Hva skal baby sove i på dagen?

Vi skal bruke vugga som ble laget til meg når jeg ble født. Har vært brukt til alle barn i familien som ble født etter meg.

Er også fan av å skille dag og natt og guttene har bare brukt senga om natta... Men her blir vi å bruke vogna til soving på dagtid, det gjorde vi til minstemann også siden den blir såpass høy at det til en viss grad beskytter mot nyskjerrige storesøsken og firfotinger... ;) Hadde vugge på stua til eldstemann.

Sist hadde vi ei leikegrind oppe i stua, vi hadde hund da og syntes det var greit sånn, også pga hundehår. Han lå da i en gammel Moses-kurv som er arv fra min familie, oppi lekegrinda, fram til han ble for stor for kurven. Sov også mye på meg i bæretøy (både på tur og mens jeg pusla rundt hjemme) og i vogn.

Denne gang har vi ikke hund, men en aktiv storebror. Har fått låne babynest som babyen kan ligge i i sofaen, og tenker å kjøpe slyngevugge. Den kan henges i krok i åpningen mellom de to stuene, eller i en dørkarm. Har egentlig ikke så lyst til å sette opp lekegrinda før vi eventuelt absolutt må, den tar mye plass. Men et trygt sted som ikke plutselig kan utsettes for vill supermann-lek trengs.

Jeg kommer nok til å bruke babynest i sofaen :happy: Satser på å legge som rutine å ha en trilletur hver dag, så å sove i vogna minst én gang om dagen blir det nok. Tenkte på vugge, men det blir det nok ikke.
Jeg har tenkt akkurat d samme! Har ikke lyst til å ha enda er møbel på stua, så satser på å bruke babynest og vogn på dagen! :)

Vi har babynest til stua og sleepyhead til sengen. Det fungerte veldig fint for jenta vår som ble født i april i fjor. Har tre katter som bare eeeeeeelsker sånne fine og koselige babysteder, så nestet er fint å legge vekk når det ikke er i bruk av en _baby_.

Vugge ved siden av vår seng på natten i begynnelsen. Sleepyhead og vogn på dagtid. Vogn med tanke på at da er barnet vant til å sove i den når han begynner i barnehagen, der de minste sover ute i vogn :)

Babynest på sofaen eller i sprinkelsenga som står på babyrommet som er rett ved stua. Blir nok også en del soving ute i vogna når vi triller :)

Tusen takk for info, @findus - må få ut fingern og bestille snart.

Vi har sprinkelseng på soverommet, og vugge + babynest i stua...
Etterhvert bruker vi nok vogna ute også!

Her har vi en fin vugge etter barnefar som skal stå på stua! - i tillegg har vi lekegrind og babynest (har hund,så vi må se om babyen får ligge i fred i vugga)

Vill lage gode sove rutiner fra dag 1, og tror det beste er at hun lærer seg å sove gjør man på rommet sitt, så vi kommer til å bruke kun senga på rommet hennes :)

ImageUploadedByBV Forum1470176899.641056.jpg

Denne har vi kjøpt til stua :) I tillegg har vi en Sleepyhead. Greit å skille mellom natt og dag ja, og i tillegg jobber sambo nattevakt, så han sover om dagen. Greit å slippe å forstyrre han også :)

Jeg har en kurv som ble laget til min far, og som jeg og mine søstre har sovet i. Ellers sprinkelseng på vårt soverom på natten. Har også vogn og babynest. Er nok ikke nok timer i døgnet at han skal rekke og sove alle plassene tror jeg:p

Back
Topp