Hva skal dere bruke i vognen i starten?

Lassie321

Betatt av forumet
Marsboere 2020
Marshmallows 2022
Disse små blir jo vårbabyer, men kan fremdeles være kaldt og surt i mars/april! Noen som har noen anbefalinger til en førstegangsmor angående hva man bruker i vognen den første våren/sommeren?

Tenker kjøpe vognpose til vinteren igjen og ha når han begynner å bruke sittedelen i vognen.

Tenker også kjøpe korthåret lammeskinn som han kan ligge på i vognen i starten. Kan dette pluss en dyne om våren og evnt en tynn dyne eller et ullteppe (avhengig av temperaturen) på sommeren være en god løsning?
 
Jeg har termin i slutten av februar. Regner med å bruke voksi urban vinterposen i starten. Går nok over til vårpose når temperaturen tillater det. Bruker nok kanskje også lammeskinn oppi ja :) Men ikke på sommeren tror jeg, mi ble helt svett når jeg brukte lammeskinnet da. Men så blir hun fort varm så må bare prøve seg litt. fram

Det vil nok funke fint med den løsningen du har sett deg ut. Kan jo variere med klær også i forhold til hvor varmt/kaldt det er :)
 
Bruker lammeskinn , dyne og strikkeklær( ull)
 
Jeg har termin 29.02 og regner med å bruke kort lammeskinn og voksi active posen etter storesøster. Her vi bor er både mars og april kalde måneder, i år snødde det faktisk i mai også.. vil derfor anta at jeg ikke går over til dyne før mai når våren kommer.
 
Avhenger av temperaturen/været i starten.
Enten vinterpose eller skinn og dyne
 
Sniker fra april
De fleste jeg kjenner har vår/høst pose, og en varmere vinterpose. Mini her som kommer i april/mai skal bruke en dunpose og evnt dyne/pledd oppi, og så skal den få varmere til vinteren :)
 
Bor nordpå, så blir nok vinterpose den første tia :)
Svigermor skal komme med en som hennes barn har brukt, dvs både far og sønn får ligge i samme vognpose :happy:
 
Jeg regner med at vi bruker vinterposen i starten. Her er det ofte kaldt i mars. Har også en vår/høstpose vi kan bruke etterhvert. Lammeskinn og dyne funker bra. Det brukte vi i starten til nr 2 som er født i slutten av april.
 
Jeg har vinterpose og litt lettere type vår/sommerpose kanskje som jeg selv brukte når jeg var lita, tenker disse blir tatt i bruk da. Har også ei vogndyne etter meg :)
Må få tak i annen vinterpose til neste vinter når det blir sportsdel pga det ikke er hull til seler i de posene jeg brukte da jeg var lita, men synes det er litt koselig å kunne bruke arveposene i starten :)
 
Tusen takk for alle gode tilbakemeldinger og erfaringer! Vi bor nord i Skottland, så her er det ganske milde, tørre vintre, men en del vind. Men veldig sjelden det er minusgrader egentlig, og ganske garantert ingen minusgrader i mars/april. Tenker å investere i en skikkelig vinterpose til høsten igjen, så usikker på om en god vårpose er verdt investeringen?

Leser også her borte at de de sier at all bruk av dyne til babyer er helt fy-fy pga fare for overoppheting og krybbedød! Men er vant med fra Norge at det er ganske vanlig å bruke dyne til babyer? Noen som har noen tanker om det? Evnt om bruk i vogn/om natten? Mye man skal tenke på og sette seg inn i når man er helt ny i denne verdenen altså! Haha
 
Bor nordpå, så blir nok vinterpose den første tia :)
Svigermor skal komme med en som hennes barn har brukt, dvs både far og sønn får ligge i samme vognpose :happy:
Vi skal også bruke fars gamle vognpose til lillegutt! Synes det er veldig koselig å kunne ha sånt arvegods :Heartred
 
Tusen takk for alle gode tilbakemeldinger og erfaringer! Vi bor nord i Skottland, så her er det ganske milde, tørre vintre, men en del vind. Men veldig sjelden det er minusgrader egentlig, og ganske garantert ingen minusgrader i mars/april. Tenker å investere i en skikkelig vinterpose til høsten igjen, så usikker på om en god vårpose er verdt investeringen?

Leser også her borte at de de sier at all bruk av dyne til babyer er helt fy-fy pga fare for overoppheting og krybbedød! Men er vant med fra Norge at det er ganske vanlig å bruke dyne til babyer? Noen som har noen tanker om det? Evnt om bruk i vogn/om natten? Mye man skal tenke på og sette seg inn i når man er helt ny i denne verdenen altså! Haha
Ganske normalt å bruke dyne ja.
Men obs størrelse.
Jeg bruker minste 60x80 eller noe sånt i starten og legger aldri dyna høyere enn underkant av armhulen.
Bytter gradvis oppover til større dyne.
Har man en som enten sparker av seg og blir kald eller stadig får den over ansiktet kan det være ok å bytte til sånne «soveposer».

kan hende en vår/høstpose kan holde hos deg da. Evt med skinn under og ullteppe på toppen eller noe utifra hvordan du beskriver vintrene..
 
Bruker vognpose, har med forskjellige tykkelser, hvordan som blir brukt avhenger av temperaturen
 
Jeg kommer til å bruke lammeskinn og voksi pose i starten tror jeg. Kommer litt an på været og forholdene
 
Back
Topp