Hva serverer du i bursdag?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Eldste blir det pølse og pølsebrød, muffins, gele og ei sjokoladekake.
Minsta blir det hjemmelaga pizza, muffins og gele.

I klassen til guttungen er det vi som har problembarnet, han som ikke tåler egg. Ingen muslimer, alle spiser svin, men vi laget pizzasnurrer i stedet for pølse. Også går det masse gelé og lite kake. Særlig når bursdagsbarnet har bestilt sjokoladekake med blå glasur...

Bursdagsbarnet bestemmer. Vi har hatt pølser, vi har hatt pizza og vi har hatt lasagne.
Kake blir det ALLTID

Jenta her er vel klar for sin første barnebursdag iår... Trur d da kommer til å bli muffins, sjokoladekake og fruktspyd :) Muffins og sjokoladekake som er melkefri siden hun ikke tåler melk...

De spiser ikke så mye, bedre med små posjoner av litt forskjellig for de vil gjerne smake. Cakepops ol. Muffins i små former. Gele i små posjoner ferdig i plastglass. Mye lettere for barna å forsyne seg selv også.

Pølser går veldig igjen her. Enklest også

i fjor hadde vi ute bursdag. da var det grilla pølser med brød og sjokoladekake (uten sjøkolade, pga at ene gjesten har nøtteallergi).
i år blir det det inne bursdag og da serveres det "edderkopp"pølser (pølsebiter med spagetti tredd igjenom), også har bursdagsbarnet ønsket seg ostekake og kittykake (blir vel marsipankake) også lager jeg en sjokoladekake (uten sjokolade) og ei eller to andre kaker og. men vi tar voksen selskapet rett etter barneselskapet, derfor blir det en del kaker.

å lage gele i små porsjoner/ plastglass var jo ikke dumt. kanskje det må prøves

Skal ha barnebursdag på søndag, og da blir det: pølse i grove brød, en marsipankake (med Frost), sjokolademuffins og begere med ostepop!

I godteposene har jeg klistremerker, ballonger, kjøleskapsmagnet og en liten godteriting.

Det kommer ei som er muslim, hun har med egne halalpølser. Jeg skrev i invitasjonen at de gjerne måtte ta kontakt hvis det var noen hensyn jeg må ta. Null stress!

Vi hadde forkostbursdag i år, da var det ingen kake. Ingen som svnet det heller, det spises ikke så mye kake i grunn.
Vi serverte rundtstykker, hadde masse godt pålegg, bacon, egg+++

Barnebursdag du sikter til? Vi har kun hatt en, og har servert hjemmelagt pizza, en sjokoladekake og gele i kopp :)

Det bursdagsbarnet vil ha. Litt kjedelig syns jeg, men pølser og sjokoladekake er det viktigste for henne.
Akkurat sånn gjør vi det også. Bursdagsbarnet får bestemme, og de er strålende fornøyde hvert år :-)

Vi skal ha 15 jenter i bursdagsfeiring til husets ferske 7åring i morgen. Hun har ønsket seg pizza grandiosa, og så blir det gele i plastglass etterpå. Jeg baker sjokoladekake (hennes valg) og muffins, og mammaen hennes baker boller. Runder av med å fiske godteposer i trappa. Greit at hun får legge føringer og være med å bestemme sin egen bursdagsfeiring (innen rimelighetens grenser, selvfølgelig!). :)

Vi hadde sist:
-Pølser, grill og wiener, bursdagsbarnet liker bare grill
-Gelé
-Muffins
-Sjokoladekake - hadde bakt men satte den aldri frem, de ville bare ha Muffins..
-Ostepop - Det var veldig poppis
Også fiska de godteposer tilslutt :-D

Her har bursdagsbarnet fått velge - i år ble det pølse, sjokoladekake og gelé... Her serverer jeg pølsene først - så kake og snop - og har ikke snopposer, men kjøper løsvektsgodteri og potetgull i hver sin store skål som settes på bordet...
Går ikke så mye kake og snop, men pleier å ha det tilgjengelig slik at barna har flere bordsettinger i løpet av feiringen

Pølse i brød eller pizza. Muffins, sveler og potetgull

Back
Topp