, masse knapper osv. eller «harde» klær - altså jeans bukse med hard linning i livet eller sånne type bukser. De stakkars babymagene burde slippe harde og trange ting. De får heller ikke bevegd beina ordentlig! Her skal alt være mykt og behagelig :happy: samme til jenter, og også ikke upraktiske kjoler som er stive rundt halsen eller armene. Mykt er stikkordet her ;)
 
Kan legge til stellebord! Det hadde vi ikke til frøkna og kommer ikke til å kjøpe det nå heller. Vi har stellestasjon på vaskerommet; hadde stellematten på benkeplaten og hadde tilgang på vann fra vasken ved siden av. Var mye mer praktisk for vår del. I tillegg var hun tidlig motorisk så måtte flytte stellematten på gulvet tidlig.
 
Det jeg kommer på nå:

- Nesesuger. Den passet aldri til den lille nesa og ble aldri brukt.

- Bukser med fot. Lille her hadde lange føtter så selv om buksa passet ble plagget fort ubrukelig da føttene var for store til den foten i buksa.

- Klær med hette. Søtt, men upraktisk!

- Ammepute. Den jeg kjøpte inn brukte jeg kanskje tre ganger.
Det samme her med nesesuger og bukser med fot og Delvis med klær med hette :).
Vi skal faktisk ha ammepute denne gangen så det skal være lettere for storesøstrene å holde lillebrøster :)
 
Bleiebøtte, babygym, flaskerenser, genser med hette, tykke stive plagg, klær med mye knapper, nattdrakter med knapper(de med glidelås er bedre) og sikkert mere, tenker at vi tar det nødvendigste først, så ser vi om det er noe vi savner og MÅ ha
 
Bleiebøtte!
 
Klær med hette, nattdrakt med glidelås, bodyer som må over hodet (altså, kjøper bare med knapper).
 
Stellebord, bæresele og ammepute, ettersom jeg ikke er en ammer.
 
Det jeg kommer på nå:

- Nesesuger. Den passet aldri til den lille nesa og ble aldri brukt.

- Bukser med fot. Lille her hadde lange føtter så selv om buksa passet ble plagget fort ubrukelig da føttene var for store til den foten i buksa.

- Klær med hette. Søtt, men upraktisk!

- Ammepute. Den jeg kjøpte inn brukte jeg kanskje tre ganger.

Elsket ammeputen min forrige gang, hadde ikke klart meg uten! :)
 
Kommer ikke på noe.. føler vi var ganske flinke forrige gang for det som ble handlet ble brukt. Kjøpte ikke upraktiske klær og elsket ammeputen og nesesugeren :p:D
 
Handlet masse brukt sist (1år siden) så blir nok ikke å skaffe så mye nytt. Men skal værtfall ikke ha beiebøtte.
 
Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha bleiebøtte? :hello2 Med alle mine tre har jeg brukt de så flittig at vi har måttet bytte de ut :happy: men bruker de ikke i starten når de kun får morsmelk, ettersom det ikke lukter vondt da ;) men når de blir over året og i alle fall nærmer seg 2 - da er den bøtta gull verdt syntes jeg! Slipper stinklukt hele tida :happy: er det bare meg?? :):anyone
 
Klær med hette
Nesesuger(kjøpte ikke sist og behovet har aldri hvert der)
Bleiebøtte (alltid gått ut med bleier med en gang)
Bilstolpose
 
Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha bleiebøtte? :hello2 Med alle mine tre har jeg brukt de så flittig at vi har måttet bytte de ut :happy: men bruker de ikke i starten når de kun får morsmelk, ettersom det ikke lukter vondt da ;) men når de blir over året og i alle fall nærmer seg 2 - da er den bøtta gull verdt syntes jeg! Slipper stinklukt hele tida :happy: er det bare meg?? :):anyone

Vi bor i leilighet så går forbi søppelsjakt hver gang vi går ut så tar med oss ut med en gang ☺️
 
Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke vil ha bleiebøtte? :hello2 Med alle mine tre har jeg brukt de så flittig at vi har måttet bytte de ut :happy: men bruker de ikke i starten når de kun får morsmelk, ettersom det ikke lukter vondt da ;) men når de blir over året og i alle fall nærmer seg 2 - da er den bøtta gull verdt syntes jeg! Slipper stinklukt hele tida :happy: er det bare meg?? :):anyone

Jeg personlig synes det lukter død fra bleiebøtter :hilarious: liksom når du åpner den.. kunne jo tenkes det var noe med renholdet men dette gjelder samtlige plasser jeg har besøkt :rolleyes:
 
Jeg personlig synes det lukter død fra bleiebøtter :hilarious: liksom når du åpner den.. kunne jo tenkes det var noe med renholdet men dette gjelder samtlige plasser jeg har besøkt :rolleyes:

Skjønner! Lukter ørlite idet man åpner de, men det forsvinner kjapt når man lukker igjen. Syntes jeg! :happy: Men kanskje det er forskjellige typer bøtter også! ;)
 
Back
Topp