Hva skal du gi i adventskalenderen?

Mammatil1jenteog1engel

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Skal du gi selv eller kjøpe? Jeg har ca 16 stk i adventskalenderen (lage selv) og det er blanding av aktiviteter og ting, feks en sjokolade, og ene er en lapp som sier at i dag skal vi bake. Men så trenger jeg litt hjelp til hva å ha i resten av kalenderen. Datter er 3 år. Tips?
 
I den alderen kjøpte jeg vel en pakke Duplo å delte opp over mange av dagene. Eller var kanskje når de var 2.
Har ofte et tema på mange av pakkene. Et år et puslespill, fikk noen brikker hver dag. (kunne da bygge fra et hjørne og det var bevisst hvilke som kom), eldre her fått en Lego pakke delt opp, og andre sånne ting.

Nå er mine eldre, og vi har etterhvert en del faste ting. En ting til å pynte juletre den dagen vi skal pynte det. En sånn vaskeklut som vokser i vann (kjøpes på apotek, normal etc) like før jul = tid for årets julebad, de får en tur på kino med en julefilm, etc
 
I den alderen kjøpte jeg vel en pakke Duplo å delte opp over mange av dagene. Eller var kanskje når de var 2.
Har ofte et tema på mange av pakkene. Et år et puslespill, fikk noen brikker hver dag. (kunne da bygge fra et hjørne og det var bevisst hvilke som kom), eldre her fått en Lego pakke delt opp, og andre sånne ting.

Nå er mine eldre, og vi har etterhvert en del faste ting. En ting til å pynte juletre den dagen vi skal pynte det. En sånn vaskeklut som vokser i vann (kjøpes på apotek, normal etc) like før jul = tid for årets julebad, de får en tur på kino med en julefilm, etc
Ja gjorde det i fjor med legoen, men hun hadde ingen interesse av den.
 
I år blir det aktivitetskalender med gaver innimellom.
Vi har også rampenisse, men jeg er usikker på om han kommer i år. Storebror synes han er så rampete og ønsker han ikke kommer.
 
I år blir det aktivitetskalender med gaver innimellom.
Vi har også rampenisse, men jeg er usikker på om han kommer i år. Storebror synes han er så rampete og ønsker han ikke kommer.
Samme her :) syntes er fint å blande. Rampenissen kommer nok her, men ikke heletiden.
 
Mini på 4 år får el blanding av diverse småbiler og litt godteri. Aktivitetskalender og rampenisse er ikke aktuelt her, hadde aktivitetskalender med største men sluttet etter ett par år
 
Rampenisse har jeg ikke overskudd til, det blir en kalender til hver av ungene med en kombinasjon av godteri, aktiviteter og div ting etter interesse, det er jo litt forskjell på gutt 15, jente 12 og jente 8 (selv om jente 8 egentlig vil ha alt jente 12 får...) Noe får de likt og mye får de forskjellig, noe er tradisjon og kommer hvert år (så tradisjon at jeg faktisk snakket med dem om det i går når eldste kom og viste meg reklame for den første julen i skomakergata. Kanskje den kan komme som julefilm i kalenderen, foreslo jeg? Og han foreslo det straks for mellomste, de er enige)

Jeg sitter med kalenderen så jeg får plotte inn bakedag, juletrepynt, julebad, kino og andre aktiviteter på dager hvor det passer, teller opp at alle får like mange godteripakker selv om noe er forskjellig (hensyntatt at det ikke gis tyggis til den med streng, noen liker ikke lakris, andre tåler ikke melkesjoklade (eller altså, laktose) og det hele er et puslespill som tidvis inkludeer at noen pakker bytter plass i løpet av måenden... så jeg har en liste over hva som er i hver pakke så jeg kan justere.
 
Back
Topp