Hva skal baby sove i på dagen?

Adele

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Septemberlykke 2016
Har dere noe vugge eller lignende som babyen skal sove i på dagtid? Jeg synes det er greit å skille mellom natt og dag, så vurderer å kjøpe noe som vi kan ha i stuen. Sist vi hadde baby, så brukte vi bare vognbagen, men nå har vi større plass, så kunne tenke meg noe nytt. Legg gjerne ved bilder eller link :)

Jeg kommer nok til å bruke babynest i sofaen :happy: Satser på å legge som rutine å ha en trilletur hver dag, så å sove i vogna minst én gang om dagen blir det nok. Tenkte på vugge, men det blir det nok ikke.

Jeg kommer nok til å bruke babynest i sofaen :happy: Satser på å legge som rutine å ha en trilletur hver dag, så å sove i vogna minst én gang om dagen blir det nok. Tenkte på vugge, men det blir det nok ikke.
Det vil sikkert fungere fint :) Vi har faktisk ønsket oss et babynest, det hadde jeg glemt :happy: Hvis vi ikke skulle få det i gave, så kommer vi nok til å kjøpe det. Det ser helt genialt ut, men så er spørsmålet om vi skulle hatt en "dagseng" i tillegg.

Vi har familievugge som går på rundgang. Nå er det min tur til å ha den, så går den etter hvert videre til den neste som får baby! Den står oppe i stua. Vil også prøve å få henne til å sove i vogna.

Moseskurv

Vi har bedside crib på soverommet vårt, og Stokke Mini i stuen. Stokkesengen blir utvidet til vanlig sprinkelseng og flyttet på barnets eget soverom etterhvert :) Veldig fornøyd! (i teorien iallefall, barnet er fortsatt i magen) :D

Tenkte å bruke enten vognbagen eller lekegrinden på høyeste trinn (2 høyder).

Vi har både vugge og babynest :)

ImageUploadedByBV Forum1469918988.944260.jpg
ImageUploadedByBV Forum1469919045.722930.jpg

Jeg har sydd eget babynest, og så venter vi på moseskurven i posten:)ImageUploadedByBV Forum1469938409.755617.jpgImageUploadedByBV Forum1469938426.851659.jpg

Vi har valgt å bruke lekegrinda ;) Der legger vi bare babynestet oppi i starten, også passer lekegrinda litt lenger enn ei vugge. Velger også dette siden vi har hund, så hunden slipper å forstyrre :p

Hei Findus! Denne har vi og tenkt til å kjøpe. Hvordan funka det med moms og toll og frakt og sånn, fra Danmark?
Så kult!! Det funket fint. Sneglehuset trakk fra dansk moms når vi registrerte norsk adresse. Betalte ut norsk moms når vi hentet den på postkontor. Ikke noe tollavgift. Tok litt under en uke fra bestillingen til vi fikk hentelappen.

Vognbaggen eller vippestolen som kan legges helt flatt :) brukte vippestolene sist gang også og de var geniale!

Så kult!! Det funket fint. Sneglehuset trakk fra dansk moms når vi registrerte norsk adresse. Betalte ut norsk moms når vi hentet den på postkontor. Ikke noe tollavgift. Tok litt under en uke fra bestillingen til vi fikk hentelappen.

Ah, det hørtes jo greit ut! Har du lyst til å si noe om hvor mye det kom på totalt?

Vi skal ha lekegrind i stua, og kommer til å bruke babynest oppi når han skal sove den første tiden. Det er hjul på den, så triller den til et rolig hjørne når det er sovetid. Vil ha lekegrind slik at det er lett å følge med på han, og lettere for storebror å føle seg "med". Hadde Leandervugge med førstemann, men føler den er så lukket. Om ikke mange måneder blir det mer fast soving i vogna, praktisk ift. barnehagen at han er vant til å sove i vogna:)

Ah, det hørtes jo greit ut! Har du lyst til å si noe om hvor mye det kom på totalt?
ImageUploadedByBV Forum1469953647.115249.jpg

Legger ved skjermdump av kvitteringen. Der står dansk pris uten dansk moms. Som du ser så bestilte vi litt flere ting. Norsk moms på denne totalsummen ble kr.669,-

Back
Topp