Hva skal dere bake til jul?:)

Pusse atter, pepperkaker, sjakkbrikker, kakemenn,

Pepperkaker,kokkosmakroner,kransekakestenger,marsipangodt og sånn risboller med sjokolade over..Har helt glemt hva de heter..

Foreløpig har jeg bare laget pepperkakedeig, som vi skal bake neste helg. Skal i tillegg bake havremakroner og kokosmakroner. Får kakemenn fra svigermor, så får hun streker (brune pinner) fra meg. Skal vel ha noen slag til, men ikke helt bestemt meg for hva!

her i huset skal det  i allefall bakes sirupsnipper, kokosmakroner, berlinerkranser, bordstabel,kakemenn, risflarn og kavringer (ligner litt på de som kalles for tebrød)

også blir d kanskje peppernøtter...hvis jeg gidder da :/

I går ble vi ferdig med sandnøttene, så nå har vi bare 6 slag igjen.... Men de skal tas neste gang poden kommer. Til tross for at han nå er 11, og stor gutt, så synes han det er kjempestas å få være med på kjøkkenet. :-)

Skal ikke gjøre så mye, for vi feirer i Paris i år :) men til advents- og nyttårskos, og til å gi bort blir det følgende:
Kandiserte appelsinskallstrimler trukket med mørk sjokolade (favoritt! litt vanskelig å lage synes jeg, men SÅ verdt det :))
Fløtekarameller
Sarah Bernhard

...Og hvis jeg rekker:
Brune pinner
Marvposteier
Havreflarn

Jeg er ikke så flink til å samle oppskrifter, så kommer til å Google meg frem i år også :)

angara skrev:
Pepperkaker av ikea-deigen her. Synes de blir veldig gode...
Skal ikke feire jul hjemme i år, så er liksom ikke noe vits å bake noe særlig.

Syns også den deigen er god! Det skal vi også. Også pynte ferdig pepperkakehus. I tillegg vil jeg bake lyse kakemenn, sandnøtter, kromkake (hvis jeg finner igjen jernet) og muuligens smultringer, det er jo kjempegodt men blir litt mye stekefett å vaske vekk etterpå :( Ellers håper jeg å få goro av bestemor, de er gode men sykt stress å bake, må kjevle inn smør i deigen mange omganger, også kjevle deigen tynn før man skjærer ut firkanter for å steke... Masse jobb! Gleder meg til å begynne bake jeg :D

citlon skrev:
Pepperkaker,kokkosmakroner,kransekakestenger,marsipangodt og sånn risboller med sjokolade over..Har helt glemt hva de heter..

Heter de ikke bare risboller, da? Jeg har alltid kalt dem det :) Kjempegodt!

Back
Topp