Hva skal dere IKKE kjøpe igjen til den lille i magen? *dere som har barn ifra før*

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Det lurer jeg på:D

Ikke vi som kjøpte da, men fikk mange kjoler til eldste.

Altså kjoler er fint men veldig upraktisk til babyer. Fikk noen som var som en body med skjørt da, de ble mye brukt!
Også er t-shorter helt idiotisk på de små, alt sklir bare opp uansett.

Vi kjøpte kun de nødvendige tingene og brukte alt og kjøpte etter behov deretter.

Har ganske mye på listen over ting jeg ikke har hatt bruk for, men siden jeg ikke har kvittet meg med tingene så er de her fortsatt :hilarious:

Solparasoll til vogn (sitter dårlig, så nå har jeg kjøpt solskjerm fra Tinkafu), vugge, babynest, sprinkelseng (men den funker utmerket som støvsamler og til oppbevaring), stellekommode (vi steller kun på gulv fordi sykt mange barn ramler ned av stellebordet), babybjörn bæresele (den skal brennes for fy søren den er vond), fleeceklær, våtservietter og en masse slike engangsprodukter.

Og enkelte typer klær. Kjoler, hettejakker osv

Har ganske mye på listen over ting jeg ikke har hatt bruk for, men siden jeg ikke har kvittet meg med tingene så er de her fortsatt :hilarious:

Solparasoll til vogn (sitter dårlig, så nå har jeg kjøpt solskjerm fra Tinkafu), vugge, babynest, sprinkelseng (men den funker utmerket som støvsamler og til oppbevaring), stellekommode (vi steller kun på gulv fordi sykt mange barn ramler ned av stellebordet), babybjörn bæresele (den skal brennes for fy søren den er vond), fleeceklær, våtservietter og en masse slike engangsprodukter.

Signerer babybjørn. Fy flate hvor vond den er....

Babybjørn, ja. Stillingen barnet sitter/henger i er visst ikke bra for de små hoftene deres heller... kjøper ikke sånn igjen. Heller ikke babybjørn gyngestol til spedbarn

ellers, stor Emmaljunga-vogn med seng og stol. Den var for stor og tung å styre på med

Ikke vi som kjøpte da, men fikk mange kjoler til eldste.

Altså kjoler er fint men veldig upraktisk til babyer. Fikk noen som var som en body med skjørt da, de ble mye brukt!
Også er t-shorter helt idiotisk på de små, alt sklir bare opp uansett.

Vi kjøpte kun de nødvendige tingene og brukte alt og kjøpte etter behov deretter.

Det husker jeg også godt selv, kjolene sklei opp og var vondt å ligge på. Samt t-skjorter. Helt enig.

Enig i kjoler og hettejakker. Våtservietter bruker vi heller ikke. Bruker tørre som vi våter opp selv. Babybjörn babysele har vi ikke.

Kjoler, skjørt, hettegensere, klær med rysjer osv. det enkle er ofte det beste, skikkelig ubehagelig for baby med alt som krøller seg under sovedress og sånn :rolleyes: Ellers fikk vi ikke brukt sprinkelseng til de to første, og ikke bedside crib til nr 2 (hadde ikke til nr 1), men tror vi skal prøve bedside igjen.
Ellers kommer jeg ikke på så mye jeg ikke brukte av det vi hadde!

Babybjørn, ja. Stillingen barnet sitter/henger i er visst ikke bra for de små hoftene deres heller... kjøper ikke sånn igjen. Heller ikke babybjørn gyngestol til spedbarn

ellers, stor Emmaljunga-vogn med seng og stol. Den var for stor og tung å styre på med

De skal visstnok ha bedret det med senere versjoner, men.. ja.
Viktigste for bæring er at det blir bredt nok mellom hoftene, og rumpa kommer lengre ned enn knærne. Babyer skal ha en M-stilling. Ser mange får til å gjøre feil med f.eks ergobaby også, fordi de tror magebeltet skal være på hoftene.. ><
Men alt går; så lenge man ikke bærer så lenge.

Jeg kommer ikke på så mye jeg "IKKE skal kjøpe", fordi jeg tenkte ikke kjøpe noen ting, egentlig.. har det som trengs. :P

Vi fikk noen kule dresser med hette på, og hettegenser.. takler ikke hette på klærne til baby, ble aldri brukt.. sikkert mye mer men er begynt å bli så lenge siden siste babyen nå :shy::hilarious:

Back
Topp