Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Væææ. Fikk en smule panikk i dag da jeg skulle se på babyklær. Leste en plass at flere syntes strømpebukser var ett upraktisk plagg til nyfødte. Så tenkte å droppe det. Fant en liste over ting man bør ha og der sto det bl.a. bodyer og sparkebukser Så kiket jeg litt på klær. Og da gikk det litt opp for meg at jeg har ingen peiling på hva babyen skal ha på og når? Og hvis jeg tenkte å droppe strømpebukser.... Da kan jeg vel ikke ha bodyer for da blir den jo bar på beina. Og hva bruker man når man skal bare være inne eller når man skal ut?... Og hvor mange lag skal man egentlig bruke. Er jo kaldt som regel på mars..... Frustrert :/

Huff, nå fikk jeg lyst å gå i butikkengleder meg sånn til å handle litt rosa til jenten vår
![]()

Vi hadde bruk for ull innehehe, du minner meg om meg selv med første man. ante ingenting og googlet det mest. Men slapp av du finner ut av det
Hvorfor er strømpebukser upraktisk? Da slipper du sokker som bare sklir av og blir borte. Mini bodde de første mnd i body og strømpebukse. Sier som de andre ull er gull, men er en ting som ikke alle tenker på når det gjelder ull - ATOPISK EKSEM
Jeg hadde også lest ull er gull og kjøpte inn i bøtter og spann (god kvalitet, ren ull). Men mini tålte ikke ull direkte på kroppen og fikk eksem. Vi bruker derfor for det meste bomull innerst og ull som mellomlag om det trengs. Inne har ikke babyen behov for ull uansett. selvfølgelig er det mange fordeler med ull som blandt annet at den transporterer fukt bort fra kroppen og slikt. Men blir mye bytting på babyer uansett, så ble ikke et problem for oss.
Heldigvis for oss har mini vokst av seg ekemet, for i barnehagen går han nesten bare i ull. Vil tipse om ull silke miksen til nøstebarn, den er god for de minste med atopisk eksem ellers har cubus noen plagg med bomull innerst og ull ytterst. er mange andre butikker og merker som selger slike plagg også.
jeg kommer til å kjøre på meg bodyer og strømpebukse, og er det kaldt tar jeg på et mellomplagg gjerne en overall (onepiece). Babyen kommer til å være i vogn ute eller i bæresjal på meg så da holder det meg voksipose i vognen eller en overall under bæresjalet (får kropsvarme fra mor, må ikke bli for varm). Ikke glem lue da
Ellers holder det med et par penere plagg hvis du vil pynte babyen litt
dette er min smak da![]()