Hva sier dere?

Jeg er i 24. uke og sier at jeg er femogenhalv måned på vei. Hvis jeg snakker med noen som nylig har vært gravid sier jeg uker.. de veit hva jeg snakker om. ;)

Når jeg er 23+1, sier jeg at jeg er i uke 24, for det er jeg jo ;) Har fullført uke 23, så da blir det feil å si uke 23 enda :P Er jo påbegynt uke 24...
Og så sier jeg "snart" seks måneder til folk som ikke har peiling på uker, orker ikke begynne å forklare :)

Jeg sier 24 uker om jeg er 24+1. Et svangerskap varer jo i 40 uker, og ikke 41, som man må si dersom man "jukser" på seg ei uke. :)

Jeg synes d med mnd er vanskelig =p svarer bare i uker.. Om jeg er 25 + 4, så sier jeg at jeg er 25 uker på vei

Ca. 6 måneder. Ser ikke behovet for å spesifisere ytterligere da de oftest ikke er opptatt av uker/dager etc. Er de det så spør de nærmere selv :-)

Eg er 23+1 - seier eg er rett over 5 mnd, sida det er 4 mnd igjen til termin. Folk flest tenker at en graviditet er 9 mnd - altså er eg over halvveis. I veke 27 vil eg derfor vere 6 mnd på vei.

Er 23 uker, så sier at jeg er fem måneder på vei. Til venner og andre kjente med barn sier jeg 23 uker. :)

Vis vedlegget 118432
Uke 24 eller 25?
6 mnd på vei eller 7?
Har samme app - og har slitt litt med det samme. image.jpg
Jeg sier seks mnder eller 5-6 (da høres jeg passe laidback ut.. Iallefall ikke laidback;) ) hvis noe spør etter uke så sier jeg 24.

Jeg sier uke 24. Eller så sier jeg bare at babyen kommer ikke før september, så får de telle måneder selv.

Back
Topp