Hva sier musa??

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Altså musa som i dyret....
hva lærer dere ungene at den sier?

Jeg sier pip pip til sønnen min.
Men svigermor sier "pist,pist"

Og så er det en liten bamse som lager pipelyd når du slår/dunker på den,og den kaller hun for "piste-bamsen"

IRRITERER meg....

Og så sier hun at han skal bite og ikke spise....
Når de leser bok og ser et dyr som spiser så sier hun: "se kua biter"
[:@][:@][:@]

ingen som vet hva musa sier???

den sier pip pip. Iallefall museunger[8D]

ORIGINAL: Arianne||SmartASS

Den sier pip pip ja..[:D]

Og kua beiter.[8D]

kua beiter ikke inne i fjøsen.....

ORIGINAL: mammantilenengel

ble irritert av å lese dette. hehe    ,kua beiter.Og vi tygger.... kua drøvtygger[8D]  ogmusa sier PIP PIP 

man sier ikke til en på 20mnd: "se kua drøvtygger"

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Den sier pip pip ja..[:D]

Og kua beiter.[8D]

kua beiter ikke inne i fjøsen.....

Haha, det har du rett i da, jeg tenkte bare du hadde hørt henne feil eller noe[:D]

hun sier både til sønnen min og om alle dyr som spiser at de BITER.... og jeg vil ikke lære gutten min å bite....
hehe

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

ORIGINAL: mammantilenengel

ble irritert av å lese dette. hehe    ,kua beiter.Og vi tygger.... kua drøvtygger[8D]  ogmusa sier PIP PIP 

man sier ikke til en på 20mnd: "se kua drøvtygger"

alle monner drar sa musa å pissa i havet.....[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

[:D][;)]

Pip pip   [:D]

Pip pip sier musa. [8|]

Her sier ihvertfall musene "pip pip"[:D]

Svigermor her snakker for øvrig babyspråk til barnebarnet sitt samme hvor mye vi sier til henne at hun må snakke normalt til han i og med at han skal lære seg å snakke. [:-] "Pisa" = "spisa" (til tross for at vi faktisk sier "eta") søra = kjør, søpa = kjøpa, sjinn = kinn. Blir sprø jeg. Er det noe som iallefall er sikkert så er det at han skal lære seg at det heter "kjøpa" og ikke "sjøpa". [>:]

ORIGINAL: giggsy

Svigermor her snakker for øvrig babyspråk til barnebarnet sitt samme hvor mye vi sier til henne at hun må snakke normalt til han i og med at han skal lære seg å snakke. [:-] "Pisa" = "spisa" (til tross for at vi faktisk sier "eta") søra = kjør, søpa = kjøpa, sjinn = kinn. Blir sprø jeg. Er det noe som iallefall er sikkert så er det at han skal lære seg at det heter "kjøpa" og ikke "sjøpa". [>:]

Ja svigerforeldrene mine snakker veldig baby til sønnen vår også.
svigerfar sier: "har du diddet i buksen?"= Har du bæsjet/drete i buksen?

Kjenner meg litt igjen i sette, og kjenner jeg blir litt irritert...
Her sier farmor/farfar til vesla.. skal du "bise"- vi sier spise, "go"-vi sier sko, "jente"- vi sier jeinte(dialekt).. ja iheletatt snakker skikkelig babyspråk til henne. Å det provosere meg sååå.. Så nå i påsken da vi var på besøk der, hente følgende:
Vesla er veldig opptatt av skoene sine, og veldig stolte av d[:)] Hun bærte de med seg til farmoren, og viste de frem. Eg si: "Farmor må du se ho vise deg jo de fine skoen sine, som ho e så stolt av". Farmor: "Næmmen så fine "go" du har". Eg svare: "Emilie si til farmor, det hete "Ssssssko". Hehehehe.. Kanskje litt frekt, men klarte ikke dy meg.. bli så irritert på sånt, e så unødvendig, ho skal jo lære at det hete SKO, ikke go... Go e jo god[:-] Farmor sa etterpå, ja, mamma har vel rett i det vi skal vel ikke lære deg at det heter "go". Nej, sa eg, det skal du ikke!!!

Sorry ble litt langt, måtte bare få ut litt frustrasjon[:-]

vi sier også "pip- pip" til musa..

Musa sier "pip-pip" her også[:D] Og her spiser eller eter vi - det samme gjør dyra.

ORIGINAL: Minni84

Her sier ihvertfall musene "pip pip"[:D]

ORIGINAL: Elimor

Musa sier "pip-pip" her også[:D] Og her spiser eller eter vi - det samme gjør dyra.

Jepp - det eneste er at man kan ta en matbit ,men det er jo det samme som å spise et måltid!!!

ORIGINAL: *Cicci*

Kjenner meg litt igjen i sette, og kjenner jeg blir litt irritert...
Her sier farmor/farfar til vesla.. skal du "bise"- vi sier spise, "go"-vi sier sko, "jente"- vi sier jeinte(dialekt).. ja iheletatt snakker skikkelig babyspråk til henne. Å det provosere meg sååå.. Så nå i påsken da vi var på besøk der, hente følgende:
Vesla er veldig opptatt av skoene sine, og veldig stolte av d[:)] Hun bærte de med seg til farmoren, og viste de frem. Eg si: "Farmor må du se ho vise deg jo de fine skoen sine, som ho e så stolt av". Farmor: "Næmmen så fine "go" du har". Eg svare: "Emilie si til farmor, det hete "Ssssssko". Hehehehe.. Kanskje litt frekt, men klarte ikke dy meg.. bli så irritert på sånt, e så unødvendig, ho skal jo lære at det hete SKO, ikke go... Go e jo god[:-] Farmor sa etterpå, ja, mamma har vel rett i det vi skal vel ikke lære deg at det heter "go". Nej, sa eg, det skal du ikke!!!

Sorry ble litt langt, måtte bare få ut litt frustrasjon[:-]

Ja jeg måtte si til svigermor når hun ba sønnen min hente "piste-bamsen" at det ikke fantes et ord het pist/piste....
Jeg ville sagt: "kan du hente den bamsen som lager lyd/piper....?"

Back
Topp