Hva sier dere? Mormor/bestemor/farmor osv?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Hva blir de kommende besteforeldre kalt når den lille kommer? :)

Her sier vi mormor og morfar til mine foreldre, og bestemor og bestefar til mannens foreldre :) eldste mi har en annen far, så på den siden sier vi farmor/ farfar. Veldig greit at det er forskjellig syns jeg :)

Samme her, bortsett fra at det er bare meg og mannens foreldre da. De fikk velge selv da vi fikk første. Mine foreldre er skilt, og pappa var i et ganske nytt forhold da vi fikk barn og mamma fikk samboer etter barnebarn nr 2, så stebesteforeldre kalles bare ved navn.

På min side Mommo og Narne (pappa nekter å bli kalt bestefar/morfar etc - evig ung:p) og på mannens side blir det nok farmor og farfar for det kalles de fra før av av nevøen vår.

Besto og Bessen her. Og navnet og besto på svigermor. Det har jentungen begynt med selv. Svigerfar har vi ikkje kontakt med så han har dei ingen navn på.

Mormor og morfar, farmor og farfar

Her blir det mormor og morfar :) Det hadde vært farmor og farfar også hvis de var i live.

Bestemor og bestefar og farmor og farfar

De bestemmer selv hva de vil bli kalt, men tror det blir mormor/morfar og farmor/farmor. Mamma vingler litt mellom mormor/mimmi/mommo, tror hun føler seg for ung til å bli kalt mormor :p

guttungen kaller allerede svigermor for bestemor selv om det strengt tatt ikke er hans bestemor, og svigerfar blir bestefar, hans "nye" dame blir nok bestemor og navn eller bare navn. Min mor er død, og min far har jeg aldri kjent så der er det ikke noe stress. Men jeg kaller min mormor for mormor til guttungen og, men har forklart det er min mormor :p

Mine foreldre er mormor og besten, det har dei vore sidan min eldste blei fødd for drøyt 10 år sidan, så det kjem dei til å fortsette med.

Kva mannen sine foreldre blir veit eg ikkje, han har skilte foreldre som begge er gift på nytt for evig lenge sidan (og det er halvsøsken på begge sider), så der har vi fire besteforeldre til. Antar at dei biologiske foreldrene til mannen min blir farmor og farfar, veit ikkje kva vi skal gjere med dei inngifte besteforeldrene (som jo har vore i livet til min mann frå han var ganske liten), kanskje det blir "berre" navnet? Eller kanskje dei får ein "bestetittel" i tillegg? Tenker dei får velge det litt sjølv (eller vi kan vente og sjå kva som skjer no når søstera til mannen akkurat har fått baby, og så fortsetter vi den trenden dei startar). Mannen sin farmor og farfar blir omtalt som "bestemor og bestefar" av alle, også mine ungar som eg har frå før, så dei titlane er for så vidt opptatt.

Eg seier som tv2, vi får "Se hva som skjer!"

Luksusproblem er det i alle fall å ha for mange besteforeldre i forhold til tilgjengelige titlar. Heldige ungar som har så mange som bryr seg!

Mine foreldre: mormor og beste. Min mann sine foreldre: farmor og farfar

Her er der farmor, farfar, og mine foreldre er skilt så blir bestemor og bestefar på de og navn på mamma sin mann og pappa sin dame:p

Vi har en bestemor og bestefar (svigers), mommo og bestefar (min mor og stefar) og Mor og Far (min pappa og stemor). Heldige unger som har tre sett besteforeldre. :)

Blir nok farmor og farfar, men usikker på mine foreldre som ikke har bodd sammen siden jeg var bitteliten. Kanskje mormor og bestefar? Jeg synes det blir unaturlig å kalle de det "samme" når de ikke bor sammen og jeg i utgangspunktet har lite kontakt med "bestefar", men igjen kan det gjøre det vanskelig med så mange forskjellige kallenavn :p nei, uff.. vanskelig. Jeg vet ikke enda.

Blir nok farmor og farfar, men usikker på mine foreldre som ikke har bodd sammen siden jeg var bitteliten. Kanskje mormor og bestefar? Jeg synes det blir unaturlig å kalle de det "samme" når de ikke bor sammen og jeg i utgangspunktet har lite kontakt med "bestefar", men igjen kan det gjøre det vanskelig med så mange forskjellige kallenavn :p nei, uff.. vanskelig. Jeg vet ikke enda.

Jeg har vokst opp med å kalle "mormor og morfar" for "mormor og bestefar" (de er fortsatt gift) fordi morfar/bestefar blir så stressa av at alle barnebarna sier morfar/farfar om hverandre :p min mormor syns det er så koselig å bli kalt mormor at hun ignorerer forvirringen :p

Må legge til at jeg kaller ingen av mine egne besteforeldre for "riktige" navn ;) ikke oldeforeldrene mine heller! Og jeg er eldste barnebarn, så resten av gjengen på begge sider har tatt i bruk de navnene jeg gav dem. Ganske koselig :)

Back
Topp