Hva skal dere kalle besteforeldrene?

Her er det besta å besten på mine foreldre, og bestemor og bestefar på farssiden på de to jeg har fra før..

Hvordan det blir nå aner jeg ikke :p Fortsatt besta å besten på mine, men i denne familien tror jeg de bruker farmor og farfar faktisk :)

Her er begge våre foreldre skilte så vi har

Mormor&morfar
Bestemor & bestefar
Farmor
Farfar og navn

Også er snuppa vår så heldig og har 7 oldeforeldre:):)

De får velge selv :) Alle har barnebarn fra før. Mine er bestemor og bestefar for de har både gutter og jenter selv, og har da samme tittel til alle. Hans foreldre er skilt. De har bare gutter, det er farmor og farfar, hva steforelderene hans skal kalles får samboer ha noe å si på. Han har godt forhold til en, greit til den andre.

Her fikk vesla bestemme selv :-) hun er bare 20 mnd, så ordforrådet noe underutviklet enda ;-) bestemor er "Dette", bestefar "Beppe", og tante er "Tante og eller Tete" ;-) kun 1 bestemor med 2 besteforeldre, vi skiller dem med hvor de bor :-) feks Bestefar på voss.

Her er det mormor, morfar&bestemor, farmor&bestefar.
Det er det vi sier nå, så får vi se når han tassen vi har kan snakke og når den lille spira kommer. Det kan være det endrer seg.

Aner ikke.. jeg tenker at barnet får bestemme det selv. Jeg skal ikke legge noen føringer på hva den kaller besteforeldrene sine. Svigermor er sammen med en, aner ikke hva han skal kalles. Tenker det legger jeg meg ikke borti :hilarious: jeg orker bare ikke. Mine foreldre liker ikke bestemor og bestefar, da føler de seg gammel. Så blir vel morfar og mormor.

Vi bruker allerede bestemor (om min mamma), og bestefar og mimmi (om min pappa og min stemor). Farmor og farfar omtales som det, men de er dessverre gått bort begge to.

Her heter mine foreldre bestemor + bestefar, og hans farmor og farfar!:) godt etablerte navn før vi fikk vår første ;)

Vi har mormor, morfar, farmor og bestefar :) Vi valgte sammen når de eldste kom til verden.

Her blir det nok de samme som de har allerede, besten og bestemamma - og momo og moffa :-)

Her blir deg bestemor og bestefar på begge sider. De har barnebarn fra før, og greit at de heter det samme for alle søskenbarna.

Også må vi bare slange på byen i de bor i når vi skal skille de.

Farmor og farfar, mormor og besten :) synes det er viktig de får velge selv og får navn de trives med.

Jeg sliter litt med hva jeg skal kalle min stefar.... han har vært i livet mitt i 18 år- men vi har ikke det beste forholdet i mine øyne- men han setter meg høyt visstnok. Han har sagt flere ganger at han gleder seg til jeg får barn (begge brødrene mine har), men at han da føler at det er litt mer hans barnebarn også! Han har sagt at han håper han kan få være bestefar til mine barn.
Jeg kjenner på mange ting i forhold til dette. Jeg sårer min pappa veldig ved at stefar får en tittel- flere i familien reagerer også sikkert negativt- jeg aner ikke hvordan jeg skal løse dette når det skal fortelles. Ser familien min sjelden da jeg bor langt vekke- så tenkte p fortelle det på juleaften da alle er samlet. Men inkluderer jeg stefar da i en tittel- så skuffer jeg pappa- inkluderer jeg ikke stefar- så blir han lei seg.
Jeg tenker at stefar skal få bestefartittelen- men aner ikke hvordan jeg skal unngå at noen blir såret. Tips?

Jeg sliter litt med hva jeg skal kalle min stefar.... han har vært i livet mitt i 18 år- men vi har ikke det beste forholdet i mine øyne- men han setter meg høyt visstnok. Han har sagt flere ganger at han gleder seg til jeg får barn (begge brødrene mine har), men at han da føler at det er litt mer hans barnebarn også! Han har sagt at han håper han kan få være bestefar til mine barn.
Jeg kjenner på mange ting i forhold til dette. Jeg sårer min pappa veldig ved at stefar får en tittel- flere i familien reagerer også sikkert negativt- jeg aner ikke hvordan jeg skal løse dette når det skal fortelles. Ser familien min sjelden da jeg bor langt vekke- så tenkte p fortelle det på juleaften da alle er samlet. Men inkluderer jeg stefar da i en tittel- så skuffer jeg pappa- inkluderer jeg ikke stefar- så blir han lei seg.
Jeg tenker at stefar skal få bestefartittelen- men aner ikke hvordan jeg skal unngå at noen blir såret. Tips?

Hvis han har vært i livet ditt 18 år så skjønner vel pappaen din også det. Han vil jo være en del av livet til barnet ditt også. Tenker at det er greit å ha ulik tittel på de. Hvis du har mulighet for det kan du jo snakke med pappaen din om det før stefaren din, sånn at han vet om det, og jeg går ut ifra at han vil forstå deg.

Back
Topp