Hva sier man?

• Trådstarter Trådstarter Byebye
  • Opprettet Opprettet
Må også legge til at hu sa "om dere kommer så kan jeg dekke 1000kr av reisen"

Toget til oslo koster 600kr tur retur, flybil vil nok koste 2000 og buss fra flyplassen til dem koster 600 tur retur... 

Dvs hu vil dekke 1000kr av 3200! Skal jeg betale 2200kr for å reise til et sted jeg ikke kjenner noen, ingen liker meg og hvor det ikke er noe å gjøre for at "bestemor" ska få møte sønnen min?

Si sannheten, men si at hun er velkommen til å treffe mini hjemme hos deg når som helst hun vil komme sørover.

hvis ho så gjerne vil treffe barnebarnet sitt kan ho komme nedover og besøke dere i ferien sin :)

*Luske* skrev:
Si sannheten, men si at hun er velkommen til å treffe mini hjemme hos deg når som helst hun vil komme sørover.

Signerer denne. Det beste er bestandig å være ærligemoticon

ville aldri dratt dit!etter alt du har fortalt om den familien der gjør du sønnen din en tjeneste ved å ikke dra dit..
hvis hun vil se han får hun komme nedover.
ikke ha dårlig samvittighet,bare fortell henne at du ikke vil:)det burde hun skjønne!

da ville jeg sagt til henne at vil hun treffe barnebarnet sitt kan hun ta turen selv....
For all del ikke gidd å dra opp dit når det er hun som vil,da får hun ta turen selv.... lettere for henne å reise enn det er for deg og snuppen din :)

Jeg hadde nok sagt at dere har planer, men at hun da heller kan legge den 1000'lappen på å komme nedover på besøk selv. At dere stiller opp og treffer henne, men at hun får komme nedover.. Når sønnen hennes ikke bryr seg om sin egen sønn hadde jeg aldri reist oppover for hennes del..!

Hadde også sagt det som det var,men at hun var hjertelig velkommen til og besøke han!
Forstår godt du ikke orker reise den lange turen!

Jeg har tenkt tanken på at jeg bare ska si at jeg rett og slett ikke vil og si at hu kan komme nedover å møte han, men jeg føler meg så slem og føler at jeg "frarøver" henne muligheten til å møte han... men jeg kan da umulig være pålagt å reise oppoveR? den gangen jeg gjorde det så gjorde jeg det så familien på fars side skulle få møte gutten min og det var egentlig ingen som brydde seg

Det jeg ville sagt er:
"Jeg beklager, men jeg blir ikke å komme dit nå, det er pga at forrige gang jeg var der følte jeg meg ikke "hjemme" noen steder, og jeg kjenner ingen der. Jeg forstår at du har lyst å treffe barnebarnet ditt, men det er mye enklerer for deg å reise til oss, enn det er for meg å ta turen med et lite barn med meg. Så du er hjertelig velkommen hit på besøk, å treffe mini :)"

Eller noe lingnende! :p hehe :) Lykke til, håper det ordner seg!
P.S. Jeg vet ikke om det er lurt å nevne pengene, for da kan jo hun plutselig si at hun skal betale alt, og hvis du ikke vil dit i utgangspungtet så sitter du med et forklaringsproblem da :p

Er litt redd for at hu ska tolke det som at hu kan overnatte her for jeg orker ikke ha den dama her over natta :S hehe...men jeg får vel manne meg opp og si det til henne...

pengene driter jeg litt i hvis du skjønner... er ikke det som er problemet... hadde jeg følt meg velkommen der oppe og det hadde vært en koselig tur for meg så kunne jeg fint gjort det, det er bare det at det er et HELVETE for meg å være der og jeg har ikke lyst å betale så mye penger for å ha det fælt

Yiggah skrev:
Det jeg ville sagt er:
"Jeg beklager, men jeg blir ikke å komme dit nå, det er pga at forrige gang jeg var der følte jeg meg ikke "hjemme" noen steder, og jeg kjenner ingen der. Jeg forstår at du har lyst å treffe barnebarnet ditt, men det er mye enklerer for deg å reise til oss, enn det er for meg å ta turen med et lite barn med meg. Så du er hjertelig velkommen hit på besøk, å treffe mini :)"

Eller noe lingnende! :p hehe :) Lykke til, håper det ordner seg!
P.S. Jeg vet ikke om det er lurt å nevne pengene, for da kan jo hun plutselig si at hun skal betale alt, og hvis du ikke vil dit i utgangspungtet så sitter du med et forklaringsproblem da :p

Enig

Syns du skal la henne få treffe barnebarnet sitt. Når jeg har besøk av svigerforeldrene mine tenker jeg alltid på at det er for at Elizabeth skal få bli kjent med dem fordi hun kan ha verdi av det. Ellers hadde jeg ikke holdt ut...

hva med:

Det blir litt vanskelig å reise så langt alene med P, men hvis du ønsker kan du jo komme nedover, det hadd vært utrolig hyggelig. har dessverre ikke overnattingsplass, så du kan ikke bo her, men jeg kan være behjelpelig med å finne for deg.

da nekter du henne ikke muligheten å treffe p, men du gir henne hele ansvaret for det;)

Jeg sunes hun kan komme til dere! Mye lettere for de å reise som ikke har bebis. Å du har jo allerede besøkt de der oppe. Jeg synes ikke du er egoistisk, de kan komme sørover :-)

MariaKA skrev:
Syns du skal la henne få treffe barnebarnet sitt. Når jeg har besøk av svigerforeldrene mine tenker jeg alltid på at det er for at Elizabeth skal få bli kjent med dem fordi hun kan ha verdi av det. Ellers hadde jeg ikke holdt ut...

hva med:

Det blir litt vanskelig å reise så langt alene med P, men hvis du ønsker kan du jo komme nedover, det hadd vært utrolig hyggelig. har dessverre ikke overnattingsplass, så du kan ikke bo her, men jeg kan være behjelpelig med å finne for deg.

da nekter du henne ikke muligheten å treffe p, men du gir henne hele ansvaret for det;)

Jeg skjønner hva du mener, men er kanskje litt forskjell på dine svigerforeldre og mammaen til eksen min?

hu støtta han fullt ut i å gå fra meg da jeg var høygravid, stikke fra alt ansvar og gi faen for å dra på fylla hver dag isteden... Jeg har bare ikke lyst å tilbringe 1uke alene med henne i et hus på en øde øy... hu er brå, drikker mye og røyker som en svamp, INNE! Og jeg må også tenke på meg selv. Jeg har ingenting jeg trenger til P der oppe og da blir det veldig slitsomt for meg og jeg har ikke energi til å ta meg av gutten min og jeg blir nedfor av å være der... og ja jeg har jo faktisk vært der en gang og det kan da umulig være min jobb å komme dit for å vise fram gutten? Var ikke jeg som stakk, men BF...

jeg mente ikke å sammenlikne i det hele tatt altså, bare å komme med et forslag. Og poengtere at jeg syns det er viktig å la barna få ha kontakt med besteforeldrene, og om det er ekkelt fort deg kan det ha umåtelig verdi for P. Og jeg mener helt klart at hun burde komme ned - som jeg skriver under der. prøver bare å være behjepelig.

Hva som er værst av eksens mor og svigerforeldrene mine kan ingen av oss vite, og er virkelig ikke noe poeng å fyre seg opp. Men de er familie - tross alt, uansett hvor kjipe de er. Og om du lar henne komme ned, så har du vist at du prøver. Da er det hennes valg å stille opp eller ikke.

Fikk ikke lest innleget ditt, men forstår utifra de andre her hva det går ut på , og jeg er forsåvidt enig i svarene:) Det er jo synd at det skal være bestemora og ikke faren som skal bry seg da! 

Må si meg enig i det meste her jeg altså !
Synes helt klart at hon bestemora ønsker å treffe ungen, så kan hun reise.
Det er ikke bare bare for verken deg, eller mini, å reise i ti timer. Dette burde
hun ha full forståelse for.
Synes du skal si noe sånt som MariaKA foreslo! 
Det er aldri gøy å "si i fra" og når det gjelder familie (svigers eller ikke), så er det forhold
som oftest skal vare livet ut, og da må man oftest finne en måte å takle det på som man kan
leve med ! Jeg mener absolutt ikke at du skal føye deg etter dem, men at du må trekke
linjer for deg selv som du føler du kan leve med.
Lykke til og god sommer uansett :)

Back
Topp