Hva skal du ha til middag i dag ?

Idag blir det kyllinggryte med karri (bruker Bali kyllinggryte som base). Liker å dele opp kylligen i biter, og marinere den i youghurt med karri, sitron, ingefær, hvitløk, salt og pepper. Steker så kyllingbitene i marinaden i ildfast form på 200gr i ca 20-30 min. Har gjerne løk og paprika oppi også. Lager deretter gryta på vanlig vis og har oppi kyllingen. Blir veldig god og saftig kylling av det- mye bedre enn å frese de i panna først synes jeg.

Prøver å spise fisk minst to ganger i uka, men for å ikke gå lei fiskefileter "jukser" jeg litt med Findus. Fiskepinner, fylt torsk etc er undervurdert! Fiskepinner også! Også ELSKER jeg fiskeboller i hvit saus, og det blir ofte fiskesuppe. Bruker de laks og torsk-terningene fra Rema 100, pluss litt reker, gulrot, løk, purre og gjerne ertter. Blir SÅ godt.

Spaghetti carbonara med (godt stekte) spekeskinkebiter (de billig-pakkene fra Rema) dekker savnet etter spekemat/salami. Snadder!
 
Her står mannen for middagene, da ingenting frister uansett må jeg bare prøve å spise av det som blir servert.. Idag er det Findus sin fisk i tomatsaus eller hva den heter. Frister ikke en plass faktisk. Blir dårlig bare av tanken på fiskelukt i hus... Men det bor jo 3 andre her, så vi må variere kosten..
 
Sliter også med det samme. På tirsdag lagde samboer kyllingvinger i airfryeren. Hadde egentlig ikke noe lyst på mat, men begynte og spise ettersom jeg kun hadde spist 2 rundstykker den dagen og kl. var blitt 20:00. Ble også kylling med litt salat i går, men klarer ikke lengre hjelpe til med maten da jeg lett blir kvalm av matlukta.
Har tenkt å forsøke meg på litt fisk også, men tror jeg kommer til å spise akkurat det jeg føler for der og da ettersom det egentlig er ingenting som høres «godt ut». Satser på at matlysten returnerer etterhvert :happy:
 
I dag tenker jeg å lage tacogryte. Har dilla på taco så alt med tacokrydder er himmelsk! Rema 1000 sin tacopulver er så god!!! :p Hakkede tomater, tacopulver, stekt kjøttdeig, ris, mais, løk, paprika.... mm, tror det blir bra.
 
Kylling/hønsefrikassé er mye enklere å lage enn jeg skulle tro. Og som regel er det nok til 2 middager, så fryser restene :)
 
I dag orker jeg ingenting, så det blir kyllinglår med pommes frites og salat. Rett i ovnen og ferdig :D

Edit: ser nå at jeg er i feil termingruppe:bag::hilarious: gikk litt fort her.
 
Måtte bruke opp noen tortillalefser, så her ble det ost&skinke-quesedilla med salat til middag:)
 
Spareribs med chilipoteter, coleslaw og maiskrem i dag :)
 
Fikk servert kylling med asparges og potetsalat. Men klarte bare å spise en bit. Er så sulten og så kvalm!! :sorry:
 
I dag blir det hjemmelaget fiskegrateng med råkostsalat. :)
 
Grille kanskje? Eller så har vi mange pølser igjen fra 17 mai! Gjør det enkelt :)
 
Back
Topp