Hva skal det bli av gutten min?

Fru V

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Alle har en mening om hva jeg gjør, og hva som er den rette og den feile måten å gjøre det på!
Med alt jeg får høre jeg gjør galt, må gutten min virkelig bli skakkjørt og dårlig oppdratt?

Her er ei liste over alt jeg i følge andre gjør "feil":
- vi samsover
- han ammes ofte i søvn
- han får ligge oppå meg og sove noen ganger
- jeg lar han sove på magen
- jeg bysser ham
- jeg vugger vogna om han våkner
- jeg lar han ikke gråte seg i søvn
- jeg plukker han opp når han gråter
- jeg gir mme i tillegg
- jeg skjemmer bort
- jeg lar han sove ute i vogna når det er mørkt
- jeg er hønemor som sender mld/ringer når jeg er borte fra han en liten stund
- jeg hører "for mye" på helsesøsterens råd

Jeg har endelig innsett at det er jeg som kjenner gutten min best, og jeg tar meg ikke like nær av det alle sier lengre :)

Gjør dere noe "feil" i andres øyne?
 
Herregud... Folk bør ikke blande seg. Bra du tenker at du vet best! :)

Jeg tror jeg har vært heldig og ikke hørt så mye sånn. Ikke som jeg husker hvertfall. :p Det eneste er at folk spør: "Er hun snill?" Ja, hun er snill, men noen ganger er det ting som plager henne og da gråter hun. Betyr ikke at hun ikke er snill... Men må si hun er en fornøyd (det noen ville kalt snill) baby stort sett hele tiden. :)

Edit: tror forresten at noen mener hun skjemmes bort av at vi bysser henne og lar henne sove i armene våre. Bryr meg fint lite om det. Svarer bare at spedbarn ikke kan skjemmes bort. De trenger nærhet.
 
Den lista hørtes kjent ut, men jeg bryr meg ikke en dritt om alle "velmente" råd.. :p Dette er andremann , så er mye tryggere på meg selv denne gangen.. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hører heldigvis ikke mye sånn, men får høre "hun lærer seg vel ikke å gå før hun er 5år, for hun forlater jo knapt fanget ditt"...
 
Alle mener alt om alle ting her også og her sier jeg bare ja, og tar til meg bare det som er verdt det. Det er visst bare sånn det er, og det menes godt. Men det skal sant sies at når det kommer til sikkerhet, samsoving så er det forsket litt mer og funnet ut litt mer enn for 30-60 år siden. Selv om kjerringrådene er gode, for all del. Men min stemor er veldi opptatt av å ikke belære meg, da hun ble det selv, det er jo godt da :)
 
Får stort sett høre at hun ikke er mett, at jeg ikke har nok melk, jeg må gi henne mme.... Min egen mor sier dette!
 
Får stort sett høre at hun ikke er mett, at jeg ikke har nok melk, jeg må gi henne mme.... Min egen mor sier dette!
Herregud, hun kjenner da vel ikke barnet ditt like godt som du gjør. Mødre og skal belære. Husker de ikke selv hvordan det var da de fikk barn? De syns da sikkert ikke det var artig selv.
 
Ingen som blander seg inn i hva jeg gjør og ikke gjør heldigvis! :p de har fått beskjed om visst jeg lurer på noe så spør jeg, og utenom det så trenger de ikke mene noe ;)
 
Ja du skal se de blir de mest ordentlige av de alle;)

Men jeg får stadig kommentarer på byssing og bæring enda.. Ganske irriterende!

Jeg også! Senest i går da jeg bar babyen da de andre ryddet lokalet etter dåpen. Hvor skal jeg legge ungen da, når alt er ryddet unna og pakket vekk? På gulvet? :p
 
Jeg også! Senest i går da jeg bar babyen da de andre ryddet lokalet etter dåpen. Hvor skal jeg legge ungen da, når alt er ryddet unna og pakket vekk? På gulvet? :p
Haha, samme her.. Hun gaulte og var veldig trøtt og jeg bysset henne.. Hun klarer ikke sovne hvis jeg bare legger henne ned, så da me jeg bysse litt.. Og kommentarene strømte på.
 
Haha, samme her.. Hun gaulte og var veldig trøtt og jeg bysset henne.. Hun klarer ikke sovne hvis jeg bare legger henne ned, så da me jeg bysse litt.. Og kommentarene strømte på.
Er det ikke det vi "alle" ofte gjør? Hvis barnet gråter og er trøtt så bysser vi dem. Iallfall hvis vi er blandt folk :) Burde heller fått blikk hvis du la fra deg en baby som bare hylte... Hadde sikkert vært "gæli" det og ;)
 
Er det ikke det vi "alle" ofte gjør? Hvis barnet gråter og er trøtt så bysser vi dem. Iallfall hvis vi er blandt folk :) Burde heller fått blikk hvis du la fra deg en baby som bare hylte... Hadde sikkert vært "gæli" det og ;)
Ja det hadde nok blitt kommentert det også. Har lært at man kan ikke gjøre alle til lags. Men babyen min bysser jeg som jeg vil;)
 
Helt utrolig hva enkelte klarer å lire av seg...
 
Fått hørt mye av dette jeg også.... Men dette er mitt 3.barn, så jeg bryr meg ikke.... Vet at det blir bra til slutt, uansett hva folk sier! :)
 
Back
Topp