Hva savner du mest?

Real

Gift med forumet
Er det noe dere savner veldig under graviditeten, som dere ikke kan spise, drikke el gjøre?

Jeg har ikke et veldig stort savn etter noe egentlig..men kan savne deilige oster og et glass vin i ny ned. Også har jeg skikkelig lyst på loff med salami og et glass melk til.. Mmmmm.

Jeg har bare såååå lyst på spekemat!! åh! får helt vann i munnen når jeg er på butikken! hjalp ikke at pappa,som ikke vet noe enda, kom innom med en stor pose med salami og trønderfår forrige uke... han hadde kjøpt med fra jobben for han vet jo hvor glad jeg er i det!
Ellers er det ikke noe spesielt jeg savner egentlig :)

Has spekemat og salami!!! Når eg va hos JM sa hun eg kunne fryse ned en vakuum Pakke i et par døgn.. Men trur eg vente t januar e forbi:p

Jeg savner spekemat, brieost og kaffebaileys.. Jordmor sa at man kan spise ost som er fersk og spekemat som har vært i frysern, men jeg venter som Rønni. Det er ikke et stort offer for meg :)

Jeg savner egentlig aller mest å ha litt overskudd... 

Jeg har så lyst på champagne! Ikke det at jeg pleier å drikke det så ofte, men akkurat nå for tiden er det det og parmaskinke og allslags rare oster som frister. Men det spørs om jeg sitter med champagneglasset og oster når graviditeten er over....

Jeg savner en ute pils når jeg ser andre nyte det, men det er bare der og da. Ellers kan jeg ikke si jeg savner noe særlig.

nitta skrev:
Jeg savner en ute pils når jeg ser andre nyte det, men det er bare der og da. Ellers kan jeg ikke si jeg savner noe særlig.

samme her

Jeg drakk øl for mange år siden, ble lei det og begynte å drikke vin osv. Etter jeg ble gravid har jeg hatt såååå lyst på et glass med iiiiskald øl, veldig merkelig siden jeg de 2 siste årene nesten ikke har gått ut så mye :-p nå når det er "sommer" har jeg kjent lengselen etter røyken :-s (slutta når jeg ble gravid).

Spekemat og en gooood blodig elgbiff .. Det savner jeg ... 
Har sagt til gubben at det første jeg skal ha når jeg komme hjem fra sykehuset er den biffen ! XD hehe ... 

Kommer til å savne fenalår i jula tror jeg- vi lager selv og det er bare sååå godt..snufs..ellers så spiser jeg gilde sin salami da kjøttet er varmebehandlet så den er jo grei:)
Øl drikker jeg noen ganger dog alkoholfri! Ikke alle typer som er like gode men har funnet et par jeg liker!
Så savner jeg rødvin....men ikke sånn at jeg går  tenker på det da hehe..får heller tenke kalorier spart!

Ikke noen spesiell mat jeg savner, men jeg savner å trene og å spille squash - har fått treningsforbud nå så lenge blødningene varer. Og så savner jeg den vanlige energien min, er ikke vant til å orke så lite!

spiser og drikker ikke det man ikke anbefaler gravide til vanlig, så for meg er det en veldig grei unnskyldning til å ikke spise det :P

savner å være sosial. Må holde meg i ro, og da blir det jo bare mest her inne eller på telefonen.

Jeg savner mest og ta meg en øl eller et glass vin når helgen kommer etter endt arbeidsuke, samboeren drikker det i helgene og jeg må bare lukte på det og så er det greit egentlig:) Men drikker litt munkholmen som er alkoholfri øl, den er ålreit syntes jeg:)

dette var da en kjip tråd! Kom på at jeg savnet mer jo mer jeg leser her :p

Amnion skrev:
Kommer til å savne fenalår i jula tror jeg- vi lager selv og det er bare sååå godt..snufs..ellers så spiser jeg gilde sin salami da kjøttet er varmebehandlet så den er jo grei:)
Øl drikker jeg noen ganger dog alkoholfri! Ikke alle typer som er like gode men har funnet et par jeg liker!
Så savner jeg rødvin....men ikke sånn at jeg går  tenker på det da hehe..får heller tenke kalorier spart!

Så jeg kan spise gilde sin salami, mener du??

Belle85 skrev:
Kom over denne tråden: http://www.babyverden.no/Nettsamfunn/Forum/Rom/Innlegg/?topicId=1087927 Noen som har send mail til Gilde. Her skriver de at de IKKE varmenehandler spekematen. Etter 2 aborter tar jeg INGEN sjanser, så her blir det ikke salami før etter fødselen :)

Jeg leste også denna.. Men de sier at pga ph og saltinnhold vil neppe bakterien overleve, samt at de fryser produktet før de vakuum pakker det, og da dør de helt sikkert....Nei, jeg blir ikke helt klok. Har holdt meg unna til nå. Fortsetter sikkert med det og. Er jo som med alt annet man plutselig får lyst på- det går jo over etterhvert:)

Belle85 skrev:
Kom over denne tråden: http://www.babyverden.no/Nettsamfunn/Forum/Rom/Innlegg/?topicId=1087927 Noen som har send mail til Gilde. Her skriver de at de IKKE varmenehandler spekematen. Etter 2 aborter tar jeg INGEN sjanser, så her blir det ikke salami før etter fødselen :)

Jeg leste også denna.. Men de sier at pga ph og saltinnhold vil neppe bakterien overleve, samt at de fryser produktet før de vakuum pakker det, og da dør de helt sikkert....Nei, jeg blir ikke helt klok. Har holdt meg unna til nå. Fortsetter sikkert med det og. Er jo som med alt annet man plutselig får lyst på- det går jo over etterhvert:)

Egentlig ikke så mye.
Men et glass rødvin og en saftig, rød biff av noe slag. Gjerne vilt.
Kan også få lyst på en kald cider på sommerdager når jeg er sosial med andre som drikker. Men heller gravid enn den cideren og den maten ;)

Et stort glass med deilig italiensk rødvin, en blodig biff og vossafår er det jeg savner aller mest!

Back
Topp