Hva sier dere?

frupingvin

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
MayDay2021
For å ta meg selv som eksempel er jeg i dag 8+1. Ville dere da sagt at jeg er i uke 8 eller uke 9? Jeg vet at jeg er åtte fullgåtte uker og inne i den niende, er bare litt nysgjerrig på hvordan dere ordlegger dere?

Lurte også på hva podcasten til babyverden bruker og om jeg skal høre episoden for uke 8 eller 9 i dag 8+1..

Forvirrende!!:inpain:

Appene sier man er i uke 9 når man har 8 fullgåtte uker. Jeg sier 8+ eventuelle dager fordi det er det helsepersonell gjør og enklere å forholde seg til synes jeg. Preglife appen er svensk produsert og baserer seg svenske jordmødres praksis

Jeg har hørt på noen av episodene og jeg tror de mener uke 8 nå. I alle fall sånn jeg har tolket det ut fra innhold og at de bruker samme system i gravid og barn appen. Jeg pleier bare å si at jeg er 7 uker når jeg er 7+noe. Syns dette med å ligge en uke «foran» bare skaper forvirring.
Eller sånn som nå, jeg er 7+6. Da sier jeg nok helst 8 uker i morgen :smug: Hvis jeg f.eks er 8+3-8+5 sier jeg 8 og en halv.

Jeg har hørt på noen av episodene og jeg tror de mener uke 8 nå. I alle fall sånn jeg har tolket det ut fra innhold og at de bruker samme system i gravid og barn appen. Jeg pleier bare å si at jeg er 7 uker når jeg er 7+noe. Syns dette med å ligge en uke «foran» bare skaper forvirring.
Eller sånn som nå, jeg er 7+6. Da sier jeg nok helst 8 uker i morgen :smug: Hvis jeg f.eks er 8+3-8+5 sier jeg 8 og en halv.
Samme her. Som i dag, fikk spørsmål på labben, svarte jeg er halvveis i uke 10. For ikke helsepersonell(en kollega) så jeg straks 11 fullgåtte uker.

Jeg er 8+2 idag og sier jeg er i uke 9. Ikke at jeg er 9 uker på vei, men er i uke 9

Jeg er 11+4, og er i uke 12. Hvis jeg snakker med helsepersonell oppgir jeg 11+4, men når jeg snakker om det er så er jeg i uke 12. Foreløpig bare jeg og mannen som vet da, så har ikke blitt så mye snakking om det :p

Jeg er 9 fullgåtte i morgen, og sier da jeg er i uke 10! Tiden går sakte nok som det er :p

Jeg er uke 8+5 og sier uke 8 (samme som babyverden-appen). Unngår å bruke uke 9 eller lese om uke 9 før jeg er 9+0. Prøver i det minste på det :angelic: Blir jo litt utålmodig, men føles av en eller annen grunn tryggere å være på den litt bakpå sida. Har jo også hørt om mange som blir satt tilbake 1-2 uker, så da vil det ikke føles som jeg mister så mange uker. Og hvis det blir motsatt, så kan jeg ha vunnet en uke :joyful:
Litt rotete skrevet kanskje, men sånn fungerer hodet mitt :oops:

Jeg sier at jeg er i uke 8 når jeg er 8+0-8+6. Forholder meg til det tallet jeg har nådd, sånnder «er åtte uker gravid, men gravid i niende uke»-opplegg blir bare rot for meg, pluss at det føles litt som at jeg jukser. Om man skal drive og hoppe fram, så er jo også svangerskapet 41 uker og ikke 40. Og dét gidder jeg jaffal ikke :p

Jeg blir selv bare forvirret av fullgåtte uker og slikt. Så jeg sier (konsekvent - fordi jeg synes det er enkelt) at jeg er i uke + dag, slik som i dag er jeg 10 uker i morgen er jeg 10+1.

Preglife er jo en fin app, men den sier jo nå at jeg er i uke 11 og det stemmer vel med at den er påbegynt, men likevel så har jeg ikke lyst til å tenke at jeg er lenger enn jeg egentlig er (altså 10 uker) føles nesten ut som juks å si at jeg er i uke elleve :p

Back
Topp