Hva skal dere ha etter fødselen som er 'forbudt' nå?

Kan man ikke spise pesto? skjønner at den kjøpte kanskje ikke er så bra, men hvis man lager selv og spiser den fersk?
Nå har jeg jo ikke sjekket, men parmesan er vel ok å spise så lenge den fersk? (ikke sånn ferdig raspet)

edit: kan jo være sammensetningen du tenkte på salami og pesto ;)

Jeg trodde faktisk at parmesan var fy-mat, med tanke på at den ofte er upasteurisest. Men etter en liten sjekk på nettet så ser jeg at parmesan regner som trygt. Så da er det bare salami jeg må vente med :)
 
Ååå, jeg gleder meg til rødvin, brie og andre gode oster, spekemat, fetaost, sushi (jeg vet man kan spise, men jeg venter), røke- og gravet laks, krabbe, blåskjell, skagensalat, hjemmelaget majones/aioli, Cava, trippel espresso og masse god kaffe!! Mmm, det er bare å vente til august! :)
Kan man virkelig ikke spise aioli.? Hva er farlig der da?
 
Kan man virkelig ikke spise aioli.? Hva er farlig der da?

Jo, men ikke laget på hjemmelaget majones siden det lages av rå egg... Men den du kjøper er nok trygg :)
 
Åh guri det har jeg ikke tenkt på.. Kald pils og spekemat <3 Reker og vin <3 mmmmmmm!!!

Mmmm reker med rogn og hvitvin :) Det kommer jeg til å savne!
 
Knakkebrød med brelett og FÅREPØLSE!!!! :cool:

Drømmer om det om dagen og har lyst å dunke hodet i veggen da jeg ikke kan spise det!! :eek::p
 
Jo, men ikke laget på hjemmelaget majones siden det lages av rå egg... Men den du kjøper er nok trygg :)
aahh.. sånn ja.. skal lage aioli i dag, men brukrt ferdig majones :D
 
Jo, men ikke laget på hjemmelaget majones siden det lages av rå egg... Men den du kjøper er nok trygg :)

Skal ikke være noe problem å spise rå egg i Norge, dette står på matportalen.no:

Norske egg som selges i butikk og som er pakket i kartong skal ikke inneholde Salmonella. Eggprodusenter som leverer egg til eggpakkeri har krav om at hønseflokken skal være underlagt salmonellakontroll. I Norge kan du derfor trygt spise rå egg pakket i eggkartong.

Så jeg spiser hjemmelaget Aioli :)
 
Ost, kjeks og vin :) Det skal bli godt de..
 
Brie, camembert og fenalår!!! Og tunfisksushi:)
 
Savner allerede Italian B.M.T fra subway. Masse salami, pepperoni og skinke på. Men har den jo alltid varmet, så går vel an å spise den da?
 
Ååå, jeg gleder meg til rødvin, brie og andre gode oster, spekemat, fetaost, sushi (jeg vet man kan spise, men jeg venter), røke- og gravet laks, krabbe, blåskjell, skagensalat, hjemmelaget majones/aioli, Cava, trippel espresso og masse god kaffe!! Mmm, det er bare å vente til august! :)
Du kan ha noe av dette, da! Fetaost, sushi, røykelaks, hjemmelaget majones....og trippel espresso er helt ok etter uke 12-og ikke hver dag;-) det fikk jeg beskjed om på fødepol med siste i alle fall;-)
 
Du kan ha noe av dette, da! Fetaost, sushi, røykelaks, hjemmelaget majones....og trippel espresso er helt ok etter uke 12-og ikke hver dag;-) det fikk jeg beskjed om på fødepol med siste i alle fall;-)

Ja, jeg spiste røkelaks i jula men ellers så velger jeg og vente for å være på den sikre siden. Mulig jeg er hysterisk, men jeg klarer meg noen måneder uten og da smaker det nok ekstra godt når jeg kan spise det igjen! ;) Jeg velger og være forsiktig med espressoen for det var ikke før jeg kuttet den at spiren satt seg, mulig det er tilfeldig men jeg lar heller være. Drikker koffeinfri da, godt når man venner seg til det:) Men reker kommer jeg til å spise til sommeren, bare droppe vinen... Er du sikker på fetaost? Jeg leste at den skulle man styre unna, men det kan jo være en som er like forsiktig da...
 
Ja, jeg spiste røkelaks i jula men ellers så velger jeg og vente for å være på den sikre siden. Mulig jeg er hysterisk, men jeg klarer meg noen måneder uten og da smaker det nok ekstra godt når jeg kan spise det igjen! ;) Jeg velger og være forsiktig med espressoen for det var ikke før jeg kuttet den at spiren satt seg, mulig det er tilfeldig men jeg lar heller være. Drikker koffeinfri da, godt når man venner seg til det:) Men reker kommer jeg til å spise til sommeren, bare droppe vinen... Er du sikker på fetaost? Jeg leste at den skulle man styre unna, men det kan jo være en som er like forsiktig da...
Ikke all fetaost man kan ha-bare den som er pastaurisert. Står på glasset:)
 
Kjøpte fårepølse her hin dagen og knekkebrød men fikk beskjed om å ikke spise det. Gjorde det med første men men :)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum
 
Back
Topp