Hva skal barnet hete? Navnelistene for 2017 er her!

Tenker masse på navn! Jeg har noen favoritter, men mannen er ikke heeelt overbevist :laughing002 Blir kanskje enklere etter OUL når vi vet kjønn :) Mer personlig da...

Tenker masse på navn! Jeg har noen favoritter, men mannen er ikke heeelt overbevist :laughing002 Blir kanskje enklere etter OUL når vi vet kjønn :) Mer personlig da...

Jeg og hadde et favorittnavn som mannen ikke var helt med på. Så jeg har har nevnt det litt diskret i hverdagen i en tid, så nå begynner han å synes det er fint:) tror bare han synes det var litt uvant, han er vant med veldig tradisjonelle navn:)

De navnene dere vurderer finnes de på topp 50 listene?

De navnene dere vurderer finnes de på topp 50 listene?
Ikke jentenavnet. Fant desverre guttenavnet på topp 50, men heldigvis ikke så langt oppe [emoji6] vil ikke ha navn som er super vanlige.

Når jeg var 15 var mine fremtidige barnenavn Sophie og Lucas, sykt glad det ikke er de jeg ønsker nå [emoji39]

Ikke jentenavnet. Fant desverre guttenavnet på topp 50, men heldigvis ikke så langt oppe [emoji6] vil ikke ha navn som er super vanlige.

Når jeg var 15 var mine fremtidige barnenavn Sophie og Lucas, sykt glad det ikke er de jeg ønsker nå [emoji39]

Samme her, jeg fant jentenavnet mitt, men heldigvis langt nede på listen. Jeg har når jeg var yngre ville jeg ha navnene Leah og Lucas, men har gått bort fra de navnene nå.

Vi har ikke snakket så mye om jentenavn, men guttenavnet vi vurderer ligger på topp 50. Det ligger imidlertid ikke på de lokale listene for området vi bor i :)

2 av 4 jentenavn på vår liste er på topp 50.
Sliter med å finne guttenavn vi liker som familie og venner ikke allerede har "tatt", men det ene vi har kommet frem til er ikke på lista.

Har alltid syntes at Sofie er nydelig, men kommer ikke til å velge det når det nå ligger på topp :rolleyes:

Det jentenavnet som har mest betydning for meg har seilt opp i popularitet i det siste. Så nå er det på topp 50. Men det ligger langt nede og det er et arvenavn, så det er greit synes jeg.

Guttenavnene vi liker er mer vanlig enn jentenavnene, så der er flere av navnene på topp 50. Droppet ett fordi det var høyt oppe, men de vi har på lista nå er i alle fall litt lenger ned.

Morsomt at alle Skamnavnene er blitt så populære[emoji85]

Hadde vært interessant å vite de navnene som var sjeldent brukt i 2017 ja!!
Veldig interessant [emoji6] Vi går heller for et navn av de sjeldne som ikke alle har fremfor topplistene [emoji6] Vår førstefødte var nok den eneste som fikk navnet sitt i 2016 [emoji173]

Ingen av guttenavnene jeg liker best for tiden ligger på topp-50 :happy:
Jentenavn syns jeg er mye vanskeligere å finne noe jeg liker, så der vet jeg ikke :angelic:

Back
Topp