Hva skal dere kalle besteforeldrene?

jenteee93

Blir kjent med forumet
Hei! Hva tenker dere å bruke av navn til besteforeldre? Hos oss blir det 3 par besteforeldre da mine foreldre er skilt og begge har nye partnere. Vet også at hun som er sammen med pappa gjerne vil ha et "navn" spesielt da hun ikke kan få barn selv. Tror dette betyr ekstra for henne da.. For oss er ikke mor, far, bestemamma og bestepappa aktuelt. Men andre tips motas med stor takk :D

Her er det mormor og morfar, ya som er bestemor på thai. Bestemor og bestefar :)
Tenker de får lov til p kalle seg det de selv ønsker ;)

Her er det farmor og farfar, mormor og morfar, bestefar og kona hans blir bare kalt med navn siden hun er 17 år yngre enn han og jeg ikke er så begeistra for hu :p

Mange som bruker mommo, moffa, besta osv, syns sånt er koselig for blir jo til når unga ikke klarer helt å si det riktig :)

Her er det kun de "ordentlige" besteforeldre som får titler, de andre heter det de heter :) Vi kaller dem jo kun etter navn så blir unaturlig for oss å be barna våre om å gjøre noe annet...

Vi har farmor og farfar (de ønsket det selv og har fire barnebarn fra før), og bestefar bestemor/besto, der besto er dialekt fra der mamma kommer fra. Ellers har vi oldemor og oldebesto i tillegg :) hva med farmor, mormor og bestemor, og samme på mannfolka?

Det kommer fort av seg selv :)
Her heter det "Besta og Far" (mamma og stepappaen min). Bestefar og *navn* (pappa og stemor). Og "Mor" (til sambos mor, som ikke er hennes egentlige bestemor.). Pappaen til samboer har vi lite kontakt med, så jeg vet faktisk ikke om han får noe navn.

Hverken mine eller min samboers foreldre er skilt, så blir ikke noe problem her. Men hadde de vært og funnet seg nye partnere ville det vært farmor og *navn* farfar og *navn*. De får få titler på sin egen side av familien hehe :)

Her er det mormor, og *navn* , besten og *navn* (min far blir kaldt besten av alle barnebarna) og farmor og farfar.

Eldste jenten kaller sin farmor og farfar for bestemor og bestefar.

Her blir det Morfar og bestemor (pappa og hans kone) og Farfar .

Min mor er død og vi har ikke kontakt med sambos mamma.

Litt usikker på hva min stefar skal få for navn, men tenker han skal få ha et ord med i laget ;)

Mormor of morfar, farmor og farfar blir det nok :-)

Her blir det bestemor og bestefar på mine foreldre og besta og besten på hans foreldre da tidligere barnebarn (mine og mannens nevøer og nieser) allerede kaller de det

Sniker litt. Mamma og pappaen min er skilt, de kalles mormor og morfar. Pappas samboer kalles bare ved navn, men det har hun fått velge selv. Tror hun føler besta/bestemor blir for gammeldags. Stemors mor kalles for oldemor *navn*.. Vi spurte alle hva de ønska å bli kalt. Det er viktig for meg at stemor og hennes familie også føler seg inkludert, for de er også en del av min familie. Selv om ikke blodsbåndet er der :)

Her er det farmor og farfar, min mor var mormor og mannen hennes er bestefar. Pappan min er morfar og kona hans kalles ved navn.

Back
Topp